Nekromanti [Gothcon]Samåkning

Vicotnik

Den onde
Staff member
Nu börjar Gothcon närma sig vilket innebär att det är dags för mig att slänga upp en post om att, ja jag kommer köra bil ner till Gothcon från Stockholm i år igen.

De jag vet kommer åka med i bilen är krank och Möller.

För att göra det så smidigt som möjligt för mig så kommer sista anmälningsdag vara söndagen den 15/2 klockan 23:59.
De som anmält sitt intresse för att åka med kommer vara ansvariga för att deras del-kostnad blir betalad. Om man får förhinder från att åka med efter sista anmälningsdatum så är det ditt ansvar att hitta någon som kan tänka sig ta din plats i bilen om du inte vill betala kostnaden.
Samt att de som vet säkert med sig att de vill ha en plats går före de som vill preliminärt boka en plats i bilen.

Bilen kommer i vanlig ordning att hyras inne i centrala stockholm.
Avresan kommer ske torsdag morgon.
Hemresan kommer ske på söndagen, troligtvis runt 12 tiden.
Kostnaden för resan kommer vara bil hyra + bensin/disel och kommer delas lika.

Planerad färdrut kommer vara Stockholm -> Haninge -> Nynäshamn -> Vårsta -> Göteborg.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
När jag tänker efter finns det rätt stor risk att jag inte kommer att kunna åka med på nervägen. Vilket känns skumt; jag har ju åkt med dig de senaste åren... Och det var jag som var tidigt ute och tjatade i år.

Men... det ser ut som att jag jobbar torsdagen och har svårt att ta ledigt. Så jag får väl hitta ett tåg ner.

Jag är fortfarande intresserad av att åka med upp, dock.

chrull

Stockholm Kartell
Jag åker nog gärna med både dit och hem det här året :)

gizmo

temporary sunshine
Jag åker tåg, men skriver här ändå för att uttrycka min glädje att Stockholmsforumiterna är så väl representerade igen i år. Och att jag är med också. Jag ångrade jättemycket att jag missade förra årets GothCon.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Jag tror nästan det här är rekord. Tror aldrig bilen har fyllts så här fort.

I och med att det gått så fort att fylla bilen så tänker jag göra så att jag kommer boka bilen under veckan. Detta eftersom 9-sits bilar kan vara knepiga att få tag på.

Som det ser ut nu så är vi 8 stycken som åker.

Vicotnik
krank (enkel)
Möller
Lukas
Dante
chrull
Stövelkatten
kloptok

Med andra ord så finns det en plats kvar i bilen.

chrull

Stockholm Kartell
Vicotnik;n66518 said:
Vicotnik
krank (enkel)
Möller
Lukas
Dante
chrull
Stövelkatten
kloptok

Med andra ord så finns det en plats kvar i bilen.
1½ plats om någon kan tänka sig att bara åka med ner?

Rickard

Urverk speldesign
Jag kan tänka mig att vara med på nedresan. Kan hämtas upp i Norrköping på vägen ned.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Rickard;n66620 said:
Jag kan tänka mig att vara med på nedresan. Kan hämtas upp i Norrköping på vägen ned.
Det går att ordna.

krank

Jag kommer eventuellt att behöva en "packåsna" som tar med sig någon låda med More than Humanböcker och kanske lite annat. Rotsystem trycks nog och skickas ner direkt, men >Human ligger ju i min garderob...

Jag kan tänka mig att betala låt oss säga halva kostnaden för resan ner för den som är villig att ta på sig det hedervärda uppdraget. Vi träffas isåfall innan för överlämning av böcker.

Jag hoppas sedan att böckerna kanske kan få ligga i bilen tills jag kommer och hämtar...

Vicotnik

Den onde
Staff member
krank;n66630 said:
Jag kommer eventuellt att behöva en "packåsna" som tar med sig någon låda med More than Humanböcker och kanske lite annat. Rotsystem trycks nog och skickas ner direkt, men >Human ligger ju i min garderob...

Jag kan tänka mig att betala låt oss säga halva kostnaden för resan ner för den som är villig att ta på sig det hedervärda uppdraget. Vi träffas isåfall innan för överlämning av böcker.

Jag hoppas sedan att böckerna kanske kan få ligga i bilen tills jag kommer och hämtar...
Då bilen kommer göra ett kortare stopp hemma hos mig för att plocka upp det jag ska ha med mig så kan jag samtidigt slänga in det du behöver ha med dig ner så länge du får hem sakerna till mig.

krank

Vicotnik;n66632 said:
Då bilen kommer göra ett kortare stopp hemma hos mig för att plocka upp det jag ska ha med mig så kan jag samtidigt slänga in det du behöver ha med dig ner så länge du får hem sakerna till mig.

Det låter skitbra.

Helmgast
Ni är givetvis välkomna till Gothconpuben även i år! Samma lokal som senaste tre åren, dvs väldigt nära Hvitfeldtska. Bara en påminnelse och motivation att komma iväg med bilen i tid. =)

Väl mött / Anton & Shaguliterna

Vicotnik

Den onde
Staff member
Ni är givetvis välkomna till Gothconpuben även i år! Samma lokal som senaste tre åren, dvs väldigt nära Hvitfeldtska. Bara en påminnelse och motivation att komma iväg med bilen i tid. =)

Väl mött / Anton & Shaguliterna
Tackar, det är klart vi, eller i alla fall jag dyker upp. Det är trots därför vi beger oss iväg tidigt med bilen från Stockholm.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Blev nydligen informerad av Möller att han inte kommer åka med oss ner till Gothcon, vilket innebär att det finns yttligare en plats till i bilen.

Vicotnik
krank (Upp)
Rickard (Ned)
Lukas
Dante
chrull
Stövelkatten
kloptok

Så just nu finns det två platser kvar i bilen. Som för övrigt är bokad sen en tid tillbaka.

Lukas

Mannen i Gult
Jag har två kompisar som vill ha de sista två platserna, om de inte är reserverade för just forumiter!
(en är lustigt nog Möllers bror)