Nekromanti [GothCon] Evenemang

Übereil

Swashbuckler
I år ska min konventoskuld tas - jag ska åka på GothCon. Problemet är att jag inte riktigt vet vad jag ska göra där. Vilka event ska jag föranmäla mig till? Tänkte väl kolla upp saker imorgon, men jag undrar tills dess (och framåt) om några forumiter arrangerar/är med på något? Att köra med folk man halvt känner tror jag kan vara trevligare än att köra med folk man inte känner alls.

Übereil

Genesis

Ni dés ni maître
Följ dessa instruktioner för att ha ett superkul Gothcon:

1) Fråga någon ansvarig "Ursäkta, var är indierummet?"
2) Följ de anvisningar du får
3) I indierummet, säg "Hej allihopa! Jag heter Ubereil på rollspel.nu! Ska vi lira?"

Därefter tar vi hand om dig.

(Dag två och tre följer du samma anvisningar, men du kan hoppa över att fråga om vägen och att presentera dig.)

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Auktionen. Även om man inte är så intresserad av att köpa saker kan Auktionen vara underhållande. Killarna som håller i den (eller iaf har hållit i den varje år jag varit med) är insatta och bjuder ofta på lite historia eller anekdoter kring prylarna som säljs.

Annars är Indierummet en bra plats att flaxa förbi som tidigare nämnts. Många forumiter gör det till sin bas under konventet, så vill du sätta ansikten på användarnamn är det ett guldtillfälle. Och sen har de riktigt kul spel också, rollspel man kan delta i utan att ha ett helt lag, vilket man behöver för de flesta andra rollspelsarren på GothCon.

SARZ samarbetar med Kaleidoskop i år, så där man man också träffa formuiter och gissningsvis också Jocke som var med i Märklighetstroget för ett tag sedan. Gillar du brädspel och vill testa något nytt, sväng förbi dem och snacka lite. Jag går förbi varje år och kollar vad Jocke tycker är det senaste coola spelet.

omgbambi

Veteran
Jag tror inte att min spelgrupp blir full i år, vi har bokat in lite western och annat tjofs. Du kanske kan leka med oss :gremsmile:

(och jag har lovat att bege mig till indierummet och pröva på det här... tärningslösa samhället...vafalls!?)

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
xDanielx said:
(och jag har lovat att bege mig till indierummet och pröva på det här... tärningslösa samhället...vafalls!?)
Vaddå tärningslöst? Vi kan begrava dig i tärningar utan problem.

wilper

Den som ändå föredrar sitt rollspelande tärningslöst kan få spela det lysande spelet Love in the Time of Seid, där man slumpar med kort i stället för tärningar.

Eller det enormt ångestfyllda Montsegur 1244 som saknar system för slump i resolution av handlingar och konflikter. Det är dock en stenhård 18+ gräns på det spelet vilket kanske utesluter en del intresserade forumiter.

Ezping Orm

Hero
Det viktigaste av allt är gothconpuben som arrangeras på skärtorsdagen. Vi brukar ha mellan 80-120 gäster, de flesta från rollspel.nu. Det spelas spel, dricks öl, dansas och kostymutmanas. Dessutom är det ett prefekt tillfälle att ragga spelgrupper för konventet.

/Jonatan

wilper

Blir det GothCon-pub i år? Sist jag hörde var det lokalproblem.

omgbambi

Veteran
Ezping Orm said:
Det viktigaste av allt är gothconpuben som arrangeras på skärtorsdagen. Vi brukar ha mellan 80-120 gäster, de flesta från rollspel.nu. Det spelas spel, dricks öl, dansas och kostymutmanas. Dessutom är det ett prefekt tillfälle att ragga spelgrupper för konventet.

/Jonatan
Blir väll ingen pub i år? (inte för att jag gått tidigare år men).

Übereil

Swashbuckler
Det låter i allmänhet som att det är onödigt att planera (man kommer kunna hänga på spontangrejer ändå): har jag fått rätt intryck?

Übereil

Möller

Hubert Hortlax
Ubereil said:
Det låter i allmänhet som att det är onödigt att planera (man kommer kunna hänga på spontangrejer ändå): har jag fått rätt intryck?

Übereil
Typ. Visst kan rollspels-arrangemang vara kul. Men inte har man då tråkigt utan dem.

Ezping Orm

Hero
Klart det blir pub! Just nu står det mellan två nya lokaler som båda är betydligt bättre än förra året. Mer info kommer inom den närmsta tiden.

Doomhamster

Swordsman
Jag och LordTengel kommer vara där, vi kanske får med oss ett par till från Linköping. Jag ska till och med spelleda Apocalypse World (hujedamej) och jag tror grabbarna hade tänkt sig lite Eon, om nån kan få ihop ett äventyr.

Caligo

Swashbuckler
Om du vill spelleda vet jag att det finns en del arr som behöver folk. Bl.a. vårt Skymning över London :gremsmile:

Sedan brukar det finnas en del spelgrupper som inte har fullt lag.

Doomhamster

Swordsman
VildKatt said:
Om ni hade tänkt lira MouseGuard hade jag gärna hängt på! Eller snarare, mer än gärna!
Jag äger MG men har aldrig spelat det... känns definitivt som nåt man borde klämma in.

[MH]wingate32

Veteran
Ubereil said:

Übereil
Tjo!

För att garantera maximal rolighet så skulle jag rekommendera att anmäla dig till åtminstonde ett pass med något kul brädspel eller liknande. Det är sant att GothCon ger stora möjligheter till att hitta på saker utan att planera för dem men det ger ändå ett stort mervärde av att ha ett litet ankare att luta sig tillbaka mot.

Annars är ju Auktionen, Verbal Kombat och Kenneth Hites seminarium tre personliga favoriter.