Nekromanti Grund varelser?

Master Pelle

Warrior
I Eon kan man framkalla elementalvarelser (salamder, undin, golem, sylf,) och kosmosvarelser (stellar, helion, lunion). En en sak som jag undra över om det inte finns grundvarelser som kommer ifrån grundkraft filamentens (fototropi, kryotropi, termotropi, skotropi). Det vore intressant om man kan framkalla fototropi varelser som kan skjuta blixtar eller kryotropi varelser som fryser ner sina motståndare.

Baron Marak

Swordsman
Anledningen skulle nog mest troligt vara att de aspekterna saknar någon substans och är även instabila i sig. Du vet ju hur lätt ljus kan motverkas. Likadant med mörker. Kyla och värme har man inte heller något större problem att tampas med.
De olika effekterna kommer ju som bieffektsaspekter mer eller mindre. Termotropin och Fototropin har ju sitt ursprung ur den traditionella och föråldrade allmänna eldmagin. Där Pyrotropin gick till det med en substans medans de andra blev mindre substansiella.
Skototropin och Kryotropin kommer antagligen tillsammans med pneumotropin såväl som hydrotropin från en allmän köldmagi eller liknande de återigen grundkrafterna blir mindre benägna att kunna påverka rent fysiskt.
Nu vet jag inte hur mycket vettigt som framgår här av mitt inlägg heller. Men jag hoppas du åtminstonde uppfattar det här med substans. Det är det största kravet.

Helmgast
Det finns i D&D Chronopia om du vill ha inspiration. (Kanske inte tiderna bästa rollspel, men ändå)

Borde det inte finnas en kaosvarelse, en tidsvarelse osv.?