Nekromanti [Gothcon2018] Bortom, Fornsaga och häng

Nässe

Myrmidon
Nu har jag väl då bestämt mig för att åka till Gothcon. Har klurat ut att det som tar emot är att jag brukar känna mig rätt vilsen, särskilt när jag åker själv. Då tänkte jag att jag ska boka upp mig på lite grejer så man har ett par fasta punkter. Jag är mest sugen på Bortom och/ eller Fornsaga. Kan egentligen tänka mig vad som helst. Äventyren till Varselklotet och Oktoberlandet har jag läst, men det kan ju funka ändå.

Funderar också på hur man gör för att haka på brädspel. Det kan bli så att jag som tidigare år hittat de jag känner och vi lånat ett spel och kört- vilket varit skitkul. Men finns det någon ställe dit man kan gå och spela om man är ensam? Letat efter brädspelsbarer några år men inte kunnat hitta. Men visst måste det finnas ställen där man kan haka på?

Sen älskar jag förstås indie-rummet och är rejält nyfiken på OSR så det är ju alltid en lösning. Förhoppningsvis finns det en möjlighet att köra Den yttersta domen.
Tveka inte att hugga tag i mig på gothcon om ni känner igen mig :)

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Jag brukar försöka komma förbi SARZ spelbar en gång per GothCon för att få testa något nytt brädspel. Jag planerar inte, utan tar det när det öppnar sig en lucka. Annars är indierummet ett rätt bra ställe att hitta hyffsat stationära forumiter i, som tex kan rekryteras för brädspelande. :)

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Nässe;n272044 said:
Nu har jag väl då bestämt mig för att åka till Gothcon. Har klurat ut att det som tar emot är att jag brukar känna mig rätt vilsen, särskilt när jag åker själv. Då tänkte jag att jag ska boka upp mig på lite grejer så man har ett par fasta punkter. Jag är mest sugen på Bortom och/ eller Fornsaga. Kan egentligen tänka mig vad som helst. Äventyren till Varselklotet och Oktoberlandet har jag läst, men det kan ju funka ändå.

Funderar också på hur man gör för att haka på brädspel. Det kan bli så att jag som tidigare år hittat de jag känner och vi lånat ett spel och kört- vilket varit skitkul. Men finns det någon ställe dit man kan gå och spela om man är ensam? Letat efter brädspelsbarer några år men inte kunnat hitta. Men visst måste det finnas ställen där man kan haka på?

Sen älskar jag förstås indie-rummet och är rejält nyfiken på OSR så det är ju alltid en lösning. Förhoppningsvis finns det en möjlighet att köra Den yttersta domen.
Tveka inte att hugga tag i mig på gothcon om ni känner igen mig :)
Jag har bokat upp fullt program från fredag till söndag för mig och mina spelare. Finns säkert plats om du vill hoppa in på något pass (Har för mig att bokningen är Mutant år noll fredag fm, skrömt fredag em, Oktoberlandet lördag fm, Symbaroum lördag em och Kult söndag fm). :)

Bifur

Veteran
Henke;n272065 said:
Jag har bokat upp fullt program från fredag till söndag för mig och mina spelare. Finns säkert plats om du vill hoppa in på något pass (Har för mig att bokningen är Mutant år noll fredag fm, skrömt fredag em, Oktoberlandet lördag fm, Symbaroum lördag em och Kult söndag fm). :)
Har ni plats över och inte Nässe vill, spelar jag gärna Oktoberlandet med er lördag fm.

Nässe

Myrmidon
Henke;n272065 said:
Riktigt schysst! Hoppas som sagt gärna in :) Drar rätt tidigt på söndag så Kult funkar inte, men gärna ett eller två av de andra. Kan man vara med på Symbarom utan att ha spelat det tidigare vore det spännande. Skromt är jag också sugen på. Oktoberlandet älskar jag ju så klart, men eftersom jag redan läst en tidig version av äventyret kanske det är bättre om jag hoppar det. Ska vi höras längre fram om det eller vill du kolla upp med de andra spelarna och spika hur vi gör redan nu?

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Nässe;n272216 said:
Riktigt schysst! Hoppas som sagt gärna in :) Drar rätt tidigt på söndag så Kult funkar inte, men gärna ett eller två av de andra. Kan man vara med på Symbarom utan att ha spelat det tidigare vore det spännande. Skromt är jag också sugen på. Oktoberlandet älskar jag ju så klart, men eftersom jag redan läst en tidig version av äventyret kanske det är bättre om jag hoppar det. Ska vi höras längre fram om det eller vill du kolla upp med de andra spelarna och spika hur vi gör redan nu?
Kul!

Symbaroum har en tärningsmekanik som både jag och spelarna brukar glömma bort mellan spelmötena. Minns att alla tärningsslag görs av spelarna, men inte speciellt svårt.

För min del kan vi både spika nu och vänta. Jag har egentligen bara klara besked från en av mina spelare som dyker upp på Oktoberlandet och KULT. 2-3 till brukar också hänga med och spela, men dels är det sällan alla kan samtidigt och om så vore fallet brukar man alltid kunna vara nån extra spelare.

Bifur. Om det blir ytterligare plats så är du givetvis också välkommen!

Jag tänkte också komma upp någon dag, har inte varit på gothcon på 20 år , vet inte när jag och min polare H kommer men om det finns platser är vi säkert sugna.

Bifur

Veteran
Henke;n272221 said:
Bifur. Om det blir ytterligare plats så är du givetvis också välkommen!
Coolt. Hojta till när ni vet. Efter ha läst spelet (Oktoberlandet) är jag väldigt sugen på att testa det. Och i mina egna spelgrupper lär det dröja ett tag till.

Om ni kör Symbaroum lördag em har ni chansen att få dras med mig som SL. :)

Uppd: Systemet till Symbaroum är för övrigt väldigt enkelt även om det finns många finesser. Tar inte mer än 10 min att förklara the basics.