Nekromanti GothCon speltestar/arrangörscirkel

MrG

Swashbuckler
Vi ska arrangera på GothCon och senaste åren har jag mer och mer smygit igång samarbete / bollning med andra arrangörer, vilket verkar ha varit bra för alla inblandade. Dock varierar ju arrangörerna och det behövs hela tiden knytas nya kontaker, så det här är ett försök att ta tag i mer av det.

Jag är intresserad av all form av arrangörsutbyte; t.ex speltest av varandras verk, "dramaturigisk korrläsning", spelledareragghjälp, illustratör/korrläs/layout/osv-raggningshjälp, TestCon och kanske arrangörsfika/öl.

Senaste åren har jag oftast sett till att mina scenarion speltestas i sthlm, gbg och lkpg för spelledare, men det skulle lugnt kunna vara för andra arrngörer som kan vara intresserade. Samma sak hoppar jag gärna på så många speltester av andras verk som jag hinner (och som vill använda mig som speltestresurch).

Så här är en tråd för att bolla idéer om vad man kan göra inför GothCon (och andra konvent), samla upp vilka som kan vara intresserade av att hjälpas åt och för att kolla vilka idéer som folk tänder på.

Om Göteborgare är intresserade föreslår jag att vi försöker börja med en fika, eller nått ihop snarast :gremwink:

-Gunnar (kommer sakna Kurragömmaklubben Kamoflage som bollplank i år, men tacksam för Wallium sm aktuliserade tankarna)

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Bra initiativ!

Jag tycker det är en mycket bra idé som alla på ett eller annat sätt faktiskt tjänar på - både vi som arrangörer, spelarna som anmäler sig och konventet som helhet. Jag är definitivt intresserad av det. Just nu befinner jag mig själv i dispositionsstadiet och håller nu på hamra ut den övergripande strukturen på scenariot.

Hur många här på forumet har tänkt arrangera någonting på GothCon, för övrigt?

walium

Ganska töntig, faktiskt
Doktor Doom ställer alltid upp

Om allting går som planerat så ska jag arrangera även på nästa GothCon. Det är mitt Götterdämmerung-scenario Mr G precis har fått i sin inbox och som han förhoppningsvis kommer att lämna diverse genialiska kommentarer på. :zeppelinare:

Däremot så tror jag aldrig mer att jag kommer att arrangera två scenarion som förra året. Det är stressigt nog med ett.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Re: Doktor Doom ställer alltid upp

Jo, jag såg det - och det var en bravad i sig. Kan tänka dig att det är en mardröm att hålla igång det. Fick du överhuvudtaget någon tid att andas under konventet? :gremtongue:

För egen del så skulle jag främst vara intresserad av "dramaturgisk korrläsning", alltså att gå igenom berättelsen och se vad som håller och inte håller samt givetvis hur det kan förbättras. Nu är jag dock inte så långt gånget i texten att jag är där ännu.

Dock kan jag tänka mig att ta titt på någon annans texter i utbyte mot detsamma från en eller fler andra personer.

walium

Ganska töntig, faktiskt

"Jo, jag såg det - och det var en bravad i sig. Kan tänka dig att det är en mardröm att hålla igång det. Fick du överhuvudtaget någon tid att andas under konventet?"

Inte mycket, även om jag inte spelledde mer än tre pass i slutändan så var jag ändå närvarande vid fem när jag inte stressade runt och jagade spelledare och information. Nu tycker jag iofs att det är kul att vara delvis uppbokad under ett konvent och ha något att göra, men ett arrangemang räcker bra.

Tsianphiel

Swordsman
Jag är gärna med och kommer med synpunkter, tankar och annat. Jag jobbar ju med konvent, och speciellt med rollspel på konvent, så för mig är det helt suveränt dels att få kontaktnätet till arrangörer (er) och dels delar jag gärna med mig av min erfarenhet.

Dessutom är jag en jävel på korrläsning :gremsmile:

MrG

Swashbuckler

Däremot så tror jag aldrig mer att jag kommer att arrangera två scenarion som förra året. Det är stressigt nog med ett.
Nickar vist och instämmande, ett scenario räcker, det finns så mycket mer kul man också vill arra... Och bah över att bara jobba fem pass, det finns ju sju pass på GothCon.

-Gunnar (som visserligen brukar smita städande)

Grog

Swordsman
jag osäker på om jag är i sverige under själva gothcon, men jag har iaf vägarna förbi göteborg nu över nyår för att hälsa på ett gäng gamla spelare. förmodligen har du annat för dig då men jag skulle kunna tänka mig att ställa upp på speltest dagarna efter nyår. jag har speltestat andra konventsarr tidigare.

/grog, vill hjälpa till mer än han kan...

MrG

Swashbuckler
Klar risk att det blir ett speltest i mellandagsveckan nån kväll... pma mig om det var intressant...

-Gunnar (spelsugen)