Hörde att man bara ska köra Pandemic i år, inga andra spelNågon som vet om det blir Gothcon i år?
Mer än det med all säkerhet.Det är väll max 500 deltagare i evenemang just nu som gäller? Hur många brukar komma till Gothcon?
Står inte ut med en till påsk med familjen tar jagJag hoppas att omikron passerar snabbt så att GothCon går att genomföra som planerat. Är det en rimlig förhoppning? Nej, inte som de senaste två åren sett ut, men jag fortsätter hoppas i alla fall. Flyget är hur som helst redan bokat.
Åtminstone 2000.Det är väll max 500 deltagare i evenemang just nu som gäller? Hur många brukar komma till Gothcon?
Annars får vi väl arrangera ett eget spelmöte?Jag hoppas att omikron passerar snabbt så att GothCon går att genomföra som planerat. Är det en rimlig förhoppning? Nej, inte som de senaste två åren sett ut, men jag fortsätter hoppas i alla fall. Flyget är hur som helst redan bokat.
Ja, om det finns ett gäng som vågar resa och träffas så är det en potentiell plan B. Och om så blir fallet kan jag säkert spelleda något.Annars får vi väl arrangera ett eget spelmöte?
Hej,
Det är troligt att det kommer finnas restriktioner som påverkar vår möjlighet att ha ett vanligt konvent i år. Vaccinpass till exempel är förmodligen ett garanterat måste.
Vi arbetar för fullt med att ta fram olika scenarion och hur vi genomför dem och vill därför göra en undersökning av hur ni arrangörer. Svara gärna på den så snart som möjligt så vi kan ha den som underlag i vårt arbete.
Vi har också tagit beslut om att skjuta upp besökaranmälan tills vi är mer klara med och kan informera om hur konventet kommer se ut. Det nya datumet för besökaranmälan är 15 februari.
Här finns mer information om restriktionerna vi arbetar utifrån: https://polisen.se/tjanster-tillsta...sammankomster-och-offentliga-tillstallningar/
Ja alltså som restriktionerna ser ut just nu så förstår jag det som att det både måste vara färre än 500 och att alla måste anvisas en sittplats alternatitvt att vi kör hela konventet utomhus, inget av dessa verkar ju särskilt kompatibelt med hur GothConbrukar arrangeras, men jag hoppas på att det hinner bli bättre till påsk.Valde att dra in min anmälan. Vare sig digitalt konvent eller konvent med 500 deltagare eller färre lockar mig. Hoppas att det inte behöver bli så, men vill inte chansa.
Nja, du får bara göra det om du kan garantera att det inte sker någon interaktion mellan dom i olika besökare både under innan och efter arrangemanget. Så i så fall skulle man behöva anmäla sig till "Magic GothCon" eller "Cafeteria Gothcon", och du skulle dessutom som sagt behöva ha en specifik stol anvisad som du inte får ändra under hela helgen, kanske fungerar för cafeterian men blir jobbigt för magic där man vill ha olika motspelare iblandTydligen säger reglerna att
En arrangör kan dela upp sammankomsten eller tillställningen i sektioner. Då gäller maxtaket varje enskild sektion. Gäller från den 19 januari.
Och det borde väl gå att tillämpa på ett spelkonvent på något sätt? Det är ju långt ifrån 500 personer i samma rum vid något tillfälle på Gothcon. I cafeterian eller Magic-rummet kanske det är så många som 100, men knappast ens det.