Nekromanti Google Hangout från DanCon XII i morgon!

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
I morgon är det DanCon XII – och trycket har varit större än någonsin.

För att även de som inte kan bevista detta det »bästa hemmakonventet i Söderort« ska kunna ta del av hedersgästernas föredrag ska vi försöka sätta upp en Google Hangout.

Det innebär att ni kommer att kunna se och höra …
  • Orvar Säfström och Jimmy Wilhelmsson prata och svara på frågor om arbetet med boken om Äventyrsspel. (Kl. 12–13)
  • Krille, Ronja Melin och Xhakhal prata om och svara på frågor om arbetet med rollspelet Järn. (Kl. 13–14)
… och även kunna ställa egna frågor via chatten.

Fräsigt, eller hur?

Länk till Hangouten kommer i morgon.

Lukas

Mannen i Gult
Vi kommer också ha några experter som efter föredragen kommer kommentera händelsen ifrån studion.

micke_p

Veteran
Lysande ide. Jag antar att det är en Hangouts On Air ni kör. I annat fall lär det bli tight med platser.

Hellzon

Långsamma Vargen
Jag vet inget om Hangout, kommer det att gå att se detta i efterhand eller blir det bara livesändning?

Sapient

Swashbuckler
Jag vill ha eftersnack med en panel bestående av Leif GW, Dick Harrysson och Alice Teodorescou. Med Malou von Sivers som programledare.

Annars är det liksom inte på riktigt.

solvebring

Superhero
Jag kommer nog tyvärr att missa det andra föredraget, för jag får besök. ... Det är möjligtvis inte så att detta kommer att spelas in och sedan läggas upp någonstans, iaf under en begränsad period?

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Det här är jättekul, men Solve har rätt. Publiken hörs dåligt när de frågar eller ordet lämnas över. Inspireras av Orvar och ta i från tårna!

solvebring

Superhero
Indeed!

Förövrigt ska de inblandade ha väldigt, väldigt stort tack för detta! Det är förträffligt roligt att ni ordnade det så här. =)

.113

Swashbuckler
Plus poäng till den som höll upp boken framför kameran oxå så man fick se ordentligt!

Det enda dåliga är väl (förutom att man hör lite dåligt ibland) att jagblev väldigt sugen på att vara där :/

kloptok

Pensionerad astrolog
Men! Jag ville ju se Stövelkatten och krank sitta och besserwissra varandra i en soffa! Fast det var nog bäst såhär, finns ju annat här i livet att njuta av också.

Häng ut allihopa som toppar debatterna här på forumet! Helst som en vittnesidentifiering, med namnskyltar, forumnamn och röstprov! Ett litet sång o dansnummer vore på sin plats också...:)

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker
solvebring;n163153 said:
Jag kommer nog tyvärr att missa det andra föredraget, för jag får besök. ... Det är möjligtvis inte så att detta kommer att spelas in och sedan läggas upp någonstans, iaf under en begränsad period?
Sorry, min dator har inte så mycket plats och mitt google konto är inte gott nog för att få något bättre än 15 minuters klipp.