Nekromanti Grottröj #7, lördag 30 aug kl 10:00

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Det kommer bli awesome. Är du med? :) Jag skulle vilja påminna om att jag har en övernattningslägenhet till förfogande om man skulle komma långväga ifrån. Likaså tror jag murderhobo kunde erbjuda detsamma.

Så vad händer på Grottröj #7? Det enda jag vet säkert är att jag kommer erbjuda speltest av ett äventyr som enligt plan ska publiceras i Psychedelic Fantasies-serien.

Långt ute i ett mörkt träsk finns en underlig konstruktion från vars topp röda ljus blinkar i natten. Den sägs härstamma från en annan värld och innehålla ofattbara rikedomar såväl som bisarra faror. Ska du med dit? Arbetsnamnet för äventyret är Proteus Sinking.

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Grottröj äger rum på Klossen på Ålidhem, så ja vi spelar i Umeå :) Konventet kom till som en träff för att spela rollspel som kan klassas som Old School. De som mest naturligt faller i den kategorin är gamla versioner av D&D (fram till och med AD&D 1 som kom ut 1982) och kloner därav såsom OSRIC, Labyrinth Lord, Lamentations of the Flame Princess, Spears of Dawn, Full Metal Plate Mail, Svärd och Svartkonst, Seven Voyages of Zyrlathen, Swords & Wizardry m.fl. Det finns andra spel som följer liknande filosofier, varibland Fantasy! Old School Gaming är ett som har spelats. Det kommer nog finnas möjlighet att spela Tunnels & Trolls den här gången och kanske - om vi har lite flyt - även Traveller från 1977. Vi bestämmer inte innan vad som ska spelas, men det brukar alltid vara flera som har scenarion och spel med sig. Hittills har vi varit galet bortskämda med spelledare och äventyr :)

Snerrick

Veteran
Björn Wärmedal;n38425 said:
Grottröj äger rum på Klossen på Ålidhem, så ja vi spelar i Umeå :) Konventet kom till som en träff för att spela rollspel som kan klassas som Old School. De som mest naturligt faller i den kategorin är gamla versioner av D&D (fram till och med AD&D 1 som kom ut 1982) och kloner därav såsom OSRIC, Labyrinth Lord, Lamentations of the Flame Princess, Spears of Dawn, Full Metal Plate Mail, Svärd och Svartkonst, Seven Voyages of Zyrlathen, Swords & Wizardry m.fl. Det finns andra spel som följer liknande filosofier, varibland Fantasy! Old School Gaming är ett som har spelats. Det kommer nog finnas möjlighet att spela Tunnels & Trolls den här gången och kanske - om vi har lite flyt - även Traveller från 1977. Vi bestämmer inte innan vad som ska spelas, men det brukar alltid vara flera som har scenarion och spel med sig. Hittills har vi varit galet bortskämda med spelledare och äventyr :)
Låter kul! Är ju själv umeåbo och en vän av gamla tiders spel. :) Tolkar det som att det är öppet för även nya? Kanske man kan haka på.
Traveller skulle ju vara häftigt att köra t.ex.

chrull

Stockholm Kartell
Håll i hatten Umeå!
Jag och Eksem dyker upp!