Nekromanti granatkastare

Hungmanmoojoo

Veteran
hmm... jag skullen nog inte tillåta att nån sätter granatkastare på kpistar... det känns som dom e för små... jag skulle nog kolla in bilden eller beskrivningen och avgöra från fall till fall.

Kulspruta däremot... där kan jag nog tillåta det... en vapentekniker skulle nog lyckas få dit en.. men tänk på tyngden...jaja det här är ju jag tycker... alla spelledare har ju olika tycke och smak.. det känns faktikt fel med granatkastare på nåt annat än en AK..

Ha de.

O.J

Veteran
Att sätta en Grk på en kpist går, men jag skulle nog ge +Ob1T6 för att den väger så lite i förhållande till Grk:ns Rekyl.

På den andra frågan så är det inte fråga om tyngd eller kompetens utan ett felaktigt tänkande. En ksp är ett "fire support weapon" det är en Grk också. och du kan inte använda båda på en gång. Alla som någon gång har försökt fäktas vet att det ser coolt ut med två svärd, problemet är att svärdet i "fel" hand oftast inte får någon använding och är mest i vägen. Båda vapentyperna är konstruerade för att användas i grupp, vilket gör att man har gott om folk och man vill in en högintensiv eldstrid kunna lägga ut så mycket bly som möjligt i terrängen. Så gör så här i stället, ge Grk till någon annan och behåll Ksp själv.
Om du inte är försiktig så kan det gå som för den här killen på bilden, men man ska ju ha förståelse han är ju skärgårdsskytte...
Olle