Nekromanti GOTHCON

Kristoffer J

Veteran
Hej svejs mina små rörmokare!

Hemkommen från götet o konvent. Sprickfylld av rollspelsfantasi, inspirationen flöder inom mig och jaag undrar vad alla ni andra som var där tyckte om de scenarion som fanns. Skulle vi inte kunna dela våra erfarenheter med varann?
Kanske försöka kåra det superskojsigaste scenariot.

Måste tacka alla flitiga konstruktörer, fan va bra ni ä! O alla spelledare (Speciellt du som ledde IndianJones scenariot för oss påskharar, restaaurangägartjejen). Inidana Jones sceanriot var konon och likaså interference. Får bocka o buga för Åsa Roos. Synergi var också tydligen skojsigt men jag fick inte va med o spela då, min spelgrupp mobbade mig men sånt är livet.

Hej osv osv osv. Cthulhu äter alla söta dagisbarnen osv osv FTHANG!

Edgar

Warrior
Re: GOTHCON (Indy)

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Måste tacka alla flitiga konstruktörer, fan va bra ni ä! O alla spelledare (Speciellt du som ledde IndianJones scenariot för oss påskharar, restaaurangägartjejen). Inidana Jones sceanriot var konon och likaså interference. Får bocka o buga för Åsa Roos.

<hr></blockquote>

Tack själv för att ni spelade!
Spelledaren Rhona (hon äger inte en resturang, hon är dock skiftledare) hälsar tillbaka! Kul att ni tyckte om mitt lilla Indyscenario - det verkade de flesta ha (de ända klagomålen har varit på lag/spelledare). Vem vet, det kanske dyker upp i någon digital form någon stans.

//IndyKalle - som nu ¨även har städat de förbannade skolorna!

Wolfmaster

Warrior
Håller med om att Interference var bra, men jag måste nog allt hålla 13:e Passageraren som favorit. Helt underbar stämmning, och en väldig bra vändning....../images/icons/smile.gif

Hmm... jag spelade inte Indy, Interferance eller synergi. Men dom jag spelade (Svenil: De skäggiga dårarnas eskapader, Kallt blod, Icebreaker och Det stora universum II) var väldigt bra. Speciellt "det stora universum II" och "Svenil" var väldigt roliga och spännande (även fast jag fick spela en tråkig RP i Svenil) Dom spelledarna jag hade var väldigt skickliga, ett STORT tack till dem!

Eskil

Warrior
Kallt blod var riktigt trevligt, gott om övervåld så man kunde reagera av sig lite (behövde verkligen det). Icebreaker var också kul, att spela Hummingbird och reta alla andra var riktigt skoj. Gumbo Mambo var riktigt häftigt, tyvärr var det en massa strul när vi skulle spela men skoj hade vi ändå. Wales var helt okej, jag spelade den kvinnliga arkeologen och blev därför trakasserad hela tiden. Rymdens djup var riktigt trevligt det med, efter att ha spelat den första delen så var det härligt att få lite retroaktiv hämnd och skjuta några ryssar (ryssar- ett uttryck i scenariot för utomjordingar).

Var det förresten någon som såg vår skylt?

"Icebreaker var också kul, att spela Hummingbird och reta alla andra var riktigt skoj"

Och det var du verkligen bra på! Jag blev nästan irriterad på dig på riktigt/images/icons/smile.gif

"Rymdens djup var riktigt trevligt det med, efter att ha spelat den första delen så var det härligt att få lite retroaktiv hämnd och skjuta några ryssar (ryssar- ett uttryck i scenariot för utomjordingar)"

Vilken rollfigur spelade du och vad valde ni att göra i slutet? Förresten, hur var den första delen: I rymdens djup? och vad handlade den om?

Sodivra

Champion
Var det förresten någon som såg vår skylt?
Aha, var det DU som var misantropen? Ledsen att vi (Alignment: Awful Evil) inte kom och spelade med dig.. Vi hade så jävla skoj med Cpt Dredd, att vi drog över en halvtimma, och vi skickade en budbärare. Han gick väl vilse. Fast du fick visst spela ändå.. Med Kalle och Jakob kanske?
Och Indiana Jones missade vi också. Är det synd om oss eller VADÅ?! /images/icons/smile.gif Så ja, ta och skriv rent Indy nu, för bövelen, Edgar.. /images/icons/wink.gif

Visst är GothCon underbart, men det är nog hopplöst att försöka kora det bästa på konventet, om inte alla inblandade parter har spelat ALLA arrangemang. Men alla kan iallafall få en upplevelse som känns "unik" så att säga. Och sedan så finns det så många konvent under så många år att antalet "unika" upplevelser blir.. Skitmånga! Det är fint. Konvent är evig skönhet!
Hehe. :)

/Arvidos, som älskade Cpt Dredd, där jag fick chans att ösa ur mig coola filmrepliker, och Mannen som stal Paris, där allt satt som det skulle! (Tyvärr så klantade vi till det på slutet och fick ett orättvist snopet slut.. :gremfrown: )

Kristoffer J

Veteran
Re: GOTHCON (Indy)

OK. då tackar jag Rhona för ett riktigt schyst o väl lett pass, även att du inte har nån restaurang. =)

Edgar

Warrior
<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Och Indiana Jones missade vi också. Är det synd om oss eller VADÅ?! Så ja, ta och skriv rent Indy nu, för bövelen, Edgar..

<hr></blockquote>

Ja, ja. väntar på att personerna som (kanske) skall ha sceanriot på sin webb (gillbringarna) skall läsa igenom det och meddela mig om vad som skall tas bort (av det "icke-politiskt-korrekta" som finns i scenariot - typ swatstikor och ss-runor (btw så är jag INTE nazizst)).
Men det blir nog en del till nästa gothcon oxå =).

//Kalle

Eskil

Warrior
Misantropen är kanske lite missvisande, vi är en Sverokansluten förening med hela tio medlemmar (fast bara fem av oss var där). Det är rätt ok att ni inte kom, i alla fall nu när konventet är över. Innan var vi ganska så sura på er, men eftersom det löste sig så är det inga problem, faktum är att spelledaren kom på en väldigt bra lösning till att vi var fem pers.

Suhrim

Veteran
Först vill jag tacka för ett kul scenario. Sen tycker jag du ska ta och besvara mitt mail och kanske skicka en digital kopia av scenariot till mig, annars bussar jag kapten Brannan på dig, för oss kommer du alltid vara menige O'Hanlon, hur du än klär ut dig till kända filmhjältar. ;)

Över huvud taget så tycker jag att det borde bli mer spridning på konventsäventyren från svenska konvent, fler borde få en chans att ta del av det som nu endast är få förunnat.

/Suhrim

Eskil

Warrior
Du spelade väl Sunscreen? Jag kommer väl ihåg den kalla kycklingen, tycker verkligen att vi hade ett kul spelpass där (hälsa förresten de andra).

Jag berättade vad som hände i den första delen av I Rymdens Djup för dina vänner, men du var inte där då och missade det. Jag spelade i alla fall den kvinnliga sergeanten, hon var riktigt cool! I slutet lyckades vi ta en gisslan, kapa ett skepp, ta oss upp till rymdbasen och letade reda på vårat egna rymdskepp. Jag dog innan vi hann gå ombord (vi hade blivit upptäckta av ryssarna och skjutit vår väg igenom halva rymdstationen), blev skjuten i bakhuvudet. Så jag slapp i alla fall det grymma öde som beföll de andra!

Den första delen var också riktigt rolig, den gick ut på att man spelade en patrull från IsRs (International space Rescue service) som kom i kontakt med rymdskeppet Sound of Silence (skeppet som sänts iväg till Sirius för att leta efter lämpliga nya planeter), vi kom ombord och sedan började cirkusen. Efter många om och men så dog de sista av oss, dödade av någon mystisk varelse i från Sirius som infiltrerat skeppet och tagit kontrollen över alla system). Jag och mina vänner hade skoj så ett bra scenario var det.

"Du spelade väl Sunscreen? Jag kommer väl ihåg den kalla kycklingen, tycker verkligen att vi hade ett kul spelpass där"
Japp... det var verkligen ett kul och humoristiskt äventyr. Det blev ju så roligt kaotiskt på slutet också/images/icons/laugh.gif

"Jag berättade vad som hände i den första delen av I Rymdens Djup för dina vänner, men du var inte där då och missade det. Jag spelade i alla fall den kvinnliga sergeanten, hon var riktigt cool! I slutet lyckades vi ta en gisslan, kapa ett skepp, ta oss upp till rymdbasen och letade reda på vårat egna rymdskepp. Jag dog innan vi hann gå ombord (vi hade blivit upptäckta av ryssarna och skjutit vår väg igenom halva rymdstationen), blev skjuten i bakhuvudet. Så jag slapp i alla fall det grymma öde som beföll de andra!"

Va!? Blev ni beskjutna när ni gick igenom rymdstationen? När vi spelade så brydde sig ingen om oss, det var först vi kommit fram till hangaren där skeppet stod som vakterna började komma. När alla utom amiralen (som spelades av Emil om du kom ihåg vem det var) som stod på rampen med newtons huvud i ena handen och ett ryskt vapen i det andra. Så träffades först newtons huvud och sedan så genomborrades amiralens mage av en rysk laser. När sedan flydde så gjorde vi ett "hopp" med skeppet tillbaka till jorden och alla utom Mcfarlane (den kaxiga piloten) dog (fast han blev ju förståss tokig)

När tog ni era gisslan förresten? Vi tog de två arkeologerna som undersökte platsen där skeppet skulle ha legat.

"Den första delen var också riktigt rolig, den gick ut på att man spelade en patrull från IsRs (International space Rescue service) som kom i kontakt med rymdskeppet Sound of Silence (skeppet som sänts iväg till Sirius för att leta efter lämpliga nya planeter), vi kom ombord och sedan började cirkusen. Efter många om och men så dog de sista av oss, dödade av någon mystisk varelse i från Sirius som infiltrerat skeppet och tagit kontrollen över alla system). Jag och mina vänner hade skoj så ett bra scenario var det."

Det äventyret låter riktigt roligt! Fasen att man inte kommer att få spela det (fast och andra sidan så vet jag nu vad det handlar om och därför är det inte lika skojigt...)

Eskil

Warrior
Vi tog en av de två arkeologerna som gisslan, den andre sköt vi (fast på låg styrkenivå, så han bara svimmade). Oturligt nog så smet gisslan när vi kom in på rymdbasen och slog larm, därför fick vi skjuta oss fram. För oss blev skeppet träffat när Newton var kopplad till skeppets dator så han blev grillad, jag stod som sagt och hotade en ryss när jag blev skjuten (han låg ner, jag hade skjutit honom i knäna och hånade honom egentligen). Av dina två vänner bar en doggy-tags under konventet, det var inte han utan den andra som var Emil om jag kommer ihåg rätt (kan ha fel, jag är helkass på att komma ihåg namn).

"Vi tog en av de två arkeologerna som gisslan"

vi tog båda två, men sedan så band vi fast dem och dumpade dom vi rymdskepps basen (på planeten) innan vi stack iväg mot rymdbasen.

"Av dina två vänner bar en doggy-tags under konventet, det var inte han utan den andra som var Emil om jag kommer ihåg rätt"

Nä, det är faktiskt tvärtom. Det var han som bar dogtags under hela konventet som heter Emil.

"han låg ner, jag hade skjutit honom i knäna och hånade honom egentligen"

Hehehehehe/images/icons/devil.gif

Eskil

Warrior
Okej, det var ljuset som speglades ofördelaktigt i metallen så jag inte så namnet.