Viktigt inlägg! Lite sammanfattning Söndag kväll
Så till slut är jag hemkommen och det är skitmånga inlägg att läsa, men det är gjort nu och med reservation för att jag missat något på bara en genomläsning så kommer här en sammanfattning.
Jag tänker tills vidare anta att det inte finns en smittbärare, (OT så tycker jag att det är en skitroll som rätt använt gör det i princip helt omöjligt för skurkarna att vinna genom att bara spela bra eftersom man inte kan gå tillbaka till tidigare dagar och analysera med säkerhet då någon roll kan ha bytt lag efter det).
Jag tänker också anta att ingen av skurkarna har spelat skitdåligt och ljugit om sitt kön.
I så fall så är det helt garanterat att jag, Marco och Lindenius är skurkar. Det här var fallet redan förra draget men ändå fick Lindenius tre röster, det är inte bra av er.
Vidare så är det misstänkt dumt av Herr Nils att hålla kvar sin röst om han som han sa var säker på att Coffe var dödgrävare, visst principer är bra men såna dåliga principer har man enligt min erfarenhet inte råd med. Så jag tänker ändra det till att han trodde att Coffe var dödgrävare men också såg möjligheten att han bara som någon påpekat var en hjälte som ville klara sig med att säga sin förmåga.
Det är nämligen så här att jag vet (med reservationerna om smittbärare ovan) att Herr Nils är en vanlig skurk. Hur jag vet det här kan ni få spekulera om men jag tror egentligen inte att det är bra, det finns den/dom som vet hur jag vet men som jag inte vill att andra ska få reda på vilka dom är så släpp helst den frågan.
Det här är anledningen till att Anders Å ska dö:
Arvidos said:
Kanske är det jag som blir nedknockad bakifrån av Bats, antingen för att stoppa min process mot Anders om han är en hjälte, eller för att sätta dit Anders om han är oskyldig. Jag ville själv redogöra för de möjligheterna nu, medans jag står upp, isåfall.
Det finns mycket som talar för att hjältarna skulle vilja döda Arvidos om AndersÅ är hjälte. Men säger någon, kan det inte lika gärna vara för att kasta misstankar mot AndersÅ dom gör det? Svaret är nej. Jag säger inte att det kan vara så, bara att det är troligare att AndersÅ faktiskt är hjälte än att hjältarna skulle ägna så mycket energi på att få oss att lyncha honom. Särskilt då det bara är Marco som dragit upp det här argumentet tidigare och övriga röster mer verkar ha kommit av andra anledningar. (Om hjältarna försökte få oss att lyncha AndersÅ så hade liksom en naturlig uppföljning varit att själva peka ut det här inlägget). Sen hör förstås till att räkna in resten av AndersÅ spel, men det är inte mycket där som säger mig att han inte skulle vara hjälte.
Det finns fortfarande många jag misstänker men att vi redan nu är en i princip bekräftad grupp på fyra som inte är misstänkta så känns det ändå ganska bra. Särskilt eftersom den här gruppen med största sannolikhet inte innehåller någon med någon annan specialförmåga, det ger nämligen hjältarna två dåliga val antingen lynchar dom oss för att minska gruppen säkra skurkar och då låter dom siaren (och andra specialförmågor) leka vidare vilket gör att dom lär kunna hitta hjältarna. Eller så letar dom efter siaren och låter oss vara vilket innebär att vi är kvar. Win-Win för the bad guys oavsett.
Jag kommer vara hyfsat aktiv imorgon eftermiddag (säg 14-18) men ska sen bort på kvällen, kommer nog även skriva lite mer ikväll. Men tills vidare, och om han inte kommer med ett väldigt bra försvarstal så kommer min röst vara AndersÅ
Röst: Anders Åstrand