Min fru frågade vad som skulle kunna passa hennes kräsna smak, typ spelare 30+, de flesta har spelat i mer en tjugo år, tycker att något tärningsslag per scenario kan vara lagom (och gärna med stora mjuka tärningar), väldigt kräsna på bra spelledare (eller kanske inte så kräsna, men efter råkat ut för folk som varit berusade, folk som inte ens var födda när de själva började spela rollspel och folk som insisterar på att försöka förklara BRP för vad kan en tjej veta om regler).
Jag kollade snabbt i GothCon-foldern och konstaterade att det var för länge sedan jag spelledde andras verk för att ha pejl mer än att Western brukar ha ett bra stall av spelledare. Så är det någon som har något tips om vad jag ska rekommendera eller avrekommendera?
-Gunnar (fruns gäng kommer spela pass 2 och 5, själv ska jag spelleda pass 1 och 4 och söka barnvänliga aktivieter pass 2 och 5 ;-))
Jag kollade snabbt i GothCon-foldern och konstaterade att det var för länge sedan jag spelledde andras verk för att ha pejl mer än att Western brukar ha ett bra stall av spelledare. Så är det någon som har något tips om vad jag ska rekommendera eller avrekommendera?
-Gunnar (fruns gäng kommer spela pass 2 och 5, själv ska jag spelleda pass 1 och 4 och söka barnvänliga aktivieter pass 2 och 5 ;-))