Nekromanti GothCon lördag-söndag

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Hej!

Jag dyker upp på Gothcon på lördag efter typ 14-15 nån gång och stannar så länge jag har trevligt, och sen är jag där på söndag förmiddag om det är nån aktivitet alls där då.

Vad vill jag göra för kul?

Vicotnik

Den onde
Staff member
Du vill besöka Indierummet och spela rollspel med oss.

chrull

Stockholm Kartell
Vicotnik;n82536 said:
Du vill besöka Indierummet och spela rollspel med oss.
Utöver det så vet jag inte längre vad man gör på konvent. Annat än att ta några korta turer till butikerna.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
chrull;n82546 said:
Utöver det så vet jag inte längre vad man gör på konvent. Annat än att ta några korta turer till butikerna.
Kaffe!

Korpa

Umenörd
Ape of Wrath;n82507 said:
Hej!

Jag dyker upp på Gothcon på lördag efter typ 14-15 nån gång och stannar så länge jag har trevligt, och sen är jag där på söndag förmiddag om det är nån aktivitet alls där då.

Vad vill jag göra för kul?
Vad tycker du är kul? Rollspel, brädspel, figurspel?

Max Raven

T12-kultist
chrull;n82546 said:
Jag brukade spela brädspel, frivillig-jobba och spelleda, way back in the days. Numera uppfyller jag mina brädspelsbehov lokalt. Såattee i år spelleder jag och sedan blir det störa spelmakarrummet antar jag. Men indierummet är varmt rekommenderat.

chrull

Stockholm Kartell
Vicotnik;n82626 said:
Kommer finnas i Indierummet då jag tar med mig min kaffebryggare ner.
... Du kan alltså ignorera mitt PM om den här saken :D
Fixar du filter så tar jag med mig kaffet!

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Då blir det väl en sväng till indierummet.

Jag kom på att det också är kul att bläddra begagnat i kartonger och ondgöra sig över att man sålde av så mycket rpg grejer till Robbans lillebrorsa...

Exakt vad händer i det här Spelmakarrummet?

Vicotnik

Den onde
Staff member
chrull;n82710 said:
... Du kan alltså ignorera mitt PM om den här saken :D
Fixar du filter så tar jag med mig kaffet!
Fixar det.

gizmo

temporary sunshine
Krille;n82727 said:
Man säljer spel, pratar spel, eventuellt får spel demade för sig, samt dricker te.
och kramar forumiter man träffar för sällan.

Björn den gode

Swashbuckler
Jag kommer som vanligt sitta och spela brädspel i någon brädspelsbar, korridor eller matsal under större delen av konventet, så blir du sysslolös kan du alltid skicka en signal och se om vi snart tänkte starta ett nytt. Eller bara komma förbi och tjata lite, är ju fördelen med brädspel jämfört med rollspel att det går att vara lite social med folk som inte är med samtidigt.

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Korpa;n82641 said:
Vad tycker du är kul? Rollspel, brädspel, figurspel?
Rollspel är kul och brädspel är kul i viss mån om det inte är för mycket taktik och enorma mängder ploppar.

Korpa

Umenörd
Ape of Wrath;n82770 said:
Rollspel är kul och brädspel är kul i viss mån om det inte är för mycket taktik och enorma mängder ploppar.
Då rekommenderar jag (föga förvånande) Indierummet samt någon av många brädspelsbarer. Min erfarenhet av de är att man kan komma dit ensam och bli inslängd i något spel tillsammans med främlingar.

Sen kan man göra som jag och vara med i en tävling, i år kommer jag mest troligt få spö i Dominion igen och inte ta mig till finalen. :)

Oldtimer

Slava Ukraini!
Krille;n82727 said:
Man säljer spel, pratar spel, eventuellt får spel demade för sig, samt dricker te.
Med viss reservation angående valet av dryck, får jag hålla med Krille. Och lägga till att man får träffa en massa kul människor.

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Nå,det blev bara en timme på plats så jag och min käresta gick runt och kände på atmosfären, kollade i butikerna och morsade på några forumiter. Det fanns inte tid till indierummet den här gången tyvärr.

Jag vet inte vilket som var spelmakarrummet men jag hälsade på krank och Max Raven och köpte den hackade versionen av G som i gängkrig. Jag snackade lite kort med JohanK och sa hej till Krille (som jag misstänker inte kände igen mig).

Såg även Björn den gode men det fanns inte möjlighet att morsa.