Just det här har jag inte hört någon som har problem med. Tvärtom, de flesta verkar tycka att det är jättesnyggt. Jag har sett om scenen där porten exploderar typ fyra gånger - det är så jäkla coolt. Samt uppföljande slakt av civila and what not.Nässe;n320341 said:Bara jag som gillade avsnittet? Tyckte porträtteringen av en stad som attackeras av artillerield i krig var grymt bra. Tänkte på alla bomber som östs ner i olika konflikter, för makt och olja och prestige, och de civilas lidande. Och att det inte finns någon "god" sida i krig, någonsin.
Problemet är väl snarare karaktärers agerande som får folk att lacka ur. Typ som att Jamie inte har en character arc, han har tydligen en character circle istället. Eller att Varys, som varit spionmästare åt typ fyrtio olika kungar tycker det är smidigt integrerande att knalla rakt fram till Jon och fråga hur han känner inför att mörda Dany och ta hennes tron. Eller Skorpionerna som numera är värdelösa (vilket de alltid borde varit, tbh). Eller att Eurons hela karaktärsdriv kokas ned till en high-school rivalry med Jamie - tydligen var hela hans liv byggt runt att one-uppa honom. Eller att Tyrions intellekt i princip ligger på en sophög tillsammans med allt vad basic bitch militärtaktik är.
Men sämst av allt? Efter nio år av serie så väljer de att ge Dany hennes Targaryan madness. Ok, fine, whatever. Men vad triggas det av? Jo, Jonte vill inte ligga med henne. Den sista konversationen hon har innan hon bestämmer sig för att folkmörda en halv stad är att hon är ledsen för Jon vill inte va ihop med henne längre.
Waaah, waaah, min pojkvän gillar inte mig mer. Nu blir jag galen och bränner ned en stad Jag är en irrationell kvinna som inte borde ha en tron för jag har inte en penis, precis som Varys sa. Waaaaah
Vad i hela helvete liksom? På samma nivå som att Brinnes arc ska avslutas med att hon gråter som ett våp efter ett one-night stand.
Det är så jävla dåligt och det är så jävla sunkigt.
Sen kan vi lägga till på sidan om att alla färgade karaktärer antingen är onda eller döda, så inser man vilket helvete deras nästa projekt kommer bli, TV-serien Confederate som utspelar sig en alternativ historia där sydstaterna vann kriget. Oh my God...
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Det bästa med den här säsongen (utöver specialeffekterna) är alla memes den gav oss. Precis som Star wars prequel-filmerna, så är det alltid bland det värsta som man hittar mest och bäst memes.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Min favorit är dock Qyburn som dabbar för att hypa upp Cleganebowl.
Attachments
-
34.7 KB Views: 0
-
238.5 KB Views: 0
-
287.9 KB Views: 0
-
53.8 KB Views: 0