Nekromanti Gotham City, Drag 2 - tar slut Måndag, 21:00

Hellzon

Långsamma Vargen
Re: Tack

(Som en fotnot vill jag påpeka att jag inte tror att någon skulle försökt dölja sig som Scarecrow ändå, ety det är en såpass känd karaktär. Därför var det egentligen inget svårt val för min del, jag tror det kvittar huruvida mitt namn är ute eller ej.)

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Re: Rollspelande

Tack!

Om jag inte redan lovat att rösta på Nattugglan denna runda, så skulle jag röstat på Johoohno. Mest för att jag fetstör mig på hans sätt att skriva. Allvarligt, jag mår dåligt.

magoo

Hero
Söndagens röst

Jag kommer att vara frånvarande under dagen, har läst alla inlägg från igår och ser inget som tydligt pekar på hur jag ska rösta, däremot vilka jag inte ska rösta på...

Jag går på min tidigare teori om att hjältarna knäcker folk i bokstavsordning, men att de hoppat över Anders Åstrand eftersom han är en av dem. Jag kan inte hitta något annat skäl än alfabetet till att Arvidos rök (rätta mig om ni hittar något), och jag tycker fortfarande att Nightowl är högt i topp på misstänkta-listan. Var inte Arvidos precis som jag nybörjare på detta? Vore det inte bättre för hjältarna att plocka en erfaren motspelare?

Så tills ikväll när jag förhoppningsvis hinner logga in en stund faller min röst på:

Röst: Anders Åstrand

magoo

Hero
Re: Söndagens röst, tillägg

Vid en snabbkoll bland skurk-kollegorna på wikipedia finner jag att Clayface är en av de listade seriemördarna. Det finns några stycken på listan iofs men Clayface är den som räknas som en av de stora skurkarna...

johoohno

Warrior
Bråttslingarnas brokia skara

Se min bifogade fil för å få en kåll på vilka som angivit namn, vicka som röstar var just nu, vicka som rösta bårt Coffe, vicka såm avslöjat identitet).

Ja kör på öppna stilen nu å blåttlägger mej som Killer Croc (som Orfeus misstänkte). Vidare så lägger ja min röst oxå (på den såm hela tiden undslipper kontråll)

Röst: Herr Nils

Ja har fler misstänckta än så, men han e överst på min lista. Rösten ligger tills nån annan blir mer skumm eller Herr Nils blir mer trovärdi i mina ögon. (Kansje e ja paranoid när re gäller Herr Nils, men hellre de än å hamna i finkan av hånåm)

johoohno

Warrior
Re: Bråttslingarnas brokia skara

Ja e nästan hundra att min lista stämmer (rapportera järna åm nåt e kånstit i ren)

Däremot missa ja magoos röst på Anders Åstrand, missa inte å fylla i ren åm ru använder filen.

Flurtis

Hero
Krönika

Jag misstänkte att jag skulle vara misstänkt vid det här laget, så jag klandrar ingen för att anklaga mig. Jag har varit oaktiv i den här spelomgången men det är pga utav attt ja har fått jobb på en däckfirma, och när jag är hemma så delar jag internetuppkopling med 5st andra personer.

Jag fick jobbet i Torsdags. På Torsdagskvällar har jag möte med den lokala Fiskeklubben. Igår var det KM i flugfiske och på kvällen hade jag rollspel med min spelgrupp. Så alltså enda dagarna jag har haft möjlighet att posta inlägg har varit onsdag (med halva dagen borträkande till jobbsökningar och en arbetsintervju, som gav jobb), och fredagkväll. Snälla ha det i era beräkningar när ni säger att jag varit tyst. Ni kan ju för övrigt notera att jag inte varit speciellt aktiv i dom andra forumen heller.

Hade jag vetat i Tisdags att jag skulle få jobb i Torsdags skulle jag aldrig ha skrivit upp mig på spelet. Men nu har jag gjort det och lägger så mycket tid jag har råd på det. Mycket mer än så kan jag inte göra, då får ni helt enkelt rösta ut mig. Jag kommer förmodligen att vara lika inaktiv i fortsättningen också.

//Flurtis

Flurtis

Hero
Re: Uppge din roll

Hmm är inte så pigg på det här men jag antar att jag tvingas se allvaret.

Jag är Twoface , nu när jag öppnat mig för er hoppas jag att vi kan gå vidare och plocka dom riktiga hjältarna.

//Flurtis

johoohno

Warrior
Re: Äntligen

Tja ru låggar ju in inkognito hela tiden (veriefiread spanning alldeles nyss texempel), å om ru har nått å dölja så e re ju viktit å inte visa va ru pysslar me. Än så länge e ru ren enda ja sett som låggar in inkognito!

Dessutom så envisas ru me å kräva anra på deras identiteter men säjer inget om rej själv. Ju senare man avslöjar sej desto mer misstänkt e man juh!

magoo

Hero
Re: Bråttslingarnas brokia skara

Magoo har svårt att hålla sig ifrån detta spännande forum idag... På snabbvisit kan jag meddela att jag i detta spel är MAN!

Känns lite ovant i byxan...

Vicotnik

Den onde
Staff member
Re: Utfrågningarna fortsätter (röst)

Så alla ska avslöja sig först och sen så avslöjar du vem du är? Detta vore just typiskt sen så har alla svarat och då kan du med lätthet plocka någon skurk från listan som vi inte har valt, en mycket smart och klips idee.

Då säger jag samma sak, inte för änns Herr Nils avsljöar sig så kommer jag avslöja mig. Min röst hamnar på Herr Nils just för hans Krav på att avkräva andra identiteter och vilja hålla sig hemlig.

Röst: Herr Nils

Big Marco

Läskig
Ny Sammanfattning

Bekräftade kvinnor (3 av 4): Marco, Lindenius och Björn. Alla är förmodade GANGSTERS.

Uppgivna Identiteter (i kronologisk ordning?):
Nightowl - GANGSTER (Clayface) [Seriemördare?]
Johan K - GANGSTER (Calender Man)
krank - GANGSTER (Mr. Polka Dot)
Marco - GANGSTER (Poison Ivy) [Kvinna]
hellzon - GANGSTER (Scarecrow)
Johoohno - GANGSTER (Killer Croc)
flurtis - GANGSTER (Twoface)

Lindenius - ??GANGSTER?? [Kvinna]
Björn - ??GANGSTER?? [Kvinna]

Borta:
Coffe - GANGSTER (Humpty Dumpty)
Arvidos - GANSTER (Black Mask)

Det innebär att 11 individer av 19 är belysta. 8 kvar.

Dessa är:
Vicotnik
Herr Nils
magoo
Anders Åstrand
Basenanji
Orfeus
thark
Andersson

Möjliga hjältar:
* Polischef Jim Gordon!
* Nightwing
* Robin
* Oracle
* Batman

Vi kvinnor skulle redan i dagsläget kunna ringa in nio av de åtta okända för att ha en mycket hög sannolikhet att hitta den sista kvinnan - och då hjältinnan (tes). Vi bör bestämma detta sent på måndag, om ni alla kan? Ju senare vi kan skicka in dessa uppgifter ju svårare får hjältarna att försöka kontra det hela.

Big Marco

Läskig
Re: Utfrågningarna fortsätter (Viktig) (röst)

Vi fortsätter att plocka fram identiteter. Jag kommer att avslöja min om följande tre svarar snabbt.

Det där håller inte alls - det är ett typiskt HJÄLTE-BETEENDE!

Nils, du faller mycket snabbt nu. Mycket snabbt. Försök rädda dig, om du är med oss.

Big Marco

Läskig

Så sluta tjafsa, och lägg fram din identitet. Jag har ju till och med lovat att avslöja min när ni tre är klara med er bit. Detta för att ta bort det löjliga argumentet att jag skulle vara sist. Då vi fortfarande har några kvar.

Problemet är dock att när de tre har avslöjat sina namn så finns det fem okända kvar, och enligt tesen finns det fem hjältar, vilka då kan välja namn fritt och berört. Inser du att det är en mycket bra plan - för hjältarna!

Jag är nära att ändra röst. Du borde ha förstått det. Detta är i min bok i princip som att säga "...ni bybor".

Nightowl

Champion
Re: Söndagens röst, tillägg

Om vi sak utgå från att Rising valt roller utifrån serierna, så är Clayface "botad".

Bakgrund.

Och utom Penguin, Catwoman och Riddler kan nästan alla i Batmans skurkgalleri klassas som galna mördare. Om någon påstår sig vara Joker, Zsasz eller Tally Man är det mer dags att bli orolig...

Erik

Flurtis

Hero

Alltså om vi skall använda oss av våran allas egen grundtes:

Den som tillför minst konstruktivt till jakten på hjältarna är hjälte, så ser jag Anders Åstrand som skäligen misstänkt. Efter att ha läst igenom hans inlägg så ser man att han dels har ägnat mestadels utav sina inlägg till att kritisera stavningen på vissa forumsmedlemmar. Alltså inget konstruktivt. Dessutom så motsatte han sig Herr Nils:

Jag frågar inte, jag tycker inte vi ska avslöja roller, inte du heller.

Däremot tycker jag det visade viss dubbelmoral, att du säger att alla ska avslöja, utan att börja själv.
Själigen misstänkt alltså. När jag dessutom gör en sökning på hans användarnamn via sökfuntionen och sorterar han inlägg finner jag honom ännu mer misstänkt genom hans sätt att agera, dvs på väldigt många inlägg har han sagt väldigt lite konstruktivt.

Jag personligen tycker att en vinnande strategi för hjältarna vore att hålla en balans mellan aktivithet och konstruktivitet. Det ligger i hjältarnas intresse att skriva många inlägg för att visa att man är "aktiv hjälte dödare", men samtidigt måste dom tänka på att inte bidra med något konstruktivt. Därför är meningslösa inlägg en jäkligt bra strategi.

Så,

pga utav att han beter sig som en hjälte bör :p

//Flurtis

Hellzon

Långsamma Vargen

Hypotes:

Postulat 1: Vi har en smittbärare. Fullt möjligt iom att vi är så många.
Postulat 2: Vi har en seriemördare. Fullt möjligt det med.
Fakta 1: En person utöver lynchoffret dog efter drag 1.
Teori 1: Den döde kan ha blivit klubbad av seriemördaren, medan smittbäraren i tysthet rekryterade någon.

Om ni var hjältar med tillgång till en smittbärare, vem skulle ni då smitta? Någon som var aktiv, som fått mångas förtroende, som fått en svans av folk som följer hans röstande.

Jag säger inte mer, utan röstar som Herr Nils. Efter att de tre på hans lista har avslöjat sig vill jag dock se hans namn.

Fram med namnen, folk.

Anders Åstrand

Swordsman

...han dels har ägnat mestadels utav sina inlägg till att kritisera stavningen på vissa forumsmedlemmar.
Gah, måste dra till jobbet nu, så jag hinner inte vara särskillt konstruktiv.

Men det verkar som att folk läser det de vill. Jag har INTE kritiserat vissa FORUMSMEDLEMMARS stavning. Läs ett enda inlägg av Johoohno i någon annan tråd (det är inte svårt, jag länkade till och med ett tidigare) så ser ni att han KAN skiva.

Det jag kritiserar är hans val att rollspela i den här tråden. Vad är det som är svårt att förstå?

Jag säger det igen eftesom ni verkar dummare än tåget allihopa.
JAG HAR INTE KRITISERAT JOHOOHNOS FÖRMÅGA ATT STAVA, BARA HANS VAL ATT ROLLSPELA I DEN HÄR TRÅDEN!

Någon som inte fattade nu?

Jag kan skriva det en gång till så att även trögfattarföreningen ska förså.

Jag har inte ägnat mig åt att kritisera vissa forumsmedlemmars stavning. Jag har däremot kritiserat valet att rollspela i den här tråden, då det enkom medför förvirring. De enda som förlorar på förvirring är skurkarna.

Säg till om du inte förstod så ska jag säga det igen.