Oldtimer
Slava Ukraini!
Och nu berättar Hallengren att restriktionerna kan komma att hävas i februari. Kanske lite förhastat att ställa in?
Konventet behöver ha längre framförhållning än så. Att börja gå ut med inbjudan 2 månader innan är lite väl tajt. Och att gå ut nu med tanken att det kanske kommer att hända något i februari är inte så seriöst.Och nu berättar Hallengren att restriktionerna kan komma att hävas i februari. Kanske lite förhastat att ställa in?
Det kanske bara är jag som är grymt besviken, men "inte så seriöst" är väl att ta i? Det verkar ju högst troligt att vi inom en mycket snar framtid kan få hävda restriktioner. Med lite smart planering borde man kunna fortsätta med konventsplanering och ändå ha en nödbroms redo om det skiter sig totalt.Konventet behöver ha längre framförhållning än så. Att börja gå ut med inbjudan 2 månader innan är lite väl tajt. Och att gå ut nu med tanken att det kanske kommer att hända något i februari är inte så seriöst.
Samtidigt så har ju det där "snart är det över, om bara ett par månader!" ekat som ett mantra i många år nuDet kanske bara är jag som är grymt besviken, men "inte så seriöst" är väl att ta i? Det verkar ju högst troligt att vi inom en mycket snar framtid kan få hävda restriktioner. Med lite smart planering borde man kunna fortsätta med konventsplanering och ändå ha en nödbroms redo om det skiter sig totalt.
De är ju inte bara beroende av sin egen planering, utan också av andra som ska ha pengar etc. Jag misstänker att det helt enkelt skulle ha blivit för dyrt att dra i nödbromsen senare än så här.Med lite smart planering borde man kunna fortsätta med konventsplanering och ändå ha en nödbroms redo om det skiter sig totalt.
Tror Lincon varit uppe i fler besökare, men det är färre än Gothcon.Lincon: Ca 4 dagar. En kväll + tre heldagar + en halvdag.
runt 1000 deltagare (historiskt).
Källa: Mitt minne, så deltagarantalet har säkert fluktuerat över åren. Max ca 1200 tror jag.
Det där kan du följa ganska bra på Alexandria.Litet sidospår men hur stora är LinCon och BSK jämfört med GothCon? Antal dagar? Rollspelsutbud? Antal besökare?
LinCon (och även BSK, som jag förstår) har ju Indierummet. Finns knappast behov av andra rollspelsarrangemang. Så det går utmärkt att spela rollspel utan avbrott (annat än för att sova) hela konventet igenom!Både Lincon och BSK har haft rätt lite rollspel på senare år. Tillsammans har de haft mindre än Gothcon.
Det är mycket möjligt. Det är rätt många år sedan jag arrangerade ett GothCon nu, så jag vet ju inte hur kassaflödet ser ut idag.De är ju inte bara beroende av sin egen planering, utan också av andra som ska ha pengar etc. Jag misstänker att det helt enkelt skulle ha blivit för dyrt att dra i nödbromsen senare än så här.
Nähädudetgördetinte! BSK är på allhelgona, Lincon är på Kristi flygare. Att onda Linköpingsbor flyttar sitt konvent till bsk:s helt är helt och hållet deras eget fel.Håller tummarna för att LinCon ska bli av i alla fall. Sedan kan man hoppas att de steppar upp sitt rollspels-game (för att tala ren svengelska).
Speciellt eftersom BSK envisas att konkurrera.
Och om jag inte har fel så är BSK äldre.Nähädudetgördetinte! BSK är på allhelgona, Lincon är på Kristi flygare. Att onda Linköpingsbor flyttar sitt konvent till bsk:s helt är helt och hållet deras eget fel.
Det är ju precis det här det rör sig om. Du ska ju kunna budgetera för lokal, mat och sätta det i relation till hur mycket du måste dra in i inträde och att då satsa på att restriktionerna lär släppa är ju en väldig gamble, speciellt kan det ju finnas sista datum som de kan boka av lokalen som påverkar. Vi vet ju inte heller hur mycket GothCon gick back på att ställa in 2020, men det kommer ju inte ha hjälpt.De är ju inte bara beroende av sin egen planering, utan också av andra som ska ha pengar etc. Jag misstänker att det helt enkelt skulle ha blivit för dyrt att dra i nödbromsen senare än så här.
Om Lincon håller sig när de skall vara så är de ju under Kristi flygare...Om man nu, som jag, suktar efter Gothcon till den grad att second best är gott nog, vad finns det då för alternativ? Lincon är väl i november va? Och BSK, är det Borås spelkonvent, som ju också är i november. Finns det något tidigare på året?
Nästan ett helt år (juni 1984 resp maj 1985)Och om jag inte har fel så är BSK äldre.
Nordsken är 26-28/5. Det är dock inte ett konvent utan en nördmässa med en del rollspelsrelaterade arrangemang.vad finns det då för alternativ?
Nu skall ju inte jag sätta mig på höga hästar och racka ner på GothCon-staben, men så mycket gamble behöver det inte vara. Mat köper man ju knappast in flera månader i förväg, utan det som är det största ekonomiska vågspelet lär ju vara lokalhyran. Så frågan är ju vad man kan förhandla fram för villkor för avbokning där. Jag känner folk både i ledningen för Hvitfeldtska och Utbildningsförvaltningen och de är vettiga människor. Det är ju inte som om det är en lång kö av folk som vill hyra Hvitfeldtska över påsken.Det är ju precis det här det rör sig om. Du ska ju kunna budgetera för lokal, mat och sätta det i relation till hur mycket du måste dra in i inträde och att då satsa på att restriktionerna lär släppa är ju en väldig gamble, speciellt kan det ju finnas sista datum som de kan boka av lokalen som påverkar. Vi vet ju inte heller hur mycket GothCon gick back på att ställa in 2020, men det kommer ju inte ha hjälpt.