Nekromanti GothCon, Indierummet, SERU, DU!?

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Tjo!

På GothCon kommer jag att hänga mycket i Indierummet, detta fantastiska arrangemang med drop-inspel. Till Indierummet kommer ett helt gäng med forumiter och visar upp både sina egna och andras indiespel.

På lördagskvällen så blir indierummet helt oerhört extraindie! För då hålls en workshop i spelmakande. Exakt vad denna workshop skall innehålla har vi inte riktigt bestämt än men det skulle kunna bli:

* Presentation av Höstdimma. Jag pratar om processen och arbetet som legat bakom mitt eget indiespel, Höstdimma. (Det minst lockande alternativet IMO. Har ni frågor om Höstdimma så går det bra att ta dem med mig under konventet i övrigt.)

* Rundabordssamtal om spelmakande i allmänhet.

* "I mitt spel så...", en diskussion om deltagarnas egna hemmabyggen där man kan vädra regelfunderingar och kanske få bra tips och förslag.

* Speltest, kommer det nog med spelmakare som vill testa sina spel, och nog med spelare som vill prova spel som inte finns än så kan vi helt enkelt dela upp oss och köra lite speltest.

* Spelstorming, pröva att skriva ett rollspel samtidigt som det spelas. En kul teknik för spelskapande där själva spelet är att göra ett spel.

Tja, det var väl så långt jag tänkt och planerat. Vill du flagga att du tänker vara med i workshoppen redan nu? Har du förslag på saker du vill göra? Släng på en kommentar nedan.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Tja, jag kommer väl antagligen att vara i indierummet då också, antar jag. Och om jag är där kommer jag väl även under workshoppen att försöka ragga spelare till speltest av EB, eventuellt med färdiga karaktärer.

Drömmen vore ju att få till ett spelvärdeigt system till VÄRMEDÖD också, men det får nog ligga på hyllan en stund till. Lär inte hinna bli klar på en vecka.

Mogger

Hipsteranka
Jag kommer att vara där under hala Lördagen. Jag speltestar gärna både mitt och andras spel

MrG

Swashbuckler
Hur pass bebisvänligt kommer workshoppandet vara?

-Gunnar och Theo

Johan K

Gammal & dryg
Jag kommer med all sannolikhet att dyka upp där, glad i hågen för att prata rollspel & sådant. Låter som ett trevligt initiativ detta Wilper.

Genesis

Ni dés ni maître
hoppsan, jag hade visst inte svarat i den här tråden. Jag är naturligtvis där. Någon sorts diskussion vore fräckt, eller speltest. Jag skulle vara intresserad av att höra tankarna bakom några av spelen. Typ varför en viss mekanism ser ut på ett visst sätt och liknande. Eller, fan, vad vi än gör kommer det att rocka, tror jag.

GnomviD

Heresiark
Jag tar också och anmäler intresse, oavsett vad det handlar om. Tycker det låter riktigt kul, så jag dyker nog upp hur som helst.