Nekromanti Google Chrome - webläsare

solvebring

Superhero
Halloj!
Någon som testat Google Chrome?
Har inte testat, eftersom jag hellre hör mig för om någon annan kan säga något om det, innan jag gör mig besväret.

Det är ju så, i alla fall personligen, att jag vill ha en effektiv webläsare, med bra kontroller samt att den arbetar snabbt. För mig funkar Mozilla Firefox bäst just nu. Visst, det plockar arbetsminne av bara lucifer. Varför vet jag inte. Opera funkar ju bättre så sätt, agerar snabbare och tar mindre arbetsminne, men det failar många sidor, så de blir helt crap. Så, Firefox är min vän.
Nåväl... Så, har någon testat detta Google Chrome och kan säga om det slår Mozilla och Opera?

Arfert

Facit
Chrome är jävligt snabb, och funkar bra efter att ha testat den här hemma.. men tyvärr finns den inte till macen än. Och dessutom är den bara beta så alla sajter funkar inte än. Bäst är den när man jobbar i google docs.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Utan att ha testat (finns inte till linux än):

Firefox 3 är knökmycket bättre på minneshantering, det skenar inte iväg lika snabbt.

Chrome har inte särdeles många addons medan FF nyligen rapporterade att deras officiella addonssida hade "one bilion" addons. FF står för större valfrihet, större möjlighet att själv få vara expert på sina egna surfvanor och vad man själv faktiskt behöver (och inte behöver).

Pilzefrau

hon/henne
Jag har det själv, men mina åsikter är inte mycket att hänga upp sig på då jag knappt bryr mig. Lagom till att det lanserades började både IE och firefox bugga sig rejält, och av någon anledning testade jag chrome innan safari eller opera. Det fungerade, så jag behöll det.
Har inte märkt någon skillnad i hastighet själv.
Gillar funktioner som att den googlar på det man skriver i adressfönstret och att den öppnar "senast besökta" när man tar upp en ny flik, men det är säkert saker som går att lösa med de add-ons som krank brukar prata så mycket om.

Ond bråd död

Swashbuckler
Jag laddade precis ner och testade det, och håller med om att de funktioner som pilzeman nämner är trevliga. Det verkar dock inte finnas tillräckligt med addons för att jag skulle tänka mig att byta, vissa addons klarar jag mig inte utan längre.