Nekromanti Gorm

God45

#PrayersForBahakan
Stormen Gorm rasar utanför just nu. Det jag tänker på just nu är att i rollspel brukar det vara ganska lätt att ändra vädret, även över större områden. Så länge det inte gör direkt skada brukar det inte krävas särskilt mycket för att få det att storma, hagla, regna eller snöa. Oavsett om det är Januari eller December. Oavsett om det är öken eller tundra eller djungel.

Så, hur använder man väder manipulation på bästa sätt? Det finns ju tillgängligt så varför inte använda det?

-Fucka upp folk. Svårt att odla mat när det regnat i en månad i sträck eller varit torka lika länge.

-Använda det som skydd. Svårt att invadera någon om man har en snöstorm över sig konstant.

-Skydda sina magiska skatter med en storm.

-Odla grejer lättare med hjälp av alltid perfekt väder.

Har ni några andra bra idéer?

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Göra folk nöjda med kungen. Det är alltid rätt väder när det behövs, och alla kan planera sina liv efter den officiella väderkalendern. Och alla har alltid perfekta sommrar med sol och bad, och gnistrande vackra julaftnar.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
- Mjuka upp hård torr lerjord för att kunna gräva i den lättare.

- Ge sig själv lämpligt väder för sitt byggnadsprojekt för att spara pengar på byggkostnaderna.

Genesis

Ni dés ni maître
Det måste ju vara lättare att smyga in i ett slott i en åskstorm. Dels ser man inget och hör sämre, dels har ingen lust att stå på vakt utomhus utan huttrar i sina vaktkurer.

God45

#PrayersForBahakan
CapnZapp;n132087 said:
Tråden handlar inte om Gorm
Tråden har en känslomässig koppling till Gorm via att den inspirerade mig att skapa den. Så den handlar om Gorm. Mening tillskrivs bara företeelser genom vår perception av dem och våra ställningstagande gentemot dem.

Oh, eller menar du det här som en författaren är död grej? Din tolkning av att tråden inte handlar om Gorm är enligt den paradigmen riktigt och revolutionerande.

Eller är det här en dadaistisk tolkning? Jag är inte inne nog i den tankerörelsen för att kunna avgöra det men det låter spännande :)

Björn den gode

Swashbuckler
Det mest uppenbara exemplet tänker jag är att det är en skitbra magi att showa med. För att inge rädsla eller respekt eller så, i vart fall i alla världar där magi inte är supervanligt så måste någon som kan få det att börja och sen sluta regna genom att knäppa med fingrarna vara någon som en kollar på två gånger...