Nekromanti Gotham City, Drag 2 - tar slut Måndag, 21:00

Big Marco

Läskig
Re: och så glömde jag

Tematiskt är det ju förövrigt troligast att smittbäraren är Batman själv som kan ta över en av skurkkvinnorna på sin sida, så senare dagar får ni vara väldigt vaksamma på ifall någon av oss kvinnor verkar spela för det andra laget helt plötsligt.

Kommer Batman farande så står jag redo med läppstiftet.

Big Marco

Läskig
Re: Uppdaterad lista

tack hell, trodde jag fått med alla när jag kontrollräknade och det stämde men hade misslyckats ändå

Så alltså:
Marco tar:
Andersson
Orfeus
Vicotnik
Basenanji

Lindenius tar:
Nightowl
Johoohno
Anders Åstrand
flurtis

Jag tar:
krank
magoo
hellzon
thark

Dock kan listan kanske ändras beroende på vad Lindenius svarar, när det gäller hans urval timme ett.

Rising

Vila i frid
Rösträkning:

Vi tar en rösträkning, också, för det har hänt en del:

Anders Åstrand (7) Lindenius, Marco Berhmann, magoo, flurtis, Basenanji, Vicotnik, Björn den gode
Nightowl (2) thark, krank
Andersson (1) Herr Nils, hellzon
Herr Nils (1) Johoohno
Johoohno (1) Anders Åstrand
krank (1) Nightowl

---

PS: Jag bara måste börja använda någon mer sofistikerad programvara för att hjälpa mig göra de här djävla röstsammanställningarna...

Big Marco

Läskig
Re: Rösträkning:

PS: Jag bara måste börja använda någon mer sofistikerad programvara för att hjälpa mig göra de här djävla röstsammanställningarna...

META - Det kanske är lättare om vi sätter ett specialtecken vid röstningen, typ "***RÖST: Bjarne Bjarne" så du kan göra en CTRL+F "***" i texten?

Björn den gode

Swashbuckler
Re: Kvinnor kan!

Egentligen är det helt oväsentligt vem jag är eftersom vi vet att ingen av oss är hjältar ändå, men just därför kan jag ju lika gärna säga det :gremsmile:

Jag är Catwoman

Big Marco

Läskig

Men, Björn, älskling, vem är du?

(Om jag får gissa så tror jag att du är kattkvinnan?)

Björn den gode

Swashbuckler
Nej då, verkligen inte

Nu ska vi inte vara uppgivna här, bara för att jag tror att du är hjälte så behöver det inte betyda att jag har rätt, och om du mot förmodan inte skulle vara hjälte så är det där en trist inställning.

Så nu tycker jag att du ska förklara varför du inte är hjälte, vem du tror skulle lyncha arvidos för att få det att se ut som om du är hjälte, och varför vi istället ska hänga andersson. Ingen är dömd på förhand och det är inte slut förrens den där stora damen sjunger, så sjung ut medans du kan.

Rising

Vila i frid
Re: Rösträkning:

Nä, det är lugnt. Jag har inga problem att hitta rösterna, det är bara jobbigt att ta informationen och formatera dem till ett inlägg med en sammanställning.

Funderar lite på att hantera dem i en databas och låta en ASP-sida utföra formateringarna åt mig, men det känns inte riktigt som om det skulle vara värt det. Det tar ju ändå bara någon minut, tops, att göra det, och det blir enklare och enklare allteftersom deltagarantalet tunnas ut.

Big Marco

Läskig

Jag är Catwoman

*myser som en klängväxt*

Och så gissar vi att Lindenius är Harley. Då borde hjältinnan vara Batgirl. Eller kanske Robin. ,-)

Hellzon

Långsamma Vargen

Behrmann said:
Då borde hjältinnan vara Batgirl.
Jag tror det är Oracle. Med tillhörande rollförmåga.

Sen är väl inte Catwoman helt entydigt skurkaktig... :gremelak: (Jaja, jag tror på att ni töser är på den rätta sidan.)

Big Marco

Läskig

Vi måste vara blinda! Det är ju 100% säkert att Anders Åstrand ÄR en hjälte!!! Jag menar, kolla bara på stentavlan vid hans avatarnamn!

,-)

(jag lägger mig nu...)

Anders Åstrand

Swordsman
Re: Nej då, verkligen inte

Så nu tycker jag att du ska förklara varför du inte är hjälte
Det här är ett rätt lökigt försvar, men jag har spelat alldels för uppenbart om jag vore hjälte. Inte ens en klant som jag skulle spela hjälte så jävla ohemligt.

Dessutom är jag The Riddler, typ en av de mest kända Batmat-skurkarna, rätt dålig skurk att chansa på om jag var hjälte.

Hursomhelst verkar folk redan bestämt sig, så jag tänker inte ödlsa tid på att försvara mig, för jag kommer bli lynchad i vilket fall. Men jag ber er att snälla, för lagets skull, försöka använda resten av det här draget konstruktivt även om ni ska lyncha mig.

Anders Åstrand

Swordsman
Re: Nej då, verkligen inte

Ah well... Jag är väl så illa tvungen att avslöja min superkraft nu.

Jag kan skicka små paket med information till spelare om andra spelare. Kruxet är bara att jag själv inte får se informationen.

Förra draget skickade jag t.ex. ett paket till Björn den Gode om Herr Nils, och ett till Herr Nils om Björn den Gode.

Björn har talat om att han fått infon, det har inte Nils.

Varför just dessa två undrar ni? Well, jag hade en lite dålig känsla i magen om de herrarna... Typ att de kunde prata utanför tråden (bland annat för att de i princip slutade prata med varandra efter folk uttalat "är den ena hjälte är den andra det också") och det skulle inte förvåna mig om Rising satt de två "skickligaste" spelarna i samma lag för att se vad som händer.

Min förhoppning var alltså att jag på deras reaktion skulle kunna få någon ledtråd till om de kan prata utanför tråden.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Re: Viktigt inlägg! Lite sammanfattning Söndag kvä

Dessa herrar har en del att förklara om hur de röstat eller på annat sätt gjort sig misstänkta. Ser man den listan så kan man förstå att de ville ha bort Nightowl.
Anders Åstrand
Andersson
Krank
Vicotnik
Meh. Jag har redan förklarat mig. Hade jag velat ha bort Nightowl förra rundan så hade jag inte bytt som jag gjorde.

/Krank, som inte anser sig ha så mycket kvar att försvara

Vicotnik

Den onde
Staff member

Jag har inte så mycket att säga till mitt försvar i detta fall, jag gick på en magkänsla som nu verkar vissa sig felaktig.

Det är dessutom något som stör mig med hur Vicotnik
Hur vad? hur jag dansar? hur jag skriver? hur jag är? eller hur mycket jag är? kan du förklara vad du menar med "Hur Vicotnik" :gremconfused:

Andersson

Hero

Dessa herrar har en del att förklara om hur de röstat eller på annat sätt gjort sig misstänkta. Ser man den listan så kan man förstå att de ville ha bort Nightowl.
Anders Åstrand
Andersson
Krank
Vicotnik
Men hallå där! Håll i hatten nu! Hur får du det till att jag ville ha bort Nightowl? Jag har aldrig röstat på Nightowl eller ens yppat att han är misstänkt.

Min röst gick rent på magkänsla - jag följde heller itne diskussionerna mot slutet av timmen så att utrymmet till taktikröstning från min sida var begränsat.

Andersson

Hero
Re: Avslöjade identiteter (7 misstänckta kvar)

Men - om det skall vara sådant tjat så avslöjar jag väl min identitet då.

Jag är Mad Hatter.

johoohno

Warrior
Re: Avslöjade identiteter (7 misstänckta kvar)

Lindenius, magoo, Orfeus & thark e nu re enda såm inte sagt nåt åm sin identitet. Ja tro re e rätt relevant å skärskåda dåm såm va sena på listan nedan oxå. Ja har min lista me misstänckta klar (se längst ner). Ska tänka på vem såm får min röst, men Herr Nils e av kroken för nu.

Röst: Ingen

Timme 1
Nightowl 071012 08:08 (Clayface) Röstpåtryckningar
Johan K 071012 13:15 (Calendar Man) Röstpåtryckningar
Coffe 071012 17:23 (Humpty Dumpy) Röstpåtryckningar
Arvidos 071012 21:00 (Black Mask) Mördad (av Batman & c:o!?)

Timme 2
Krank 071013 11:58 (Mr Polka-Dot) Röstpåtryckningar
Marco 071013 19:16 (Poison Ivy) Frivillig (efter Nightowls gissning)
hellzon 071013 23:42 (Scarecrow) Frivilligt
Johoohno 071014 08:01 (Killer Croc) Frivilligt
flurtis 071014 10:20 (Twoface) Röster på sig
Herr Nils 071014 15:39 (Pingvinen) Röster på sig
Basenanji 071014 22:16 (Synaptic Kid) Efter förra räknien
Vicotnik 071014 22:38 (Amygdala) Efter förra räknien
Anders Å 071014 23:57 (The Riddler) Efter förra räknien
Björn 071015 00:03 (Catwoman) Efter förra räknien
Andersson 071015 08:13 (Mad Hatter) Efter förra räknien

Mina misstänckta:
* Orfeus, thark, Andersson (på grunn av sen info åm identitet). eventuellt även Vicotnik å Anders Åstrand.
* Damerna: å sen tror ja att nån av damerna (Lindenius, Björn & Marco) kan ha slunkit ijenom såm en hjälte, men de tänker ja inte jöra nåt åt nu.

Va jäller Arvidos död tror ja han blev nitad för sin idé å avslöja namnen på de vi var misstäncksamma mot. Inte spessifikt för sina misstanckar jentemot Anders Å (såm mycke väl kan va hjälte ändå), det skulle va för uppenbart. Den idén annammade juh Herr Nils snappt så alla har juh inte kopplat ihop ren me Arvidos direckt.

Lika bra å säja va ja tror för snart e re dax å bancka ner nån me blyrör å efter det vet man ju inte va batman me pack tagit sej till, me största sannolikhet har väl nån till strukit me för hans biffar å baffar. Ni såm e på min misstäncktlista jör klokt i att under dan kåmmentera me vederhäffti infårmasjion. Ja räknar me å hinna kåmma in å rösta innan timmen e slagen.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist

Men hallå där! Håll i hatten nu! Hur får du det till att jag ville ha bort Nightowl? Jag har aldrig röstat på Nightowl eller ens yppat att han är misstänkt.
Det är inte utan att man funderar på hon Herr Nils har anledning att sprida den här desinformationen... Jag känner inte heller riktigt att jag platsar på listan, nämligen.

Nej, Herr Nils är verkligen inte av några krokar för min del - att försöka ta kommandot är ju ett praktiskt sätt att dölja sin identitet, i och med att de allra flesta är ganska vana vid att åtminstone inledningsvis blint lyda auktoriteter och inte ifrågasätta dem.

Lite som att Basnaji "glömde" två personer vid sin senaste genomång.

//Krank, som kommer att försöka sätta lite press på vissa personer nästa runda...