kalcidis
Jag var väl ca 15 då jag i en dröm vandrade kring bland Babylons ruiner. Uppenbarligen hade Armagideon uppenbarat sig och de falska profeterna, precis som Asher Levy's profetia förutsett, förlorat sina krafter och förvittrat likt blommor från Beyelsebuhbs rike. Kvar bland de tysta ruinerna låg ett lejon, skadat, övergivet och magert. Det var det segrande lejonet Judah och över honom sken solen likt Jahovias vrede.
Samma lejon sönerna, av Negus Nagast, i begynnelsens år skådat rida på den vita hästen med de tolv stammarna vandrande efter sig; Dan, Gad, Asher, Zebulun, Izzachar, Simeon, Judah, Naftali, Josef, Benjamin, Jahkob, Reuben.
Jag lade min hand på hans sida och skådade såren. Kungarnas kung och herrarnas herre, blodet och köttet av den heliga treenigheten gav ifrån sig ett avgrundes vrål när jag berörde hans stygmata. Likväl lyfte jag min bägare och lät vattnet av Nilen uppfylla hans sår. Det segrande lejonet, Tafari, reste sitt huvud och vände det mot mig.
"Ras Iyeacheim Kalcidis I-sus, många tvivlade på mitt ord när jag lovade dem en plats vid kung Davids tron. De tvivlade på att Tafari Makkonen, den högste, var den 225 i led av Sabas drottning, Makeda och hennes make Solomon. De tvivlade på att mitt blod inte var i rakt nedåtstigande led av Menelik, kungen av Afrika. Jag, kung alpha och omega, stred striden ensam med endast Iyesus som vägledning och lämnade er, mina barn, som de enda överlevande.
Skåda nu kring dig. Blicka på fältet av själar sökandes tillbaka till sin avgrund. Hegennah är kommet och vunnet. Nu är den andra kommelsen i dina välsignade händer, Iyeacheim Kalcidis. Bär min ord som spjut och fräls de otroende. Vandra med lätta steg mot Zion och rollspel.nu. Kalcidis, son av de älskade och bror till den ludne. Kärlek och vägledning."
När jag vaknade så sken solen så starkt, genom mitt fönster, att jag för ett ögonblick var blind men likväl kunde se Jahovias välsignelse över oss, frukterna av Babylon.
Kärlek och vägledning bröder.