Vicotnik said:Tänkte bara informera att jag nu har anmält Indierummet till Gothcon 2014.
vilken överraskningVicotnik said:Tänkte bara informera att jag nu har anmält Indierummet till Gothcon 2014.
Bra initiativ! Foldertexten ska in först i januari, va? Vilka står som arrangörer i år?Vicotnik said:Tänkte bara informera att jag nu har anmält Indierummet till Gothcon 2014.
Jag har velat ha en sådan till Indierummet i åratal!Max Raven said:Har ni såna där roll-up-pelargrejer? Bara en tanke annars - såna borde vara ganska återvinningsvänliga.
Är det denna, alltså:Vicotnik said:Jag har redan skickat in foldertexten, återanvände förra årets. Om det nu absolut måste stå något annat i den så lär det gå att ändra ända fram till foldern trycks upp. Men jag ser ingen större anledning att ändra den.
Fint!Det kommer vara Möller och jag som kommer stå som ansvariga för indierummet i år.
Postern är ju något som behöver layoutas, också.Möjligtvis vore det ganska snyggt om vi kunde få tag på lite "reklampennor" med texten rollspel.nu på. Samt möjligtvis en lite mer tåligare poster (som vi kan återanvända) som vi kan sätta upp på en gatu-pratare som pekar till indierummet.
Vilken hjälp behöver du? Vad sägs om att du skriver ett par, så kan andra följa din "mall" för att göra flera?Genesis said:Jag har funderat på att ta fram A4-papper med en kort presentation av spelen. En hel del av spelen jag brukar köra har jag ingen fysisk bok till, så det kan vara schysst med ett snyggt layoutat papper med en presentation och en bild eller två. Jag tänker mig ett papper per spel.
Visst, jag kan visa hur jag tänkt mig.Bunny said:Vilken hjälp behöver du? Vad sägs om att du skriver ett par, så kan andra följa din "mall" för att göra flera?
Vad bra, för jag föreslog precis i föreningsforumet att vi ska göra slag i att bilda den layoutgrupp vi tidigare snackat om!Möller said:En laminerad poster i A3-formtat kan jag fixa fram, men helst vill jag att någon annan designar den. Mer amatörmssäig än mig kan en konstnär knappast bli.
Korrekt.Indierummet är dit du går för att testa på nytt och gammalt från mindre spelproducenter. Mycket av det vi spelar är story-games. Är du ny till spelgenren? Indiespel har under det senaste årtiondet utmanat hur rollspel spelas och kräver normalt minimalt med förberedelser något som lämpar sig ypperligt för one shot-spel. Vi står för duktiga spelledare, du står för ett öppet sinne. Indierummet arrangeras av Föreningen WRNU, baserad på Rollspel.nu.