Rangertheman
Myrmidon
Hur mycket finns det att göra för barn på Gothcon? Är det mest rollspel för vuxna? Vår dotter kommer att vara 10,5 år då så alla småbarnsaktiviteter går bort.
I Indierummet kan ni säkert hitta något att göra!Rangertheman;n324675 said:Hur mycket finns det att göra för barn på Gothcon? Är det mest rollspel för vuxna? Vår dotter kommer att vara 10,5 år då så alla småbarnsaktiviteter går bort.
Andra aktiviteter, typ Maffia och vissa brädspel kan helt klart också vara av intresseBjörn den gode;n324713 said:Är det bara rollspel som är intressant? Annars så funkar Maffia väldigt bra för folk i den åldern och det var en hel del av det nu senast på Lincon tillexempel. Det är också ett väldigt roligt spel, och ett parti tar som mest ungefär 1h-1.5h men många åker ut tidigare.
Märks att du inte har spelat med den här (snart) tioåringen =)LJSLarsson;n324719 said:Jag tycker själv inte det är svårt att spelleda för tioåringar, men mitt hjärta blev en svart klump av sten för länge sedan, så inget chockar mig längre. ;-)
Låter som en mycket bra plan!Bifur;n324706 said:En mindre formell lösning är ju att de som åker med barn bildar grupper via forumet och gör ett eget arr med någon förälder som SL så länge lokalfrågan kan lösas. Jag har inte åkt med barn än men det är nog inte så långt borta...
Hjältarnas tid har vi spelat några gånger med dottern och hennes kompisar - mycket uppskattat! Vi vuxna tycker också att det är ett bra och roligt spel.Khan;n324710 said:Jag upplever också att det finns många barnvänliga scenarier nuförtiden - Hjältarnas Tid, Ur Varselklotet, med mera - och jag har själv spellett barn på konvent i tyngre spel än så också utan att det varit krångel.
Massa gilla på det här! Har sett musikalen/teatern två gånger och det har varit så himla, himla bra! Kulturkrock teater som sätter upp på Gothcon är superskickliga! Jag rekommenderar även till alla!Hydran;n325485 said:Mer generellt vad som finns att göra på GothCon är musikal som brukar vara trevlig,
Låter som att det finns väldigt mycket intressant och spännande att pyssla med även för barn Det mesta av det som du listade upp skulle hon nog tycka är kul. Musikalen, är det något som skapas under GothCon tillsammans med de som besöker konventet? Hon sjunger i två körer. Senast idag sjöng den ena kören opera tillsammans med en barnsymfoniorkester.Hydran;n325478 said:Hej! Som en av dom som brukar vara inblandad i Västspels barnrum på GothCon är jag något partisk, vad jag tycker om bäst, men vill inflika mer info.
Musikalen görs av föreningen Kulturkrock och har flera föreställningar, det är två timmars underhållning som ingår i GothCon-entrén. De brukar ha föreställning fredag, lördag och söndag nere på Studenternas hus där det finns bra scen på ovanplan.Rangertheman;n325678 said:Låter som att det finns väldigt mycket intressant och spännande att pyssla med även för barn Det mesta av det som du listade upp skulle hon nog tycka är kul. Musikalen, är det något som skapas under GothCon tillsammans med de som besöker konventet? Hon sjunger i två körer. Senast idag sjöng den ena kören opera tillsammans med en barnsymfoniorkester.