Nässe;n340583 said:
Oh! Berätta mer, vad kör ni?
Vi spelar en ganska högnivå politisk kampanj där spelar karaktärerna är skapade med 6lp
Spelet utspelar sig i Järnland ett land som en gång i tiden var självständigt men nu mer är kuvat under det större Koppiska imperiet.
alla spelarkaraktärer är medlemar i den hemliga revolutionära gruppen Landssmederna, som vill göra Järnriket självständigt igen.
Spelarkaraktärna är följande: Angelina Svartring, en hovmagiker till Hertigen av Järnland, Hon är en av Landssmedernas första medlemmar och jobbar flitigt med att rekrytera folk.
Asbjörn Svartring, Angelinas bror, och härtigens spionmästare. Gör allt för sin syster till en nivå att man kan ifrågasätta omhan vet sin egen identitet.
Aetelwulf, Hirdmästare över Hirden, som är Hertigens stående arme, en väldigt traditionsbunden man som kämpar mellan lojalitet mot hertigen och lojalitet mot landets traditioner.
Edgar av Vindkast, oäkting till den mycket stränga och mäktiga Vermilion Vindkast, har fått kämpa för allt han har, och har genom inte så hederliga verktyg fått ett eget gods, och genom ännu mindre hederliga verktyg, lyckats styre upp dess ekonomi. Drivs av en stor maktgirighet.
Det är en kampanj där det är mycket pratande med NPCer, mycket navigerande runt traditioner och förväntningar. Många frågor om vem man kan lite på och inte.
Det här är inte den första kampanjen jag spelleder i Burning wheel, utan den tredje och jag har älskat alla tre kampanjer på olika vis.
Systemet är förvånansvärt flexibelt för olika typer av kampanjer och det fungerar perfekt för mig som älskar massor av npcer med olika agandor.
utan tvivel mitt favoritsystem att vara spelledare i.
(någon gång vill jag få prova vara spelare i det också)