Nekromanti [Gothcon] Indierummet

Vicotnik

Den onde
Staff member
Jag har åter igen anmält indierummet till Gothcon, nu vart ni förvånade va? Inte?

Som sagt jag har anmält indierummet till Gothcon och det kommer vara jag och Möller som står som ansvariga för det i år.
Med stor sannolikhet så kommer indierummet få en ny lokla och ny plats. Vi kommer troligtvis flytta till södra byggnaden, dvs samma byggnad som butikerna håller till i, fast vi kommer befinna oss en trappa ner.

Unfair

Hero
Så, mer plats i den absolut närmaste omgivningen till rummet men för andra grupper som inte får plats där så får man gå lite längre (då de andra våningarna i det huset brukar vara fulla, nästan tillbaka till rollspels huset?

Trevligt att ni fortsätter att hålla i det i alla fall och att energin inte sinar!

Vicotnik

Den onde
Staff member
Nja, vi kommer få en hel korridor att hålla till i, så vi kommer ha gott om utrymme.
Unfair said:

Vicotnik

Den onde
Staff member
Det går för sig, var och en får vara så pass inblandad man själv vill i Indierummet.

Officiellt sett så kommer jag och Möller vara de som är ansvariga för det hela, men sen tar vi gärna all hjälp vi kan få. Hade du något särskillt i åtanke?

GnomviD

Heresiark
Woop! Om inte något oväntat dyker upp är jag där och spelleder i vanlig ordning.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Blev precis informerad av Möller att han inte kommer närvara på Gothcon, vilket innebär att jag nu står ensam som ansvarig för indierummet. Finns det någon som kan tänka sig att hjälpa mig med att arrangera Indierummet?

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Spontant skulle jag vilja nominera Korpa om hon är intresserad, men jag tror det är klokare av mig att fråga: vad innebär det rent praktiskt att vara arrangör för Indierummet på GothCon?

Vicotnik

Den onde
Staff member
Då jag sköter det administrativa arbetet gentemot Gothcon så innebär att vara med-ansvarig att bemöta Indierummets gäster och försöka se till att alla som vill spela får möjligheten, under de förutsättningar som Indierummet har.
En annan sak är att så länge som indierummet har öppet att en ansvarig ska vara på plats eller tillgänglig.
Samt jag misstänker att Gothcon's vänner säkert kommer be oss fylla i lite formulär om hur många deltagare vårat arr har, vilket kommer falla på de ansvariga.

Den förmån man får som arrangör är att man får tillbaka sitt inträde (gratis deltagarnde med andra ord), sen har jag för mig att man brukar få en t-shirt.

Ymir

Liten kantbaron
Om ingen annan vill så ställer jag upp, jag är utfattig och behöver desperat få tillbaka inträdespengarna. Jag vill dock inte spelleda folk jag inte känner, så om arrangör i det här fallet tvunget = spelledare så minskar min entusiasm. Also, de enda indiespel jag kan är Apoc Wörld, Solar och SaKVaL, så ni lär kunna hitta nån bättre liksom.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Korpa;n71016 said:
Debbie: Mig? :O
Varför ser du så förvånad ut? Du är ju asbra på att möta människor, vara tydlig vid behov och en massa annat som gör dig mycket lämpad. Det tjänar också min hemliga feministiska agenda ifall andelen kvinnliga arrangörer ökar. :)

Vicotnik

Den onde
Staff member
Ymir: Tyvärr så innebär det även som arrangör att spelleda folk man inte känner. Dock så finns det inget krav på att spelleda spel man inte kan, utan var och en spelleder de spel man känner sig bekväm med.

Korpa

Umenörd
Debbie: Det där gjorde mig glad. :3 Tack!

Vicotnik: Jag kan vara din medarrangör, under förutsättningen att jag kan vara på ISIS under fredagen (har inte sett något schema därifrån än, men det brukar vara coola föreläsningar så räkna med några timmar.) och få spö i dominion lördag morgon (10-passet, förra året var jag klar på max en timme). Om du behöver någon som är i Indierummet på heltid så får du ta sällskap av någon annan. :)

Edit: Och givetvis hör det till att ta en sväng på affärer, men just det är enkelt att anpassa efter tidsluckor.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Korpa, det är lugnt för min del, och tack för att du vill ställa upp. :)
Kommer behöva få in lite uppgifter från dig, men skickar dig ett pm om det.

Pilzefrau

hon/henne
Jag kan täcka upp det mesta av lördagen - jag är inblandad i musikal i år igen men vi spelar bara fredag och söndag.