Nekromanti Google Docs-problem

anth

Vetefan
Jag har en engelsk text-fil.
Jag har maskinöversatt den i Google Translation Toolbox.
Jag har exporerat den svenska filen till Google Docs.
Nu vill jag ge andra personer rätt att redigera den svenska filen (eftersom maskinöversättning sux).
Hur gör jag?

Jag kan säga att jag kommer så långt som att jag får upp ett fönster där man ska kunna välja kontakter att dela filen med.
Problemet är att det INTE är Gooogle+ kontakter (som jag vill dela ut till). Av någon anledning accepterar den bara epostadresser som kontakter, vilket jag INTE vill använda.
Vad gör jag för fel?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
anth said:
Jag har en engelsk text-fil.
Jag har maskinöversatt den i Google Translation Toolbox.
Jag har exporerat den svenska filen till Google Docs.
Nu vill jag ge andra personer rätt att redigera den svenska filen (eftersom maskinöversättning sux).
Hur gör jag?

Jag kan säga att jag kommer så långt som att jag får upp ett fönster där man ska kunna välja kontakter att dela filen med.
Problemet är att det INTE är Gooogle+ kontakter (som jag vill dela ut till). Av någon anledning accepterar den bara epostadresser som kontakter, vilket jag INTE vill använda.
Vad gör jag för fel?
Jag kör gdocs på engelska, men såhär: Gå till rutan. Under "Who has access" brukar det stå "Private" som default. Klicka på "Change" och välj istället "anyone with the link". Då dyker det upp ett val som för mig heter "Access", där jag kan välja om "anyone with the link" ska kunna "view", "comment" eller "edit". Välj "edit".

Du ska nu också få upp en länk (ganska lång) som man kan dela med sig av. Jag rekommenderar att man kortar ner den med t.ex. http://bit.ly eller nåt motsvarande.

EDIT: Vad gäller delning till google+-kontakter specifikt har jag ingen aning eftersom jag inte använder g+ aktivt.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Ah! Om man gör så att alla med länken kan redigera så dyker det tydligen upp en google+-delningsknapp också. Och några andra. Cool.