Nekromanti Gothcon: Spelledare till EON sökes!

nemogrey

Veteran
Hej! Jag heter Martin Pettersson och kommer arrangeras årets EON-äventyr "Mellan himmel och hav" på Gothcon.
Jag har haft stora problem att hitta personer som har tid och möjlighet att spelleda och vänder mig därför till alla som kan tänkas vara intresserade.
Det är ett uppsluppet äventyr med tirakiska pirater som tema och går snabbt att läsa in. Handlingen är inte så komplicerad direkt.
Har ni ett eget arrangemang som ni behöver SL till kanske vi kan hjälpas åt.

MrG

Swashbuckler
Och GothCon själva brukar generellt söka spelledare som de pytsar ut till folk som behöver :gremwink:

-Gunnar (kan inte EON och har nog fullt spelledarschema, kanske också kommer behöva spelledare, men ta det via konventet i så fall :gremtongue:)

Krille

Super Moderator
Och GothCon själva brukar generellt söka spelledare som de pytsar ut till folk som behöver
Kruxet är då att man generellt får generella spelledare som generellt sett inte är så hemma på ens väldigt specifika spel. Och det gör inte det specifika scenariet till det specifika spelet rättvisa. Jag tror också rent generellt att den generella spelgruppen föredrar en spelledare som kan spelet ifråga framför en som inte kan.

Fast den här debatten har vi tagit förut.

MrG

Swashbuckler
Spelledarkompetense (OT)

Jupe, jag tar upp det här varje gång som folk raggar på publika forum och får alltid samma mothugg. Men jag tror att allas scenarion är lika unika, och att alla arrangörer vill hitta spelledare som passar bäst till just deras arrangemang och att spelledare som anmäler sig till konventet har vett nog att hojta när de får något de inte passar för.

-Gunnar (tror inte diskutionen behöver upprepas)

Krille

Super Moderator
Re: Spelledarkompetense (OT)

att spelledare som anmäler sig till konventet har vett nog att hojta när de får något de inte passar för.
Jag har tyvärr råkat ut för spelledare som inte har vett nog att hojta, utan enbart suktar efter sitt fria inträde och spelleder precis vad som helst, ibland utan att ens läsa äventyret. Det brukar vara en eller två såna per konvent.