Nekromanti GothCon: Frilansspelare söker plats i rollspel

lojpersson

Minion
Hej

Jag tänkte fara ner till årets GothCon men har inget lag. Så är det något lag som har en plats ledig och kan tänka er att ha med en frilansare så hör gärna av er. De scenarior som jag är intreserade att delta i är:

[h=1]Bathofobi[/h] [h=1]Case File D-4913/41:3[/h] [h=1]Dårarnas ö[/h] [h=1]Det Gyllene Ögat[/h] [h=1]Döden Kom[/h] [h=1]Dyslexia[/h] [h=1]I väntan på ordinarie underhållspersonal[/h] [h=1]MC - Operation Nåd[/h] [h=1]Vem stal teet?[/h] Om ni har en öppning, skicka meddelande till mig där ni meddelar lagnamn, scenario och tidpunkt. Jag hör av mig så fort jag kan.

Hoppas att vi ses på GothCon.

Mvh

Jörgen

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Du kanske borde komplettera med en liten presentation av dig själv. Då kanske du lättare hittar en grupp som passar din spelstil.

lojpersson

Minion
Då följer jag Wilpers råd.

Jag har spelat rollspel i närmare 30 år nu, allt ifrån SF, post-apokalyps, skräck till fantasy. Jag har inte varit på något stort konvent sen UppCon på 90-talet så jag ser fram emot att få möjligheten att pröva på det hela igen.

Som spelare är jag ganska flexibel och kan rätta in mig i de flesta grupper. Mitt rollspelande (både som spelare och SL) har gått från att vara väldigt regelstyrt till att nu uppskatta system och SL som tillåter mer flexibilitet och interaktion mellan spelare-spelare och spelare-SLP.

Jag har alltid sett konventäventyr som en möjlighet att testa sig själv som spelare där man kan spela karaktärer som man vanligtvis kanske skulle undvika i längre kanpanjspelande. Idén med konvents spelande är ju trots allt att spela en roll som man blir tilldelad av spelledaren.
Om jag skulle beskriva drivkraften för att hålla på med rollspel så skulle jag nog säga att det kort och gott är att ha roligt.

Om det är någon som anser sig behöver mer info så är det bara att höra av sig.

mvh

Jörgen