Nekromanti Greene Rifle

Kanturi

Swordsman
Jag läste i boken (tidigare nämnd i förra "topicet") och hittade ett gevär (på sidan 241) som heter Greene Rifle. Detta gevär finns inte med i Western (det fanns även en massa andra vapen som inte finns med) och jag förstår att man inte kan sätta in typ 1000 sidor med vapen och så men detta geväret är ju görsnyggt. Jag sökte på google och fick tyvärr inget bra reslutat så det är bara ni som har boken och/eller vet sen innan hur det ser ut som kan hålle med mej/kritisera mej. Vad tycker ni?

walium

Ganska töntig, faktiskt
En mängd olika gevär och revolvrar användes under inbördeskriget. En del såg mycket märkliga ut. Jag har sökt litegrann på Greene Rifle och hittat en bild och lite vag info. Det verkar rör sig om ett bakladdat gevär med en av världens första "bolt action" mekanismer och kaliber .54. Hur stort magasinet är vet jag inte, men jag undrar om det inte borde rymma mer än ett skott. Verkar vara ett rätt ovanligt vapen hursomhelst. Eftersom geväret använder sig av hela patroner så går det fortare att ladda om än musköter, om pipan är räfflad så borde precisionen också vara bättre. Men om det är ett ovanligt och experimentellt vapen så kan det säkert vara lite osäkert att handskas med. Jag skulle ha kort laddtid, plus på träffchans och ganska rejäl skada men ge minus på fummelvärdet.

Kanturi

Swordsman
Tack för infon. Den bifogade bilden är exakt det vapen jag menar och med "bolt action" menar du la att man drar ut en "stock" ur bakänden på pipan va? Precis som med flera av vår tids krypskyttsgevär. Jag ska se om jag kan snickra ihop nån bra vapentabell för den...

Organ

Out of time, out of mind
Lite OT-info (ANT)

med "bolt action" menar du la att man drar ut en "stock" ur bakänden på pipan va?
Precis. Den korrekta termen på svenska är cylinderrepeter.

/Anders

Kanturi

Swordsman
Tack [ANT]

Ok, tack så mycket... då vet jag det om jag ska skriva lite info om den på svenska