Nekromanti GothCon-pub

ripperdoc

Myrmidon
De två senaste åren har traditionellt en "GothCon-förfest" arrangerats på skärtorsdagen, för att i glada vänners lag och med lämplig dryck spela lite spel och umgås innan själva konventet startar. Sista året var lokalen, en liten tvåa i Gamlestaden, fylld till bristningsgränsen så därför har jag och Seinet, som lite smått agerat arrangörer förut, bestämt oss för att skala upp denna trevliga lilla happening.

I år kommer alltså evenemanget att under det mer passande namnet "GothCon-pub" gå av stapeln från cirka kl 17.00 på skärtorsdagen den 24:e mars. Se det som ett svar på stockholmarnas forumsöl. Lokalen är IT-sektionens pub, "Hubben", på Chalmers, praktiskt beläget en spårvagnshållplats eller gångavstånd från Hvitfeldska. För att förenkla för folk kommer det att finnas bl.a. öl, cider, läsk och lite snacks till salu för självkostnadspris (matställen finns i närheten). Givetvis kan ni också ta med egna förfriskningar. Lokalen har tillgång till stereoanläggning, bar, kök med mikro, etc, samt "vilomöjligheter" för dem som inte orkar gå hem :gremsmile:

Tanken är att man skall medta gott humör och lite kul spel (även om det finns ett gäng redan att tillgå). Tidigare har det spelats olika kortspel som Spank the Monkey, Swärje, Varulvsspelet, Öl-Fluxx, men vi är öppna för allt som kan spelas av många, inte tar så lång tid och som inte kräver någon nämnvärd tankekraft.

Kollektivtrafiken kan ni kolla upp här
Spårvagnarna som går är annars 6,7,8,10,13 samt buss 16 och 58 till hållplats Chalmers (hållplats Kapellplatsen, den vid GothCon, är en hållplats tidigare på linje 7,8,10 och buss 16 och 58).

Adressen är korsningen Hörsalsvägen och Maskingränd (se bifogad karta). Dörren kan komma att vara låst, så man får i sådana fall använda mobiltelefon som dörrklocka. Likaså om man vill ha vägbeskrivning. Kommer ni tidigare än 17.00 ska det inte vara några problem att dyka upp, men hör av er innan isf. Vi tidiga kan ju spela spel tills puben börjar.

Enligt gällande regler måste ni föranmäla er (med personnummer och namn ) via mail, PM, här i tråden, mobil eller något annat sätt innan ni kommer (anmälningar måste vara inne senast kl 16.00 samma dag - annars kan vi enligt Chalmersregler inte släppa in er! ). Eftersom det serveras alkohol är det 18-årsgräns vid dörren - inga undantag tillåtna. Kom också ihåg att alkohol är helt förbjudet att ta med tillbaka till GothCon-området!

Anmälan är INTE bindande - alltså gör ni bäst i att anmäla er även om ni inte vet om ni kan, och sedan dyka utan att behöva oroa er för att inte komma in.

Har ni några frågor, tveka inte att lufta dem här eller kontakta mig! Och sprid nyheten till alla ni tror kan vara intresserade - så länge de föranmäler sig också, förstås.

Mitt mobilnummer 0736316495 (som reserv på skärtorsdagen kan också Seinets mobil funka: 0731517771).
Mailadress: ripperdoc@telia.com
MSN: TheRipperDoc@hotmail.com

/RipperDoc

ripperdoc

Myrmidon
Dessvärre behöver jag nog vara så nitiskt och be om de fyra sista siffrorna också. Men dessa kan du skicka via annat medium, lämpligen.

/RipperDoc

seinet

Swashbuckler
Kom igen gubbar och gummor!

Jag har inte hört ett ord från herr RipperDoc om hur många som anmält sig till festen. Posta gärna ett litet inlägg här i tråden och säg ifall ni planerar dyka upp eller ej och det är inte bara för forumiter kan jag tillägga, säg åt era vänner ni åker till GothCon med att de också är välkomna.

Tillägg: På www.knappar.nu kan man beställa en egen Knapp (med sitt användarnamn kanske) för 20,- kr (frakten är gratis). De användare som vill visa vilka de är kan ju beställa en knapp med sitt namn på (eller något sådant)

Tillägg 2: Deras webbshop verkar inte vara aktiverad än, förhoppningsvis aktiveras den inom några dagar och de hävdar att de har en leveranstid på 1-2 arbetsdagar vilket gör att man borde kunna få sin GothCon-knapp i tid.

/Seinet Wintermute - Försöker ragga festdeltagare för att det skall bli så roligt som möjligt med nytt folk och trevliga nya ansikten att prata med

Rickard

Urverk speldesign
Jag kommer kanske att dyka upp [NT]

/Han som drar iväg PM:et nu men vet inte om han har tid till pubbesöket

G

Guest

Guest
Jag kommer näst intill garanterat, om jag hittar, men det borde inte vara så svårt, man vet ju var både maskingränd och hörsalsvägen ligger.

ripperdoc

Myrmidon
Re: Kom igen gubbar och gummor!

Vi har ca 20 anmälda hittills, så det finns ett intresse helt klart! Men sprid budskapet - även folk som inte ska på GothCon har ju all anledning att komma, bara de tycker om lite fåniga kortspel och öl/cider :gremlaugh:

/RipperDoc