Nekromanti Grottrollet,Muggas,Chrull men absolut inte Krille

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Varför har ni valt de namn som ni har gjort. Niklas73 valde jag för att jag var säker på att Niklas var upptaget och jag orkade itne göra en omregistrering (trodde aldrig jag skulle hänga här så mkt som jag gjort) så jag valde niklas73 (född 73).

men ni andra? Varför valde ni de alias ni gjort.

Insignia

Swashbuckler
Djupsinnig förklaring... eller inte

Insignia var det första ord som dök upp i skallen när jag skulle välja namn.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Tja, jag kallas för Dante (liksom Chrull kallas för Chrull) även i dagligt tal, så det kändes på något vis naturligt.

Jag misstänker att samma resonemang ligger bakom åtminstone Trobergs, Krilles och Magnus Seters val av användarnamn.

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Re: Djupsinnig förklaring... eller inte

Har funderat och funderat men vad betyder det? Såg i en diskussion om andra världskriget nåt i stil med "the germans insinias on their uniforms..." bla bla bla... Antar att det står för nån form av sak man syr på kläder. Eller?

neowyn

Swordsman
Jag hade inte någon riktig koll på vad det var för namn som användes och då min fantasi tröt så tog jag namnet av en av mina favoriter.
Neowyn är trollkarlen i Katherin Kerrs underbara böcker. Namnet betyder Ingen och det tyckte jag var lite roligt dessutom gillar jag EON bäst och då var det likxom en lämplig start på namnet.
Sedan var det ganska många år sedan jag läste bok serien så jag är inte säker på att det blev helt rätt...

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Jag misstänker att samma resonemang ligger bakom åtminstone Trobergs, Krilles och Magnus Seters val av användarnamn.
Det var ju därför jag skrev "men absolut itne Krille" i ämnet. :gremlaugh:

Insignia

Swashbuckler
Näää....

"Neowyn är trollkarlen i Katherin Kerrs underbara böcker."

Han heter Nevyn, om man ska vara noga.

Johan K

Gammal & dryg
tjaooo, varför jag valde mitt namn...
Enkelt, det var en fråga om smidighet... Johan är mitt förnamn & K:et är 1:a bokstaven i mitt efternamnt.. Enkelt att komma ihåg...

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
»Emblem«, typ (nt)

NT = Noterbart Tillskärarbord

Troberg

Sinister eater
Dels det, dels att jag misstänker att "Öh, du där!" är lite för omständigt.

Insignia

Swashbuckler
NE definierar

insignia subst. märke, emblem, insignier

insignier (till lat. insi´gne, plur. insi´gnia, 'igenkänningstecken', 'utmärkelsetecken', av insi´gnis 'igenkännlig genom', 'utmärkt av'), yttre tecken på rang eller värdighet.

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Re: NE definierar

Varför undrar man kom det upp i ditt huvud då du skulle skriva in ditt användar namn?

Jag kom till forumet i syftet att debattera reglerna i Eon. Det var mycket jag ville ändra på.

Även i andra spel har jag alltid ändrat regler, brädspel, rollspel och dataspel.
Regelslaktar, det är något jag gör, hela tiden.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Ja, varför?

Varför valde ni de alias ni gjort.
För att "tobias" var upptaget.
För att jag blev sur när jag försökte registrera det på yahoo games och det visade sig vara upptaget (vilket det även är på rpg.net).
Och för att:
The Culture — a human / machine symbiotic society — has thrown up many great Game Players, and one of the greatest is Gurgeh. Jernau Morat Gurgeh. The Player of Games. Master of every board, computer and strategy.

Men fråga mig inte hur det uttalas!

/tobias

Niklas73

Skapare av Starchallenge
AHA there you are

HEJ! Kul att se dig aktiv igen. Har för mig att du var mer aktiv för typ ett halvår sen. Tack och lov slaktade du itne SC så mycket men du kanske bara var snäll. Tack för senast förresten.

Jo ditt namn är väl lika självskrivet som typ Niklas73.

Insignia

Swashbuckler
Re: NE definierar

"Varför undrar man kom det upp i ditt huvud då du skulle skriva in ditt användar namn?"

Tja, du... Vanligtvis kallar jag mig Whitebeam på internet, men jag fick för mig att jag ville ha något som går att uttala på svenska. Och så tänkte jag lite, och mitt huvud sade "insignia". Varför? Ingen aning. Det lät bra.

Men eftersom användarnamnet *är* ett igenkänningstecken, så är det egentligen ganska lämpligt :gremwink:

GrottrolletNaug

Swashbuckler
GrottrolletNaug

Grottrollet Naug är en skämtsam karaktär som dyker upp i en del av Eons exempeltexter samt några av introduktions"novellerna" till kapitlena i böckerna. Jag tyckte han var så charmig så jag tog honom som namn. Sedan när jag registrerade namnet någonstans (ej rollspel.nu) så fick man inte ha med mellanslag och då blev det GrottrolletNaug. Sen blev jag så van att skriva namnet och att se namnet så det känns konstigt att lägga in det där mellanslaget. Således gör jag det inte. :gremwink:

/Naug

Nightowl

Champion
Nattugglan

Nightowl - jag gillar ugglor*, och har kusligt totemistiska kopplingar till dem - bland annat är min naturliga dygnsrytm att gå upp i skymningen och gå och lägga mig i gryningen.

Erik

*En underdrift. Jag äger ca 300 ugglor, och en stor del av mina kläder, smycken och hushållsattiraljer är dekorerade av dem.

Man Mountainman

Storsvagåret
Here we go again

1. I begynnelsen (på det gamla forumssystemet) hette jag Olsson
2. Detta namn tillfredsställde mig inte, så jag ville byta
3. I Expressen hade folk skickat in insändare angående melodischlagervinnarna
4. En av dessa hade undertecknat med "Dnalor"
5. Jag tyckte det lät tufft
6. Det dröjde ett bra tag innan jag kom på att "Dnalor" är "Roland" baklänges
7. Försent att byta :gremfrown:
8. Jag heter Kalle i verkligheten

OT: Förresten hörde jag något idag om att taxichaffisars hjärnor med tiden utvecklas för att bli mer lämpade att hitta i städer och ge högljudda åsikter på varierande ämnen. Betyder det att Internet-användars hjärnor blir bättre på att hitta på dåliga skämt?

kalcidis

Hero
kalcidis

Jag var väl ca 15 då jag i en dröm vandrade kring bland Babylons ruiner. Uppenbarligen hade Armagideon uppenbarat sig och de falska profeterna, precis som Asher Levy's profetia förutsett, förlorat sina krafter och förvittrat likt blommor från Beyelsebuhbs rike. Kvar bland de tysta ruinerna låg ett lejon, skadat, övergivet och magert. Det var det segrande lejonet Judah och över honom sken solen likt Jahovias vrede.

Samma lejon sönerna, av Negus Nagast, i begynnelsens år skådat rida på den vita hästen med de tolv stammarna vandrande efter sig; Dan, Gad, Asher, Zebulun, Izzachar, Simeon, Judah, Naftali, Josef, Benjamin, Jahkob, Reuben.

Jag lade min hand på hans sida och skådade såren. Kungarnas kung och herrarnas herre, blodet och köttet av den heliga treenigheten gav ifrån sig ett avgrundes vrål när jag berörde hans stygmata. Likväl lyfte jag min bägare och lät vattnet av Nilen uppfylla hans sår. Det segrande lejonet, Tafari, reste sitt huvud och vände det mot mig.

"Ras Iyeacheim Kalcidis I-sus, många tvivlade på mitt ord när jag lovade dem en plats vid kung Davids tron. De tvivlade på att Tafari Makkonen, den högste, var den 225 i led av Sabas drottning, Makeda och hennes make Solomon. De tvivlade på att mitt blod inte var i rakt nedåtstigande led av Menelik, kungen av Afrika. Jag, kung alpha och omega, stred striden ensam med endast Iyesus som vägledning och lämnade er, mina barn, som de enda överlevande.

Skåda nu kring dig. Blicka på fältet av själar sökandes tillbaka till sin avgrund. Hegennah är kommet och vunnet. Nu är den andra kommelsen i dina välsignade händer, Iyeacheim Kalcidis. Bär min ord som spjut och fräls de otroende. Vandra med lätta steg mot Zion och rollspel.nu. Kalcidis, son av de älskade och bror till den ludne. Kärlek och vägledning."

När jag vaknade så sken solen så starkt, genom mitt fönster, att jag för ett ögonblick var blind men likväl kunde se Jahovias välsignelse över oss, frukterna av Babylon.

Kärlek och vägledning bröder.