Nekromanti Gondeon - steg 2

The_Gorger

Hero
Längder och vikter, wee! Två-tre stycken har jag kopierat rakt av Eon. (av människorna)
Då tritoner har ett tjockare späcklager gjorde jag dem fetare än panimaner. Om någon av könen har en viktmod som är mer än det andra könet, så betyder det att de inte bara är kortare, utan också propotionerligt smalare.

Tja, det är väll inga överraskningar egentligen, bara det att jag räknat om och om igen med olika styrkor och tåligheter och så. Ser ni något som verkar helt uppåt väggarn, så hojta gärna till.

The_Gorger

Hero
Gondeon - steg 3 (Karaktärsdrag)

Eon använder sex karaktärsdrag för att visa på hur RPs personlighet är. De är Lojalitet, Heder, Amor, Aggression, Tro och Generositet. Slaget slås vanligtvis med 3T6, men tex dvärgarna i Eon som är väldigt hedersmedvetna slår 2T6+6 i Heder, och alverna som inte har ngn religion slår lågt i Tro: 2T6+1.

Det här är faktiskt något man kan kommentera och ha åsikter om, till skillnad från längder och vikter, så jag kan tänka mig att det är interssantare :gremsmile:

Eftersom karaktärsdragen är kulturbundna snarare än artbundna vet jag inte riktigt vad de olika människorna skall ha för drag. Några tips?

Hjalle

Swashbuckler
Re: Gondeon - steg 3 (Karaktärsdrag)

Ett annat, lite mer varierat sätt att gestalta ett högt eller lågt karaktärsdrag, är att slå fram dem med 4T6. Är det högt, så tar man bort den lägsta tärningen, är det lågt, tar man bort den högsta. På så vis kan iallafall dvärgar vara lite pilska och gubbsjuka. :gremsmirk:

-Hjalle, fick just en jätteobehaglig bild där söta älvor och nekrofila böjelser spelade huvudrollen. Eyaaöch.

The_Gorger

Hero

Tjao det kan de väll fortfarande. Om man slår 2T6+1, så kan det ju bli allt från 3 till 13, och 13 är väll sisådär lagom högt. Naturligtvis utgår jag ju från reglen att om man känner för att göra en RP som bryter mot samhällets konventioner, så är det fritt fram att göra det.

Jag brukar dessutom aldrig slå karaktärsdrag, utan sätta dem själv. Det är ju inte som att man kan försöra någon balans. "Höhö, jag har 18 i alla karatärdrag, jag kommer att äga!"

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.

Några kulturella särdrag
Zakier och vedingar har stark hederskänsla
Zakier borde ha starkare amor.
Tegrier har stark aggression.