Nekromanti Google plus

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Använder du g+? Varför/varför inte?
Själv har jag i princip slutat följa bloggar, allt och lite mer dyker ju upp på g+.

Facebook använder jag mest för hålla kontakt med mina icke nördkompisar

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag använder inte google+ till speciellt mycket. Jag har sökt och hittat rollspelsillustratörer där, men annars tycker jag mest att det är fult och dåligt.

Jag följer bloggar via RSS, då mestadels specifika politiska sådana. WRNU är egentligen mitt huvudsakliga och i princip enda fönster in i rollspelsvärlden. Jag kan tänka mig att det ser annorlunda ut om man t.ex. gillar OSG eller vill fördjupa sig inom D&D eller något annat hyfsat populärt spel/genre.

I mina ögon saknar G+ någon riktig grej som får mig att vilja hänga där. Det gräsliga interfacet står mig upp i halsen, och eftersom jag inte upplever att det finns något där som väger upp så håller jag mig generellt borta.

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Jag använde det ganska mycket när det var nytt - hade alltid g+ öppet i en tabb. Det blev jobbigt när någon chattade med mig, däremot, eftersom chatfönstret blinkade i både g+ och gmail och jag var tvungen att klicka i båda rutorna för att tabben skulle sluta blinka.

Så jag stängde den där fliken med g+ och sen har det inte blivit av att jag använt det så mycket. Loggade in för någon vecka sen och jag måste hålla med krank; gränssnittet är galet fult och jobbigt.

Nu har jag nyligen börjat använda theOldReader.com (RSS-läsare) och upptäckt att det finns massa bloggar som är intressanta att följa. Vilket jag nu kan göra.

Så jag har gått åt andra hållet, tydligen. Lämnat g+ och gått till bloggar.

Jag tror att jag skulle ha glädje av en del funkis som g+ eller facebook har, men det är för mycket skräp runtomkring för att jag ska hitta det eller orka bry mig.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Jag började med G+ för att det fanns en bra indiescen där.

Nu är jag kvar för de foto-kontakter jag fått. Det finns MASSOR med fotografer på G+, och det är en rätt skön kultur runt det hela.

Jag har väl inget emot gränssnittet rent estetiskt, men det stör mig att alla konversationer blir som att ropa till varandra från två mötande skepp. Och det är besvärligt att hitta igen sådant som sagts tidigare.

För att testa så har jag en Community kring mitt utvecklande av Okult. Där jag delar senaste versionen av texten, ger förhandstittar på illustrationerna och vi diskuterar regler. Dock, det är så få där som är aktiva att det hade gått lika bra eller bättre med en maillista.

Eksem

Champion
Jag är med, använder det inte alls, har inte hittat nån "ingång" i hur jag ska använda det eller till vad. Men jag försöker bli medlem överallt där det verkar intressant, i hopp om att någon dag komma igång med G+.

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Kraetyz said:
... Finns det fortfarande?
Nej, jag använder det inte. Har ett konto, men det är väl typ så långt det sträcker sig. :gremtongue:
Jepp och frodas :gremsmile: OSR grejen har verkligen anammat g+ finns hur mycket fina grejer som helst om man är inne på OSR.

Arfert

Facit
Hans E Magnusson said:
Kraetyz said:
... Finns det fortfarande?
Nej, jag använder det inte. Har ett konto, men det är väl typ så långt det sträcker sig. :gremtongue:
Jepp och frodas :gremsmile: OSR grejen har verkligen anammat g+ finns hur mycket fina grejer som helst om man är inne på OSR.
Borde kanske starta nåt för F! då. Om jag orkar.

w176

Förlorad dotter
Jämnt och ständigt. Jag använder Facebook för att hållam kontakt med svenska lajvare, men G+ är en fantastisk arena för att prata rollspel, lajv, och speldesign och lära känna nya människor.

Men det är lite svårt att komma igång med.

Peta på mig (Elin Dalstål) så kan jag dela med mig av lita olika spelcirklar med människor som diskuterar rollspel.