Nekromanti Gotham City, Drag 2 - tar slut Måndag, 21:00

Anders Åstrand

Swordsman
Drar nu

Försvinner iväg nu och kommer hem sent ikväll.

Jag har förstått att många vill pressa ur mig ett namn, men slösa inte hela dagen på att försöka pressa mig. Jag kommer inte att vara här. Jobba lite konstruktivt istället (Herr Nils metod är, i min mening, ytterst destruktiv).

Om jag inte sagt något tillfredsställande imorgon så är det det bara att flytta tillbaka alla röster på mig, men just nu är det bättre att ni använder era röster för att sätta press på annat håll.

Flurtis

Hero
Re: Rollspelande

JAG HAR INTE KRITISERAT JOHOOHNOS FÖRMÅGA ATT STAVA, BARA HANS VAL ATT ROLLSPELA I DEN HÄR TRÅDEN!
Same shit different name. Jag ser inte vad det konstruktiva med detta skulle vara, dina inlägg har ju fortfarande inte tillfört något konstruktivt, liksom ditt senaste inlägg.

Jag säger det igen eftesom ni verkar dummare än tåget allihopa
Puss Puss, jag älskar dig med.

Säg till om du inte förstod så skall jag förklara igen.
Tackar för att du skulle vara ödmjuk och ta dig den tiden :gremsuck:
//Flurtis

Rising

Vila i frid
Rösträkning:

Anders Åstrand (6) Lindenius, Marco Berhmann, magoo, Herr Nils, flurtis, hellzon
Herr Nils (2) Johoohno, Vicotnik
Nightowl (2) thark, krank
Johoohno (1) Anders Åstrand
krank (1) Nightowl

Hellzon

Långsamma Vargen
Re: Drar nu

Anders Åstrand said:
Försvinner iväg nu och kommer hem sent ikväll.

Jag har förstått att många vill pressa ur mig ett namn, men slösa inte hela dagen på att försöka pressa mig.
Det där var fult. Det är nu sex röstare som måste komma på någon annan att pressa idag. Jag byter nu om min röst för att pressa Herr Nils, ety de andra som har röster har kommit ut med namn, med sen sitter du löst, Åstrand.

Röst: Herr Nils.

Hellzon

Långsamma Vargen
Re: Trumvirvel

Rajt. Ingen mening att byta till Åstrand nu, eftersom han inte kommer fram förrän ikväll, och övriga med röster har sagt namn (om det är deras namn vet vi ju inte).

Behrmann har lagt fram listan Basenanji, magoo och thark. Jag tror det kan ta en evig tid att få namn ur dessa eftersom de alla tre postar relativt sällan här. Thark postar mest och belönas för detta med lite press.

Ett namn, thark, så knallar jag vidare i listan. Och övriga två bör också uppge namn. Trilskande av någon kan leda till att jag väljer den personen först.

Röst: thark

(Man skulle kunna tro att jag var Mad Hatter, så som jag hattar runt med mina röster.)

magoo

Hero

Jag är lite oroad över att alla avslöjar sina identiteter på löpande band, dels ger det hjältarna måltavlor, dels ger det hjältarna möjlighet att hitta på låtsaskaraktärer.

Jag är nästan säker på att vi redan har en falsk hjälte bland de namngivna.

Big Marco

Läskig

En falsk gangster hoppas jag att du menar.

Jag är lite oroad över att alla avslöjar sina identiteter på löpande band, dels ger det hjältarna måltavlor, dels ger det hjältarna möjlighet att hitta på låtsaskaraktärer.

Men utan pressen så behöver de inte ens hitta på, utan bara hånfullt vänta in nästa drag. Att ljuga är automatiskt stressande och en ökad risk, än att bara sitta tyst.

I am watchting you, magoo...

Johan K

Gammal & dryg

Det skulle inte förvåna mig heller faktsitk. SKule vara mer förvånad om alla talade sanning.. :gremlaugh: Jag menar, vi är ju en brokig sammling skurkar här. .Tyvärr så har vi blivit infiltrerade av ett antal hältar som inte vill oss väl.

/ Johan K, som inte riktigt vet vem man ska rötsa på ännu..

magoo

Hero

Du har rätt när du har rätt, falska gangsters, även om hjältar alltid är falska och döljer sin inneboende skurk bakom en mask av snällhet.

I det här fallet måste de göra tvärtom och det kommer de aldrig att klara.

Titta på du och kom gärna lite närmare, jag är inte så kallsinnig som det kan verka vid första anblicken. Vi kanske kan bli vänner du och jag?

Big Marco

Läskig

Titta på du och kom gärna lite närmare, jag är inte så kallsinnig som det kan verka vid första anblicken. Vi kanske kan bli vänner du och jag?

Mitt giftsinne varnar mig. Är du månne Batman själv?

magoo

Hero

Förolämpar du mig? Och jag som trodde att vi hade nåt på gång.
Det verkar inte finnas mycket hopp för att jag ska få uppleva kärlek igen...

Nej, jag är inte Batman.

Nightowl

Champion

Hm... jag tror jag och magoo har en eller tå saker gemensamt utöver stamkort på Arkham Asylum och "Utplåna Batman" på att-göra-listan.

Eftersom till och med jag kan gissa, kan du inte klämma fram med din identitet?

Erik

johoohno

Warrior
Avslöjade identiteter (7 misstänckta kvar)

Följande tider å identiteter har vi fått ur åss:

Timme 1
Nightowl: 071012 08:08 (Clayface) Röstpåtryckningar
Johan K: 071012 13:15 (Calendar Man) Röstpåtryckningar
Coffe: 071012 17:23 (Humpty Dumpy) Röstpåtryckningar
Arvidos 071012 21:00 (Black Mask) Lynchning

Timme 2
Krank 071013 11:58 (Mr Polka-Dot) Röstpåtryckningar
Marco 071013 19:16 (Poison Ivy) Frivillig (efter Nightowls gissning)
hellzon 071013 23:42 (Scarecrow) Frivilligt
Johoohno 071014 08:01 (Killer Croc) Frivilligt
flurtis 071014 10:20 (Twoface) Röster på sig
Herr Nils 071014 15:39 (Pingvinen) Röster på sig

Två identiteter till såm ligge rute, men inte e bekräftade än.
Nightowl gissar att Lindenius skulle va Harley Quinn
magoo antyder att hon e Mr Freeze (071014 16:30)

Dessa har inte sagt sina namn än
Anders Åstrand, Andersson, Basenanji, Björn den Gode, Lindenius, magoo, Orfeus, thark, Vicotnik.

Fackta å speckullationer
10 avslöjade identiteter varav två bekräftade (Coffe_Kanon & Arvidos)
9 personer har inte avslöjat sin identitet. Fyra av rem borde va kvinnor (tre har klivit framm)
De lämnar fem pers kvar. Enligt Risings påst (trådstarten) kan man misstänka att re finns fem hjältar. Alltså fyra av fem icke avslöjade män. Det borde vara ett race för den som är oskyldig att ge ut sin identitet bland kvarvarande.

De tre första såm säjer vicka re e e väl hyffsatt pålitlia men resten kan vi stämmpla såm hjältar:

Bållen ligger hoss er nu:

Anders Å, Andersson, Basenanji, magoo, Orfeus, thark, Vicotnik

Nightowl

Champion

Hm... jag tror jag och magoo har en eller tå saker gemensamt utöver stamkort på Arkham Asylum och "Utplåna Batman" på att-göra-listan.
Dvs vi behöver speciella dräkter av medicinska skäl och våra fruar är ganska tystlåtna - magoos är djupfryst och min ex vaxdocka.

magoo vill säga att hon är Mr Freeze, men inte rätt ut.

Erik

Andersson

Hero
Re: Andersson?

Pish såväl som posh! Göra folk misstänkta p g a att de har få inlägg... DET om något är misstänkt min gode Bassinantti (eller vad du nu heter).

Jag säger bara något om jag
a) har något att säga
b) sitter vid en dator [duh!]

Andersson

Hero
Re: Utfrågningarna fortsätter (Viktig) (röst)

Det här verkar vara ett ytterst kontraproduktivt upplägg. Det tar bara tid från det viktiga tankearbetet att hitta de slemma hjältarna.

Dessutom är det ineffektivt - jag visar min om jag får se din funkade inte ens på mellanstadiet.

Andersson

Hero
Maggan har rätt

Jag tycker ändå att magoo har rätt. Vi vinner ingenting på att upge våra identiteter. Är hjältarna så förslagna att de kan ta sig in bland oss gangsters så kan väl en vit lögn om ens identitet vara så svår att åstadkomma. Så istället för att leta skurkar håller vi nu på att öda tid på att pressa fram namn ur folk istället för att antingen tänka logiskt elle använda pinomanicker för att få fram informationen ur folk. Dessutom kan det ju orsaka än mer förvirring om en hjälte är snabb på att ta en annan gangsters identitet.

Självklart är det så att någon hjälte just nu utser sig för att vara gangster - det kan t o m jag räkna ut i mitt labila tillstånd - vi måste bara fokusera på hur det går till för att röka ut dem ur sin håla.

Big Marco

Läskig
Re: Maggan har rätt

Jag tycker ändå att magoo har rätt. Vi vinner ingenting på att upge våra identiteter. Är hjältarna så förslagna att de kan ta sig in bland oss gangsters så kan väl en vit lögn om ens identitet vara så svår att åstadkomma. Så istället för att leta skurkar håller vi nu på att öda tid på att pressa fram namn ur folk istället för att antingen tänka logiskt elle använda pinomanicker för att få fram informationen ur folk. Dessutom kan det ju orsaka än mer förvirring om en hjälte är snabb på att ta en annan gangsters identitet.

Självklart är det så att någon hjälte just nu utser sig för att vara gangster - det kan t o m jag räkna ut i mitt labila tillstånd - vi måste bara fokusera på hur det går till för att röka ut dem ur sin håla.

Ja, precis så talar en äkta hjälte...

Inga egna idéer, bara sabotage, desinformation och rena felaktigheter!

*kat-ching* Vad var det? Jaha, det var signalen för max hjältepoäng.