Håller på att fila lite på mitt rollspelssystem och har lite problem. Jag vill ha 6 eller 8 grundegenskaper/attribut uppdelade på Fysiska respektiva Mentala förrutom Sinnen som kan variera beroende på ras/varelser etc. Fysiska och Mentala attribut är tänkt att bestå av lika många vardera, dvs 3 eller 4.
Fysiska Attribut
Styrka (STY)
Motorik (MOT) - kommer att vara med
Kondition (KON)
Snabbhet (SNA)
Tålighet (TÅL)
Mentala Attribut
Vilja (VIL) - kommer att vara med
Minne (MIN)
Psyke (PSY)
Karisma (KAR)
Sinnesattribut
Dessa attribut kommer att delas in i primära och sekundära och för en jämnförelse så gäller följande för en människa.
Primära sinnesattribut
Syn (SYN)
Hörsel (HÖR)
Sekundära sinnesattribut
Lukt (LUK)
Smak (SMA)
Känsel (KÄN)
Av ovanstående attribut är det endast sinnesattributen, Motorik och Vilja som med säkerhet kommer med, övriga är det fritt fram att komma med nya eller en synpunkter på vilka som skall vara med.
Observera: Intelligens är inget alternativ då Intelligens som sådant inte skall vara med.
// Wanda
Fysiska Attribut
Styrka (STY)
Motorik (MOT) - kommer att vara med
Kondition (KON)
Snabbhet (SNA)
Tålighet (TÅL)
Mentala Attribut
Vilja (VIL) - kommer att vara med
Minne (MIN)
Psyke (PSY)
Karisma (KAR)
Sinnesattribut
Dessa attribut kommer att delas in i primära och sekundära och för en jämnförelse så gäller följande för en människa.
Primära sinnesattribut
Syn (SYN)
Hörsel (HÖR)
Sekundära sinnesattribut
Lukt (LUK)
Smak (SMA)
Känsel (KÄN)
Av ovanstående attribut är det endast sinnesattributen, Motorik och Vilja som med säkerhet kommer med, övriga är det fritt fram att komma med nya eller en synpunkter på vilka som skall vara med.
Observera: Intelligens är inget alternativ då Intelligens som sådant inte skall vara med.
// Wanda