Nekromanti Gothcon 2012 - spelledare sökes till skräckscen.

Caligo

Swashbuckler
Vi brukar få en himla massa anmälda och därför letar vi redan nu efter spelledare som vill spelleda lite lovecraft/poe-inspirerat skräckscenario till Gothcon 2012 (6-8 april i Göteborg).

Om du spelleder får du käk, t-shirt och avdrag på entréavgiften (om du bara spelleder behöver du inte ens anmäla dig).

Scenariot:
http://www.gothcon.se/xxxvi/arr.php?openArr=4&openCat=14

Skicka ett pm!

Caligo

Swashbuckler
Nu har vi fått in några spelledare men behöver fler! Scenariot utspelar sig som sagt hösten 1891 utanför London och är ganska Cthulhu-aktigt. Inga förkunskaper krävs men hör av er innan gothcon så att ni hinner läsa igenom scenariot.

MrG

Swashbuckler
I år är det lite sent att samordna något, men vi har ibland bra spelledare som vill ha något med pass på ett bra scenario. Lite tidigt att säga också hur det ser ut innan sista anmnäla. Dock kan det vara intressant att prata om något till nästa år. Vi kör sällan över tre pass själva och att dela spelledarpooler med någon till skulle kunna vara intressant. Är också intresserad av utbyte av speltester och pepp. Speceillt som vi är ett gäng som gillar att spelleda, men jag vet inte om jag kommer skriva ett spelledarscenario till nästa år, två senarion per GothCon har varit lite väl ambitiöst :gremwink:

Dock ett förbehåll, på webben står det hänvisning till ett system, vi gör det visserligen med O:FR men där ser regelkonstruktörn till att alla spelledare får veta det de behöver för att kunna spelleda systemet och det är ett rätt enkelt system.

-Gunnar (Rollspelsbaren)

Caligo

Swashbuckler
Jag är öppen för alla förslag. Tycker att det behövs fler initiativ för att samordna spelledare på Gothcon.

Caligo

Swashbuckler
Skicka ett pm om du vet någon som är intresserad av att spelleda. Det är alltså pass 5 lördag 16-21 :gremsmile:

Angående system så tycker jag att själva äventyret på ett konvent är viktigare än systemet. Age of Twilight-spelet är dock enkelt nog att sätta sig in i på en knapp timme - det är inte många sidor regler.

LJSLarsson

Hero
Jag hade tyckt att det hade varit ett oerhört bra initiativ att försöka samordna spelledare inför nästa år. Jag har arrangerat några år nu (arrangerar äventyret Fem Bortslängda Själar denna gång, ett skräckäventyr där spelarna tar rollen som katter som letar efter sin försvunna husse och matte) och det är alltid svårt att hitta spelledare.

Hur tidigt bör vi vara ute nästa år och hur löser vi detta praktiskt?

MrG

Swashbuckler
Till nästa år skulle jag föreslå att vi börjar med ett snack på GothCon i år, och sedan följer upp arrangörskontakter någon månad senare. Vi i Rollspelsbaren tillsammans med O:FR försökte få till ett spelledarmöte via GothCons vänner i år, men det föll på att de inte hittade mer intresserade arrangörer. Så vi kan säkert se om vi kan få igång något för nästa år.

-Gunnar (som föreslår en separat tråd om det, men hinner inte starta den ikväll)

MrG

Swashbuckler
Så kan vi forstsätta den diskutionen här

-Gunnar (som tycker att GothCon alltid ska vara Skandinaviens bästa rollspelskonvent)

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
MrG said:
Vi i Rollspelsbaren tillsammans med O:FR försökte få till ett spelledarmöte via GothCons vänner i år, men det föll på att de inte hittade mer intresserade arrangörer.
I ärlighetens namn kan de inte ha försökt särskilt hårt. Liksom, mejladresserna står i konventsfoldern så det är inte svårt att få tag i merparten av arrangörerna direkt. Och jag har inte blivit kontaktad alls, så jag ger inte så mycket för deras försök tyvärr. :gremfrown:

Caligo

Swashbuckler
Hej alla!

Vi söker fortfarande spelledare till "Age of Twilight: Blodsband" - ett cthulhuaktigt skräckscenario som utspelar sig utanför London 1891. Det behövs inga regelkunskaper men det är bra om intresserade spelledare hör av sig snarast för att få all info!

I nuläget behöver vi fyra spelledare till! Kom ihåg att du får gratis käk och en t-shirt för att spelleda ett pass!

Tack på förhand! Skicka PM eller svara i tråden!
Mvh
Megaton Games

Robert Jonsson said:
MrG said:
Vi i Rollspelsbaren tillsammans med O:FR försökte få till ett spelledarmöte via GothCons vänner i år, men det föll på att de inte hittade mer intresserade arrangörer.
I ärlighetens namn kan de inte ha försökt särskilt hårt. Liksom, mejladresserna står i konventsfoldern så det är inte svårt att få tag i merparten av arrangörerna direkt. Och jag har inte blivit kontaktad alls, så jag ger inte så mycket för deras försök tyvärr. :gremfrown:
Nej, det rann ut lite i sanden gjorde det. Det är lite därför jag vill vara här och hjälpa till med att få till detta för er på konventet så ni kommer träffas.

Problemet med försöket från GothCons vänner var att de av någon anledning ville hålla det begränsat, vilket var märkligt och gav det resultat det gav.

Nu när ni valt att sätta bollen i rullning, så vill jag ju naturligtvis hjälpa till att hålla den i rullning och se om det blir bättre, för faktum är. Fler spelledare gynnar alla, för vi strävar ju efter att skapa bästa möjliga konvent tillsammans med er.