Kaosteorin
Arvidos said:
Hellzon
Utpekad av magoo, med Anders Åstrands förmåga, och utav Andersson. Möjliga förklaringar:
1) Hellzon är en hjälte
2) Hellzon har blivit frame:ad av hjältarna
3) Hellzon har en roll som framstår som hjälte då han blir siad
4) Anders Åstrands OCH Anderssons förmågor är inte helt tillförlitliga.
Nightowl:
Utpekad av Hellzon. Möjligheter:
1) Nightowl är hjälte
2) Hellzon är galen (Är detta bekräftat, eller vadå?)
3) Nightowl är frame:ad
4) Nightowl har en roll som framstår som hjälte då han blir siad
Andersson:
Utpekad av Hellzon. (Väl?)
1) Andersson är hjälte
2) Hellzon är galen
3) Andersson är frame:ad
3) Nightowl har en roll som framstår som hjälte då han blir siad
Hur många gissningar hittade ni i den där leken?
Här är listan på deltagarna just nu (förhoppningsvis komplett):
Anders Åstrand
Andersson
Arvidos
Basenanji
Björn den Gode
hellzon
Herr Nils
Johan K
Johoohno
krank
Lindenius
magoo
Nightowl
Orfeus
thark
Vicotnik
Som jag har förstått det är följande skurkar bekräftade av varandra (på något snärjigt sätt som jag inte orkar leta efter i den här megalomaniska tråden):
Herr Nils-Lindenius-BDG
Om jag har förstått allt rätt utgår alla beräkningar från den trion? Kan någon bekräfta eller dementera detta?
Men tänk om någon av dem har switchat? Tänk om någon av dem var justa tills de blev hjälte (helt plötsligt)? Då spricker ju beräkningarna!
Ok, nu menade inte jag att vi i första hand borde misstänka de där- jag tycker att Johan K:s beteende är mer misstänkt tex. Att vilja skydda Nightowl måste betyda att Johan K känner till saker om Nightowl som vi andra inte vet. Och jag kanske har missat något, men Johan K svävade mer på målet, angående det där, än vad som känns sunt.
Jag vill egentligen inte misstänka Nightowl efter att jag gjorde bort mig så gruvligt förra gången vi spelade varulvsspelet, men det är skumt att Nightowl inte blev lynchad. Det har tex BDG bekräftat. Vi står här med mindre info än vi hade gjort om han blivit lynchad. Sedan gillar jag Nightowl mycket och tycker att det är tjatigt att han ska bli utröstad så här.
"Låt'en va...!", som Johoohno skulle sagt.
Jag tror att de som siar måste börja sia på samma person!
Mitt förslag är att Hellzon/Andersson/Anders Åstrand/whoevva siar på tex Magoo eller den som inte blir lynchad av Nightowl/Hellzon så vi blir klokare i frågan.
För ärligt talat, Arvidos lista som är en bra lista, innehåller för många frågetecken soim det ser ut just nu. Tyvärr.
Sedan behövs lite fler svar, varpå vi kan gå vidare med fräscha ögon på det här spelet.
Och framförallt- ta inget för givet. Annars blir allt precis så knasigt som det blev med Hellzon/Magoo/Nightowl-röran.
/Basse