Nekromanti Grund DoD

Axelsson

Warrior
Apropå disskussionen längre ner är det fortfarande någon som spelar med de gamla grundreglerna? Fick ett nostalgiryck och plockade fram den gamla grundlådan och fick lust att spela en nostalgikampanj. Någon som har några bra ändringar, förbättringar och husregler till den?

/Mattias

König

Hero
Nostalgi!

Jo det har hänt, har faktiskt kvar ett block med rollformulär till den också. Att återvända till den gamla t100:ingen är alltid skoj. Kom ihåg att Sinkadus hade något nytt system för födelning av färdighetspoäng, kommer inte ihåg exakt hur det funkade eller i vilket # det var.

Men nostalgin dryper över den boxen. MAn har faktist riktigt kul när man spelar, men det beror ju på alla gamla minnen som kommer tillbaka.

"When the DM laughs it is already to late"

Rosen

Myrmidon
<I>plockade fram den gamla grundlådan och fick lust att spela en nostalgikampanj. Någon som har några bra ändringar, förbättringar och husregler till den?</I>

Ska man köra en nostalgikampanj är det väl bättre att lira <I>utan</I> ändringar?

--
Åke

1986-1992 spelade jag EDD/DoD`91 som spelare och sedan dess har jag fått spelleda andra spel. Nu har jag skaffat mig allt jag vill till EDD/DoD`91 igen (utom Trakorien, någon som vill sälja/byta?) och vi ska åter börja lira EDD/DoD`91 och då jag inte riktigt läst reglerna sedan 1986 då jag en kort tid spelledde Ärans väg förväntade jag mig efter mångas nedsablande här att spelsystemet inte skulle vara speciellt bra, men det håller rätt hög klass ändå tycker jag.

Axelsson

Warrior
Visserligen, men vi hade en hel del husregler som nu är försvunna. Ville mest se om jag kunde komma ihåg några av dem ifall jag fick lite förslag.

/Mattias

Eksem

Champion
Precis som jag då, med andra ord. Fast jag fick tag på Trakorien (400 spänn!) =)

Jag håller med om att Expert är ett rätt bra spel, och dessutom väldigt snabbt!