Nekromanti GothCon, vad att spela?

MrG

Swashbuckler
Min fru frågade vad som skulle kunna passa hennes kräsna smak, typ spelare 30+, de flesta har spelat i mer en tjugo år, tycker att något tärningsslag per scenario kan vara lagom (och gärna med stora mjuka tärningar), väldigt kräsna på bra spelledare (eller kanske inte så kräsna, men efter råkat ut för folk som varit berusade, folk som inte ens var födda när de själva började spela rollspel och folk som insisterar på att försöka förklara BRP för vad kan en tjej veta om regler).

Jag kollade snabbt i GothCon-foldern och konstaterade att det var för länge sedan jag spelledde andras verk för att ha pejl mer än att Western brukar ha ett bra stall av spelledare. Så är det någon som har något tips om vad jag ska rekommendera eller avrekommendera?

-Gunnar (fruns gäng kommer spela pass 2 och 5, själv ska jag spelleda pass 1 och 4 och söka barnvänliga aktivieter pass 2 och 5 ;-))

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Indierummet

Indierummet brukar ha ett gäng skäggiga farbröder som spelleder intressanta och annorlunda spel. Det kanske kan vara något?

MrG

Swashbuckler
Re: Indierummet

Den odödlige kejsaren said:
Indierummet brukar ha ett gäng skäggiga farbröder som spelleder intressanta och annorlunda spel. Det kanske kan vara något?
Indierummet brukar dema system och frun föredrar friform, och Indierummet brukar vara ovänligt för barnvagnar :p

-Gunnar (försökte droppa förbi där ifjol, men kom inte in med vagnen, i år är barnet mer rörligt så det kanske skulle kunna gå)

LJSLarsson

Hero
Ett av de säkraste korten om man vill ha en rolig rollspelsupplevelse på gothcon är att välja det äventyr som arrangeras av en viss Gunnar Söderberg. I år heter äventyret Mord, mysterier och Midshirebor, och har nummer R01.

Jag skulle kunna rekommendera hans äventyr till vem som helst, men de passar särskilt bra till de som älskar friform.

Sen kanske jag skulle våga pusha för mitt eget arrangemang (Labb 042, R08), också passande för den äldre spelaren med en friformsjäl. Har även förstående för barnvagnar (är själv pappaledig för tillfället).
Enda bekymret med mina egna arrangemang är att min spelledartrupp är liten och platserna för spelgrupper snabbt tar slut.

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
LJSLarsson said:
Ett av de säkraste korten om man vill ha en rolig rollspelsupplevelse på gothcon är att välja det äventyr som arrangeras av en viss Gunnar Söderberg. I år heter äventyret Mord, mysterier och Midshirebor, och har nummer R01.

Jag skulle kunna rekommendera hans äventyr till vem som helst, men de passar särskilt bra till de som älskar friform.
Om det här inte är ett medvetet skämt är det fantastiskt roligt.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Bobby Magikern said:
Om det här inte är ett medvetet skämt är det fantastiskt roligt.
Jag förstår inte vad som är så roligt; kan du förklara för resten av klassen?

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
krank said:
Jag förstår inte vad som är så roligt; kan du förklara för resten av klassen?
Att Gunnar och MrG är samma person. Han får alltså sitt eget arrangemang rekommenderat till sig. Nåja, smickrande är det i alla fall. :gremlaugh:

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Bobby Magikern said:
Att Gunnar och MrG är samma person. Han får alltså sitt eget arrangemang rekommenderat till sig. Nåja, smickrande är det i alla fall. :gremlaugh:
Ahahahahahaha.... OK, då... fattar jag... *kiknar*

LJSLarsson

Hero
......................ops.

Det gick mig helt förbi att Mrg och Gunnar Söderberg är samma person... men istället för att skämmas får jag väl le åt att det är lite komiskt.

MrG

Swashbuckler
LJSLarsson said:
......................ops.

Det gick mig helt förbi att Mrg och Gunnar Söderberg är samma person... men istället för att skämmas får jag väl le åt att det är lite komiskt.
Jag ler jättestort och tackar för komplimangen. Nu har oftast min fru dock speltestat scenariona och i annat fall kommer kruxet att hitta en barnvakt då jag spelleder när mina scenarion går. Det hindrade oss visserligen inte på SSK när sonen var hos farmor så frun kunde spela mitt scenario (med mig som spelledare) ;-)

Ska annars föra rekommendationen om ditt scenario vidare.

-Gunnar (Söderberg)