Nekromanti GothCon-pub

Big Marco

Läskig
Eftersom jag har anmält mig så vill jag veta ungefär var IT-sektionen ligger? Jag var senast på Chalmers område 1997 och då byggde de om allt.

ripperdoc

Myrmidon
Jag är så ful att jag klipper in mitt eget tidigare inlägg här nedan. Karta till området finner du här. Det finns också information om att ta sig till Chalmers här.

--------

De två senaste åren har traditionellt en "GothCon-förfest" arrangerats på skärtorsdagen, för att i glada vänners lag och med lämplig dryck spela lite spel och umgås innan själva konventet startar. Sista året var lokalen, en liten tvåa i Gamlestaden, fylld till bristningsgränsen så därför har jag och Seinet, som lite smått agerat arrangörer förut, bestämt oss för att skala upp denna trevliga lilla happening.

I år kommer alltså evenemanget att under det mer passande namnet "GothCon-pub" gå av stapeln från cirka kl 17.00 på skärtorsdagen den 24:e mars. Se det som ett svar på stockholmarnas forumsöl. Lokalen är IT-sektionens pub, "Hubben", på Chalmers, praktiskt beläget en spårvagnshållplats eller gångavstånd från Hvitfeldska. För att förenkla för folk kommer det att finnas bl.a. öl, cider, läsk och lite snacks till salu för självkostnadspris (matställen finns i närheten). Givetvis kan ni också ta med egna förfriskningar. Lokalen har tillgång till stereoanläggning, bar, kök med mikro, etc, samt "vilomöjligheter" för dem som inte orkar gå hem

Tanken är att man skall medta gott humör och lite kul spel (även om det finns ett gäng redan att tillgå). Tidigare har det spelats olika kortspel som Spank the Monkey, Swärje, Varulvsspelet, Öl-Fluxx, men vi är öppna för allt som kan spelas av många, inte tar så lång tid och som inte kräver någon nämnvärd tankekraft.

Kollektivtrafiken kan ni kolla upp här
Spårvagnarna som går är annars 6,7,8,10,13 samt buss 16 och 58 till hållplats Chalmers (hållplats Kapellplatsen, den vid GothCon, är en hållplats tidigare på linje 7,8,10 och buss 16 och 58).

Adressen är korsningen Hörsalsvägen och Maskingränd (se bifogad karta). Dörren kan komma att vara låst, så man får i sådana fall använda mobiltelefon som dörrklocka. Likaså om man vill ha vägbeskrivning. Kommer ni tidigare än 17.00 ska det inte vara några problem att dyka upp, men hör av er innan isf. Vi tidiga kan ju spela spel tills puben börjar.

Enligt gällande regler måste ni föranmäla er (med personnummer och namn ) via mail, PM, här i tråden, mobil eller något annat sätt innan ni kommer (anmälningar måste vara inne senast kl 16.00 samma dag - annars kan vi enligt Chalmersregler inte släppa in er! ). Eftersom det serveras alkohol är det 18-årsgräns vid dörren - inga undantag tillåtna. Kom också ihåg att alkohol är helt förbjudet att ta med tillbaka till GothCon-området!

Anmälan är INTE bindande - alltså gör ni bäst i att anmäla er även om ni inte vet om ni kan, och sedan dyka utan att behöva oroa er för att inte komma in.

Har ni några frågor, tveka inte att lufta dem här eller kontakta mig! Och sprid nyheten till alla ni tror kan vara intresserade - så länge de föranmäler sig också, förstås.

Mitt mobilnummer 0736316495 (som reserv på skärtorsdagen kan också Seinets mobil funka: 0731517771).
Mailadress: ripperdoc@telia.com
MSN: TheRipperDoc@hotmail.com

/RipperDoc

G

Guest

Guest
Liten fråga bara

En liten fråga, jag har ju för mig att man kan ta med egen alkohol när det är slutet sällskap villket ni kör med, men jag är ju inte säker samt att det också beror på er.
Tänkte ta med lite hemgjord glögg isåfall. (det räknas inte som hembränt)

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: Liten fråga bara

Enligt den andra nålade tråden nedanför så får jag uppfattningen om att det går bra.

Ripperdoc said:
Givetvis kan ni också ta med egna förfriskningar.

ripperdoc

Myrmidon
Re: Liten fråga bara

Det stämmer bra, det är bara att lassa med. Men jag räknar med att de flesta inte tar med sig något, det är ändå självkostnadspris på det som säljs.

/RipperDoc

Ezping Orm

Hero
Re: Lägesrapport (kl 01.00)

Fullast just nu; Ymir, Kim Vässmar's kompis, Eleas och Fredrik (RipperDocs kompis)! ... Nallo har gått hem.

Bästa spel: Drinking fluxx av Gardener och Yassilus (avatarex' åsikt). Enligt Ezping så är Varulv roligast.

Diskussionen för timman: Nicknames vara eller icke vara?

Påväg hem: Marcus Linder (och nu gick han)

Kvällens utrop!: Eleas vill göra avbön för alla inlägg han inte gjorde, alla spel han inte skrivit, alla moduler han inte dyrkat... eller vafan!

//Jonatan

G

Guest

Guest
första efteråt kommentaren

w00000 det var härliugt, jag känner mig dock rätt bedrunken, får kommentera mer när jag har tid, gnatt!

seinet

Swashbuckler

Drinking fluxx av Gardener och Yassilus
Hörru, jag då... jag som kläckte idéen från början?!'

Då jag inte vet vad många av personerna hette så nämner jag inga namn bland dem jag tackar. Men tack alla ni som var där, och ni som inte betalade 10,- kr för att få äta av de snacks som fanns tillgängliga (och som åt av det ändå), skämms på er om ni nu finns.

Nej, nu är det sovdags, tur man inte har något att passa imorgon :gremlaugh:

/Seinet Wintermute - FUL(L)

Big Marco

Läskig

Det jag inte fattar är varför jag känner mig helt bakfull utan att jag drack något alls...? Satans fulkola! ,-)

(Jag tror att någon i baren gav mig tabletter, så måste det ha varit, måste!)

Hjalle

Swashbuckler

Eleas vill göra avbön för alla inlägg han inte gjorde
Haha, jag skrev i ett Pm senast igår (rörandes material till Drunoks Drängar) att det var synd att han var här så lite! :)

-Hjalle, håller fast vid det.

Johan K

Gammal & dryg

Fasen, låter ju som ni fick en helkväll där ju !
Hursomhellst, hoppas att ni fortfaradne har det bra på GothCon !

/ Johan K, som tycker att det är lite småtommt här.. :gremcrazy:

Helmgast
Okidå, creds till Seinet

Kanske jag med nån gång, jag hade ju en massa idéer. =) Eller så såg Gardener bara positiv ut av artighetsskäl, man vet ju aldrig...

G

Guest

Guest
Kommentarer till artikeln GothCon-pub
Är du i Göteborg dagen innan GothCon, skärtorsdagen den 24:e mars? Passa då på att gå på GothCon-pub för att i glada vänners lag spela spel och träffa forumiter och konventsbesökare.

Lokalen är IT-sektionens pub på Chalmers, praktiskt beläget en spårvagnshållplats eller gångavstånd från Hvitfeldska, och tiden är från kl 17. För att förenkla för folk kommer det att finnas bl.a. öl, cider, läsk och lite snacks till salu för självkostnadspris (matställen finns i närheten).

Tanken är att man s... (518 fler tecken)

Gå till artikeln

seinet

Swashbuckler
Re: Okidå, creds till Seinet

Klart att alla idéer tas med i utformingen av senare versioner av Fluxx Drinking Game (Fluxx DG).

Det enda man väntar på är ju att det skall komma ut officiella versioner av det :gremlaugh:

/Seinet Wintermute - Har lagt upp bilder från GothCon-pub och en del konventsbilder också

Gardener

Champion
Fluxx Drinking Game

Jepp, självklart bör alla ni som kommit med förslag få creds för det, men eftersom jag alltid glömmer bort att skriva ner namnen på folk som speltestar och kommer med förslag så måste ni höra av er till mig om ni vill vara säkra på att komma med om det någonsin blir tryckt.

Exakt vilka förslag som kommer med kan jag inte svara på nu, men jag kommer ta alla förslag i beaktande vid nästa revidering. Funderar även på att göra en bunt extrakort som man kan testa istället för andra vid olika tillfällen, då det var så många bra förslag som dök upp och det är svårt att avgöra vilka som är bättre än befintliga kort vid ritbordet.

Ett stort tack till alla som spelade och kom med förslag, och som inte var alltför taskig mot spelmakaren som annars är rätt vanligt. =]

Vill också tacka alla som kom på GothCon-pubben och gjorde det så trevligt, samt till arrangörerna såklart.