Nekromanti Gorillor? [SPOILER MINA SPELARE]

Kanturi

Swordsman
Jag funderar på att trycka in lite gorillor i min kampanj som för tillfället är i Kamor. Har nån några bra tips på attribut, färdigheter och lite info och sånt???

//Kanturi

Zadrith

Hero
Gorillor är för visso väldigt starka, men det faktum att de inte är rovdjur gör nog att de inte utvecklat någon skicklighet i att ha ihjäl andra varelser. Jag skulle tro att de hellre flyr än illa fäktar.

Flurtis

Hero
Typ vanliga gorillor?? Eller någon slags Primitiv Civilization??
Antar att du menar vanliga gorillor.

Mycket styrka och Tålighet, Låg rörlighet. Syn och Hörsel Normala, Medel luktsinne. Lite inteligens men ändå lite mer en ett vanligt djur.

Det sägs att gorillor är väldigt flockstarka och modiga. För att fånga en ung gorilla i en flock måste man döda alla vuxna.

Dom sover också 10 timmar på natten och tar även siesta mitt på dagen i 2-3timmar

Varje gorilla har en unikt Nosavtryck

Dom äter nästan enbart frukt

Dom hotar genom att slå sig på bröstet ropa och slita sönder grenar innan dom gåt till attack.

Hoppas det var till hjälp.

Ymir

Liten kantbaron
Re: Gorillor?

Tar man bort tillräckligt mycket av det som definierar gorillor är det bara meninglöst att fortsätta kalla dem för gorillor; man kan lika gärna hitta på en helt ny apras bättre anpassad för Kamors klimat.

Och det första jag tänker på när man säger 'gorillor' är tropiska djungler, frukter och varmt klimat. Men det är ju jag, det.

- Ymir, gnäller

Pendragon

Swashbuckler
Kanske vita isgorillor?
Visst, och så gör man dem exklusivt köttätande med stora tänder och klor, en skvätt intelligens, lite andesyn, iskall andedräkt...

Visst kan det bli störtcoolt, men slutresultatet brukar likna nåt från Monster i Mundana snarare än gorillor, och ska man inte ha riktiga gorillor, kan man lika plocka något från MiM eller kommande bestialiska folk. Det finns såpass få tillfällen att använda såna moduler i Eon ändå. Eller tja, så som jag sett det spelas. Vrakher, troll och jordbestar brukar fylla kvoten av coola monster att tampas med. Resten tenderar att bli mest utfyllnad för att de finns.

Möjligt undantag för pantheror och hyggelmonster.

/Joel - gillar hyggelmonster

Lycan

Hero
Gorillor är ju ascoola. Stora, starka som fan och flockbeteende. Ska de ha någon roll som fiende tror jag nog att du bör överväga en förklaring för eventuellt aggressivt beteende, eftersom gorillor vanligtvis är väldigt fredliga. Kanske har flockledaren blivit besatt av en ond schaman, kanske är flocken en inavlad och degenererad avart av den vanliga gorillan som lever på andra primaters blod eller så har en magisk störning i området knasat till det i gorillornas hjärnor.

STY 30
TÅL 23
RÖR 15
PSY (12)
VIL 10

VINIT 5

Bett 10 (ObH3T6)
Greppa 15

Typ sju skadekolumner kanske.

G

Guest

Guest
Bara för att gorillor är växtätare betyder inte att de inte kan få smak för kött och ja, köttätande gorillor är effektiva jägare, men då människor vanligtvis avlivar sådana nära bebodda platser och gorillorna gärna avlivar människor som kommer för nära inpå är det inte så vanligt att det blir omskrivet.