Nekromanti Gratis Conan MMORPG?

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Gratis är gott sägs det >>>>

Men varför? Marco, du kanske kan förklara.

Jag spelar inte det här så det är ingen promotion.

anth

Vetefan
Jag tror att förklaringen är ganska enkel.
När spelet släpptes för ett par år sedan var det väldigt buggigt och det fick väldigt dåligt rykte.

Nu är buggarna fixade och "nyrecensioner" ger spelet toppbetyg - men spelarna kommer inte, för att spelet har dåligt rykte.

Nu kan man spela gratis, men man kommer definitivt inte åt allt - förrän man betalar.
Det här är ett sätt från tillverkaren att få nytt folk att prova spelet - och kanske fastna och börja betala.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
anth said:
Det här är ett sätt från tillverkaren att få nytt folk att prova spelet - och kanske fastna och börja betala.
Framför allt kör nästan alla free to play/freemiumvarianter numera. Anarchy Online var bland de första, men idag kör både Champions Online och City of Heroes så, och många fler är på väg.

Även WoW har en "Starter"-pryl numera, såg jag just. Gratis upp till lvl 20.

Så delvis tror jag att det är en fråga om trendföljning. Freemium är helt enkelt det nya svarta. Och Funcom har bra erfarenheter av såna modeller, Anarchy Online har hållit sig rätt bra flytande trots sin icke föraktliga ålder.

Big Marco

Läskig
Mekanurg said:
Gratis är gott sägs det >>>>

Men varför? Marco, du kanske kan förklara.

Jag spelar inte det här så det är ingen promotion.
Korta svaret - "första gratis".

I övrigt har svar givits av andra - att erbjuda spelet gratis är det som gäller, och sedan hoppas att tillräckligt många vill betala för att fortsätta.