Nekromanti Greyhawkkartor?

anth

Vetefan
Materialet från min Greyhawkbox anno 1983 börjar sakta men säkert lösas upp i sina beståndsdelar.

Någon som känner till var man kan hitta inscanningar av originalkartorna?

Jag vet att det finns andra Greyhawkkartor på nätet och jag har även hittar bitar av originalkartan inscannad - men jag anser att gammal är äldst och skulle därför vilja ha hela originalkartan i elektroniskt format.

Staffan

Myrmidon
Tja, eventuellt finns hela boxen inscannad som en ESD som kan köpas på www.rpgnow.com för fem dålars. Annars kan man säkert hitta något på kazaa - fast det kan ju anses mindre legalt. Fast att ladda ner material man redan äger är väl i alla fall en gråzon.

anth

Vetefan
Tackar,
Det fanns en stor bra karta, men jag saknar de gamla hex-rutorna.
(jag får väl använda mig av linjal)

Det följde med en hex-karta tillsammans med Living Greyhawk Gazetter, men den är så mycket mindre än originalkartan.

Shaggy

Swordsman
Så mycket mindre än originalkartan? Jösses. Hur stor var den egentligen? Den i Living Greyhawk Gazetteer är ju ungefär A1. Kartor som är större än så tycker jag blir svårhanterliga. Då får man nästan ha flera kartor.

anth

Vetefan
I den från Living så är varje hex 65 miles, i originalet så är varje hex 30 miles - go figure...

Shaggy

Swordsman
Jaha? Och vilken slutsats ska jag dra att det? Att hexrutorna på den gamla kartan var mindre? Att kartan täckte ett mindre område? Eller att kartan var större?

Jag antar att du menar att kartan var större. Hur stor då? Dubbelt så stor?

anth

Vetefan
Sorry, hade bråttom när jag skrev - hexrutorna är lite mindre på originalkartan, slutkontentan blir att originalkartan är nästan dubbelt så stor.

Har man väl vant sig vid en så stor karta så känns LivingGreyhawk-kartan fjuttig, även om den är bra.