Nekromanti Gotham City, Drag 2 - tar slut Måndag, 21:00

johoohno

Warrior
Re: Lindenius är misstänkt därför att ... (NT)

han hävdade att han hade Jåkerns beskydd i början å de tycker ja e lite mystiskt, fast nån klokare än ja kanske kan lista ut hans roll me ren infon? Dessutom så tycker ja han i mångt å mycket agerar såm han jorde i varulvsbyn - å där va han ju varulv. Han har i och för sig bekräftat Björns fakta åm att det finns fyra kvinnor varav en e hjälte, så re kanske lyfter hånom från misstänksamheten lite grann. Men nåt i magkänslan jör mig ändå lite osäker på'na

Asså:
* Snackar om nåt mystiskt jåkerbeskydd
* Agerar såm när han va varulv förra gången.

---
Ni anra får gärna addera till listan så vi tesammans kan se vem vi ska blya ner.

johoohno

Warrior
Re: krank är misstänkt därför att ... (NT)

han spekulerar kattegoriskt i vafför anra röstar som re gör
här och här och sånna uttalanden är förvisso intressanta, men re kan ju va ett sätt å verka pålitlig å hjälpsam (hur nu vi bråttslingar värderar det), samtidigt såm han bara säjer re alla redan vet å det är ju lite hjälteaktit å inte kåmma me nå nytt. Sen har han i åck fö sej sakt att han e Mr Polka-Dot å ingen annan har hävdat sig ha ren rollen. Men e inte det en pytteliten råll som e så gott som säker att sno?

Asså:
* Kommer me input utan å tillföra nåt?
* Har en pytteroll som lätt kan vara stulen?

---
Ni anra får gärna addera till listan så vi tesammans kan se vem vi ska blya ner.

johoohno

Warrior
Re: Johan K är misstänkt därför att ... (NT)

han va välitt ovillig å ge ut sin info om kön, kanske ville han snacka ihop sej me hjältarna åm hur han skulle agera? Dessutom så säjer han välitt lite. Nu har han i åpck fö sej kommit ut me såväl kön (man) som identitet (Calendar Man), men hans identitet e liten å kanske lätt att sno utan risk? Va gäller tystnaden så känns den igen från varulvsbyn, å där va han faktiskt bybo.

Asså:
* Vägra säja sitt om han va man eller kvinna välitt länge (kanske för att konferera?)
* Tystlåten

---

Johan K

Gammal & dryg
Re: Johan K är misstänkt därför att ... (NT)

Well, det är klart att man är osäker på vad man kan ge ut för info till vem.. Jag menar, vem som hellst kan vara en sdåandär hjälte & utnyttja vad man säger. Eller hur.
Eller vad säger du Johoohno..
Måste säga att du är välldig aktiv här... Vad kan det bero på.. Vad har du egentligen at dölja, egentligen ?

Vicotnik

Den onde
Staff member
Re: Vicotnik är misstänkt därför att ... (NT)

Anledningen till att jag inte har sagt så mycket är att jag inte har varit särskillt närvarande, och kommer inte vara det så mycket under helgen då jag har andra saker för mig. Så jag har bara kunna kollat in lite snabbt då och då.

Kanske skulle ha informerat om det tidigare men, har inte haft tid till det eller kommit ihåg att göra det.
Min aktivitet kommer troligtvis öka på måndag igen då jag kan följa allt mer noga på jobbet. :gremlaugh:

johoohno

Warrior
Re: Herr Nils är misstänkt därför att ... (NT)

oj oj oj, var ska ja börja. De finns så mycke kring denne man som e skumt. Å anra sidan så handlar han ungefär såm i varulvsbyn å där va han bybo. Så tråtts min långa lista måste fler bekräfta min misstankar för att de ska va giltiga. Anledningen till att ja går hårt ut här e att han e en av mina huvudmisstänkta just nu, tråtts att han utger sej för å hjälpa tycker ja mig få en känsla att han har andra planer. Döm själva.

Asså:
* Offrade medvetet Coffe trots att denne sagt sin förmåga å identitet.
* Snackar välitt mycke å får me sej många på sina planer, kanske är han en såm förleder åss?
* Tycker att det är en bra idé att tvinga folk att säja sina identiteter å det har ju en hjälte stor nytta av att veta.
* Målar upp mej som en misstänkt å ja vet ju att ja e bråttsling (i mångas ögon ett svagt argument, men för mej ett starkt. Kansje fler kan tycka det är vettit då han jorde samma sak i varulvsspelett å där hade han ju fel om mej. Om han vore en så stor taktiker som han ger sken av borde han ju ha tagit me det i beräkningarna nu!)
* Vill inte att folk ska avslöja sina identiteter men det kan ju va så att om han e hjälte så vill han ju inte att nån eventuell väktare ska gå å skydda viktia förmågor, då e re bättre att han själv gör en bedömning via identiterna vem som ska åka på stryk av hjältarna.
* Här skriver han att väktaren inte behöver bekymra sej om att skydda honom. Tja, e han hjälte så e re ju klart att han inte e oroli!

---

Basenanji

Postd20modernist
...för att du är lite VÄL aktiv?! (NT)

NT = No Text (Ingen text)

johoohno

Warrior
Re: hellzon är misstänkt därför att ... (NT)

... ja har inte så mycket på hellzon faktiskt, så här får anra gå å stärka upp me va ni har. I mina ögon e han inte så misstänkt. Han sörva mej me listan på olika maffiaroller å för en hjälte så e re ju bättre att hålla sina offer okunnia om sånt. De enda ja kan komma på kring hellzon just nu skulle va att han rider på min gotrogenhet här.

---

johoohno

Warrior
Re: flurtis är misstänkt därför att ... (NT)

han e så tyst.

---

johoohno

Warrior
Re: Björnd den Gode är misstänkt därför att ... (N

Ja har inte så mycke på Björn heller. Förutåm att han ju kan rida på den expertstatus som Rising gav hånom. Sen släppte han re där me att man skulle avslöja råll å de va ju klipskt (Lindenius har ju bekräftat att det är så som Björn sagt: fyra kvinnor, en av dem hjälte). Va e re som hinrar björn från å va hjältinnan?

Asså:
* Klipsk hjältinna såm förleder åss me sina teorier?

---

johoohno

Warrior
Re: Basenanji är misstänkt därför att ... (NT)

han va rejält mycke mer aktiv i varulvsbyn å där va han bybo (naiv siare), men nu e han rätt tystlåten. Visst kan re va som han säjer att han har annat såm ska jöras, men VET vi det?

Asså:
* tystlåten

---

johoohno

Warrior
Re: Andersson är misstänkt därför att ... (NT)

han har knappt sagt nåt. Skönt å slippa juga?

Asså:
* tystlåten?

---

johoohno

Warrior
Re: Anders Åstrand är misstänkt därför att ... (NT

han offrar Coffe, samt att han tidiare summerade rösträkningen, men re vart små fel här å var. Var re planerade "fel"?

Asså:
* offrar Coffe
* Fifflar me siffror (här och rättas här)

---

johoohno

Warrior
Re: ...för att du är lite VÄL aktiv?! (NT)

Håller me åm att ja inte varit så här aktiv, men tänkte jöra en drajv nu. Förra vändan så blev ja varulvsmat dygn två å då e re ju kansje bäst å säja va ja tror hellre än att ta me mej va ja vet i graven.

Min förhåppning e att re här "X är misstänksam för att..." ska få igång lite mer struktur samt att få alla å tålka hur var å en besvarar anklagelserna såm ja å ni lägger här. Håppas att de hjälper!

Basenanji

Postd20modernist
Där har du en poäng...

...jobbigt, men det där kan du ha "jälit" rätt i.

Skulle vara typiskt Rising att ge just Björn den Gode en hjälteroll.

Rising har ju riggat spelet förut...

Samtidigt är Björn en av de som har haft mest att komma med. Han är bra på det här spelet, helt enkelt.

Lite för bra?

/Basenanji

Big Marco

Läskig
Re: Där har du en poäng...

Lite för bra?

Visst, Björn är en kvinna (bekräftad hård fakta). Det gäller dock att hitta den fjärde kvinnan så snabbt som möjligt, för då har vi koll på inom vilken subgrupp iaf en hjälte finns. Sedan kan kvinna X, Björn, Lindenius eller jag vara hjältinnan och då får ni beta av oss som ni önskar, även om jag inte har lust att vissna för tidigt.

Vi kvinnor får inte prata med varandra annat än öppet.

Jag tycker att det är för svag press just nu. Och vis från föregående omgångar så vinner bara hjältarna på att gangstrarna inte pratar med varandra. Dock delar jag uppfattningen att det i dagsläget är onödigt att ge vidare info om vad respektive gangster har för specialförmåga. Däremot vore identifiering med namn av alla en intressant väg att ta, då alla hjältar måste ljuga för att stanna kvar. Och när väl lögnerna kommer är det början på slutet. Och ge mig en hjälte att kyssa!

Nightowl

Champion
Re: Nightowl är misstänkt därför att ... (NT)

Dessutom så rösta han ju på Coffe så han blev nerbankad å det tråts att Coffe sagt att han va Humpty Dumpty å hade nån fårm av dögrävarförmåga såm vi hade kunnat ha nytta av.
INGEN kommer att tro mig, men det är möjligt att om jag varit aktivare hade jag ändrat min röst.

Erik

Anders Åstrand

Swordsman
Rollspelande

GAAH SLUTA!!!

Har vart borta hela dagen och skummat igenom draget so far nu. Mår illa av att läsa Johoohnos inlägg, särskillt som jag vet att han kan svenska.

Jag säger att vi röstar ut alla som rollspelar, då de enda som kan tjäna på förvirringen det medför är hjältarna

Röst: Johoohbo

Återkommer senare med något mer konstruktivt när jag läst igenom ordentligt.