Nekromanti Gotham City, Drag 2 - tar slut Måndag, 21:00

Basenanji

Postd20modernist
Okej då...

...jag är inte alls förtjust i att avslöja att jag är the Synaptic Kid men så är det.

Jag har en specialförmåga, men den vill jag inte skvallra om än, för jag misstänker att Rising återigen har gjort mig till naiv siare eller nåt sånt...

Nöjd nu?

/Basenanji

Basenanji

Postd20modernist
Uppdaterad lista (RÖST)

Coffe_kanon- GANGSTER (Humpty-Dumpty)
Arvidos- (GANGSTER) (Black Mask)
---

Nightowl - GANGSTER (Clayface) [Seriemördare?]
Johan K - GANGSTER (Calender Man)
krank - GANGSTER (Mr. Polka Dot)
Marco - GANGSTER (Poison Ivy) [Kvinna]
hellzon - GANGSTER (Scarecrow)
Johoohno - GANGSTER (Killer Croc)
flurtis - GANGSTER (Twoface)
Herr Nils - GANGSTER (PENQUIN)
Lindenius- GANGSTER (Harley Quinn) [Kvinna]
Basenanji- GANGSTER (the Synaptic kid)
Magoo- GANGSTER (Mr Freeze)

---

Andersson- ?
Anders Åstrand- ?
Björn den Gode- ?
Vicotnik- ?

---

Oj då.

Visst inte så många kvar nu...

Röst: Anders Åstrand

/Basenanji

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Re: Uppdaterad lista (RÖST)

Andersson- ?
Anders Åstrand- ?
Björn den Gode- ?
Vicotnik- ?
Eh... Orfeus och thark då? Har du månne anledning att inte nämna dessa bägge herrar, som heller inte demaskerats? Vill du kanske skydda dem, eh? Ser du det som naturligt att inte omnämna dem i samma andetag som oss vanliga skurkar, kanske?

//Krank, övertolkar

Vicotnik

Den onde
Staff member
Re: Uppdaterad lista (RÖST)

Ja ja, jag ska inte vara den sista i alla fall att säga vem jag är, samt att jag lovade att säga vem jag var om herr Nils avslöjade sig.
Jag är Amygdala

Hellzon

Långsamma Vargen
Re: (röst)

Röst: Andersson

Ingen poäng att vi sprider rösterna på en doldis var, om nu Hr. Nils sätter igång och pressar. Men notera att han inte pressar på thark. Är thark och Hr. Nils läderklädda herrar i maskopi, kanske? Känns det måhända riskfritt att plocka en kändis som pingvinen nu när det är få kvar. :gremelak:

/Hällzon - övertolkar också

Hellzon

Långsamma Vargen

För all del. Jag var på att rösta ut Åstrand imorgon, men vi kan ta Andersson istället. Och Åstrand på onsdag.

Björn den gode

Swashbuckler
Viktigt inlägg! Lite sammanfattning Söndag kväll

Så till slut är jag hemkommen och det är skitmånga inlägg att läsa, men det är gjort nu och med reservation för att jag missat något på bara en genomläsning så kommer här en sammanfattning.

Jag tänker tills vidare anta att det inte finns en smittbärare, (OT så tycker jag att det är en skitroll som rätt använt gör det i princip helt omöjligt för skurkarna att vinna genom att bara spela bra eftersom man inte kan gå tillbaka till tidigare dagar och analysera med säkerhet då någon roll kan ha bytt lag efter det).

Jag tänker också anta att ingen av skurkarna har spelat skitdåligt och ljugit om sitt kön.

I så fall så är det helt garanterat att jag, Marco och Lindenius är skurkar. Det här var fallet redan förra draget men ändå fick Lindenius tre röster, det är inte bra av er.

Vidare så är det misstänkt dumt av Herr Nils att hålla kvar sin röst om han som han sa var säker på att Coffe var dödgrävare, visst principer är bra men såna dåliga principer har man enligt min erfarenhet inte råd med. Så jag tänker ändra det till att han trodde att Coffe var dödgrävare men också såg möjligheten att han bara som någon påpekat var en hjälte som ville klara sig med att säga sin förmåga.

Det är nämligen så här att jag vet (med reservationerna om smittbärare ovan) att Herr Nils är en vanlig skurk. Hur jag vet det här kan ni få spekulera om men jag tror egentligen inte att det är bra, det finns den/dom som vet hur jag vet men som jag inte vill att andra ska få reda på vilka dom är så släpp helst den frågan.

Det här är anledningen till att Anders Å ska dö:
Arvidos said:
Kanske är det jag som blir nedknockad bakifrån av Bats, antingen för att stoppa min process mot Anders om han är en hjälte, eller för att sätta dit Anders om han är oskyldig. Jag ville själv redogöra för de möjligheterna nu, medans jag står upp, isåfall.
Det finns mycket som talar för att hjältarna skulle vilja döda Arvidos om AndersÅ är hjälte. Men säger någon, kan det inte lika gärna vara för att kasta misstankar mot AndersÅ dom gör det? Svaret är nej. Jag säger inte att det kan vara så, bara att det är troligare att AndersÅ faktiskt är hjälte än att hjältarna skulle ägna så mycket energi på att få oss att lyncha honom. Särskilt då det bara är Marco som dragit upp det här argumentet tidigare och övriga röster mer verkar ha kommit av andra anledningar. (Om hjältarna försökte få oss att lyncha AndersÅ så hade liksom en naturlig uppföljning varit att själva peka ut det här inlägget). Sen hör förstås till att räkna in resten av AndersÅ spel, men det är inte mycket där som säger mig att han inte skulle vara hjälte.

Det finns fortfarande många jag misstänker men att vi redan nu är en i princip bekräftad grupp på fyra som inte är misstänkta så känns det ändå ganska bra. Särskilt eftersom den här gruppen med största sannolikhet inte innehåller någon med någon annan specialförmåga, det ger nämligen hjältarna två dåliga val antingen lynchar dom oss för att minska gruppen säkra skurkar och då låter dom siaren (och andra specialförmågor) leka vidare vilket gör att dom lär kunna hitta hjältarna. Eller så letar dom efter siaren och låter oss vara vilket innebär att vi är kvar. Win-Win för the bad guys oavsett.

Jag kommer vara hyfsat aktiv imorgon eftermiddag (säg 14-18) men ska sen bort på kvällen, kommer nog även skriva lite mer ikväll. Men tills vidare, och om han inte kommer med ett väldigt bra försvarstal så kommer min röst vara AndersÅ

Björn den gode

Swashbuckler
Kvinnor kan!

Jag orkar inte leta upp rätt inlägg att svara på så jag svara på mitt eget istället.

Det är förstås helt rätt att vi ska organisera oss för att leta reda på den sista kvinnan, som med alla säkerhet är hjälte. Jag kan redan nu berätta att jag vet att JohanK talade sanning när han sade att han var man. (Eftersom jag misstänkte honom ganska starkt så skickade jag nämligen in listan JohanK, Lindenius, Björn den Gode och fick exakt två kvinnor).
Om jag inte missat helt så har vi alltså följande lista av folk att ta reda på:

Andersson
Orfeus
Vicotnik
Basenanji
Nightowl
Johoohno
Anders Åstrand
flurtis
krank
magoo
herr nils
anders å
thark

Det är 13 namn, eftersom jag "vet" att Herr Nils inte är skurk så är det egentligen 12 namn, och eftersom någon kommer att bli lynchad så är vi nere på 11. 11 Är förövrigt ett väldigt fint nummer, det innebär nämligen att om ingen av oss dör inatt så kommer vi ha en grupp på tre pers med minst en hjälte, eller en grupp på två personer med minst en hjälte (antingen i någon av dom vi kollar eller i den grupp på tre personer som ingen kollar ifall alla får tillbaka svaret tre män). Visst det är inte jättebra, och risken finns att dom nackar en av oss för att göra det svårare men då slösar dom i princip ett mord som kunde ha varit på siaren och vi får ändå i sämsta fall en grupp på sex pers.

Uppdelningen är inte så noga, alla får fyra namn, den som har namnet som blir lynchat har inget val men de två andra väljer dolt vem de inte kollar.

För effektivitetens skull:
Marco tar:
Andersson
Orfeus
Vicotnik
Basenanji

Lindenius tar:
Nightowl
Johoohno
Anders Åstrand
flurtis

Jag tar:
krank
magoo
anders å
thark

Björn den gode

Swashbuckler
Helt oviktigt inlägg, läs så småningom

Om rolluppsättningen
Jag vill på sätt och vis inte skriva det här nu men eftersom jag inte vet om jag lever senare så gör jag det ändå. Först och främst vill jag säga att det är antagligen bara dåligt att ta hänsyn till det här nu men att det kan bli viktigare när spelet fortlöper.

Den troligaste rolluppsättningen är att vi har en seriemördare OCH en smittbärare. Anledningen är att Rising själv sa i metatråden att om det är många spelare kan man ha med en seriemördare för att det inte ska dra ut alltför länge på tiden. Dessutom finns det indikationer i mitt första pm (där där det stod att jag var skurk) på att det skulle finnas mer än två sidor.

Smittbärare är förstås inte lika säkert men eftersom det bara dog en och om jag själv vore smittbärare så skulle jag se till att använda den tidigt mest för att det vore så sjukt dåligt om jag hann bli hängd innan jag använde den förmågan. Och det dog bara en person inatt. Det kan tyda på att det inte finns någon seriemördare (men det är jag rätt säker på) eller att väktaren skyddade rätt person (vilket är ruskigt bra att lyckas med!) så inget är säkert men tyvärr så tror jag att rolluppsättningen inkluderar både seriemördare och smittbärare.

Björn den gode

Swashbuckler
och så glömde jag

Tematiskt är det ju förövrigt troligast att smittbäraren är Batman själv som kan ta över en av skurkkvinnorna på sin sida, så senare dagar får ni vara väldigt vaksamma på ifall någon av oss kvinnor verkar spela för det andra laget helt plötsligt.

Hellzon

Långsamma Vargen
Re: Kvinnor kan!

Jag känner mig bortglömd i den där listan. Å andra sidan finns Anders Å på två ställen, så byt in mig mot någon av honom?

Björn den gode

Swashbuckler
OT: Stöninlägg

Det här inlägget ser jag inte som en del av spelet, därav rubriken. Oklara instruktioner har lett till det tragiska att Coffe i sitt inlägg efter att han dog avslöjade att han var dödgrävare. Visst hade han sagt det, i spelet, innan han dog, men vad jag kunde se i risings nya dagsstartinlägg så får vi inte veta vilka förmågor folk vi dödar har. Att Coffe då upprepar det efter spelet är tyvärr olyckligt och hade det här varit ett lajvparti som jag arrangerade hade det antagligen resulterat i att vi spelat om (nu är det ju lite skillnad på ett parti som beräknas ta en dryg timme och på det här som tar en dryg vecka).

Men till senare då, avslöja inget när ni har dött! Helst skulle jag nog se att rekommendationen är att man inte postar något alls när man har dött, för enkelhetens skull. (För lite samma sak kan nämligen sägas om Arvidos inlägg där han åter igen pekar på vem han vill ska dö, efter han har dött...)

Big Marco

Läskig

(Eftersom jag misstänkte honom ganska starkt så skickade jag nämligen in listan JohanK, Lindenius, Björn den Gode och fick exakt två kvinnor).

Öh? Kollade du dig själv? =)

Jag kan säga att jag kollade dig, Björn, Lindenius och Arvidos, och fick två hits (eftersom Arvidos var utslagen).

Lindenius, vem kollade du?

(Fast, Björn, är du jävligt skicklig nu så duperar du oss stort, genom att dels "garantera" de tre kvinnorna, dels gå igod för Nils och för Johan K. Det är en jävligt sneaky ploj isf, men jag väljer ändå att tro att du är gangster, men ett halvt snigelöga får du allt på dig. ,-)

Björn den gode

Swashbuckler

Jag tror förövrigt du har rätt här, antagligen är både AndersÅ och Andersson hjältar så håll för all del kvar din röst om du tror han är mer hjältig än den andra. (Om folk dock skulle börja muppa sig och rösta på en tredje person så kanske vi inte har råd att sprida rösterna så här, men dom som gör det ska ha väldigt bra skäl för att inte hamna högt upp på min lista över misstänkta).

Björn den gode

Swashbuckler
Uppdaterad lista

tack hell, trodde jag fått med alla när jag kontrollräknade och det stämde men hade misslyckats ändå :gremsmile:

Så alltså:
Marco tar:
Andersson
Orfeus
Vicotnik
Basenanji

Lindenius tar:
Nightowl
Johoohno
Anders Åstrand
flurtis

Jag tar:
krank
magoo
hellzon
thark

Hellzon

Långsamma Vargen
Re: Uppdaterad lista

Nemas problemas.

Jag vet ju att jag är en hederlig skurk, men det gäller ju att övertala er andra med. :gremwink:

Björn den gode

Swashbuckler

Ja, jag kollade mig själv, jag var nämligen rätt säker på vilket kön jag själv hade så för att det inte skulle bli fel (på JohanK) för att någon annan sagt fel så var det enklast så. (Har jag två säkra kvinnor så vet jag ju att jag kommer få svaret antingen två eller tre, och således vad Johan är).

Ja, håll du ett halvt snigelöga, särskilt med tanke på att det kan finnas en smittbärare. Men jag går INTE i god för JohanK, det enda jag går i god för är att han är man, men han kan förstås lika gärna vara hjälte för det, men han ljög inte om sitt kön.

Men om det inte finns några extremt konstiga roller så kan jag gå i god för Herr Nils, det stämmer.

Rising

Vila i frid
Re: OT: Stöninlägg

Ja, jag reagerade också på det. Jag valde att låta saken bero eftersom han hade sagt det tidigare, och han hade kunnat fortsatt ljuga om han hade velat luras.

Men det är alldeles riktigt; ett "bah!"-meddelande får inte innehålla någon spelinformation övehuvudtaget. Inte något "ni kan ju kolla vilka som röstade på mig - de är förmodligen hjältarna!" eller "jaha, där förlorade ni en viktig roll" eller någonting.

Jag vill inte vara en dogmatisk lekledare. Det finns moderatorer som vägrar räkna felstavade röster och som omedelbart stänger av folk så fort de ändrar ett inlägg - oavsett hur liten ändringen än är. Jag vill inte vara en sådan lekledare, men jag vill inte heller att ni börjar utnyttja slappheten.

"Bah!"-inlägg är bara menat som ett sätt för att ge folk möjligheten att säga saker som "aww, dog jag i första rundan? Jag suger. Nåja, jag hoppas ni klarar det här, mina vänner. Go bad guys! Tack för ett trevligt parti!" eller liknande. Det är mysigt och passande för ett tillbakalutat spel - det är inte meningen som någon form av sista hjälpen för brottslingarna.

Jag hoppas att ni själva kan moderera er, eftersom det gör leken roligare för alla. Coffe_Kanons regelöverträdelse tar jag dock på mig själv för att jag kanske skrivit för godtyckliga regelinstruktioner.

Men fortsättningsvis; snälla; don't fuck with the rules. Jag kommer vara betydligt mer strikt när det gäller liknande saker i slutet på det här draget.