Nekromanti Grupp sökes i Linköping

PoW

Veteran
Jag vill spela rollspel. Finns det någon grupp som vill ha en till spelare så är jag gärna med. Jag heter Pontus Welin och är 25 år.

Jag tycker att alla rollspel har potentialen att forma bra kampanjer, så vilket spel det är har ingen direkt betydelse.

Jag vill spela i en grupp och med en spelledare som ger gott om utrymme för rollerna, i form av karaktärsutveckling och liknande. Inget rent hack and slash tack. Då kan det lika gärna vara.

Om ni vill veta mer om mig innan ni säger ja eller nej så får ni gärna mejla eller ringa eller vad som helst.

/Pontus Welin, Linköping

walium

Ganska töntig, faktiskt
Vad har du spelat för rollspel tidigare? Finns det något särskilt rollspel som du gärna hade velat testa?

PoW

Veteran
Jag har spelat många olika spel. Bl.a. DoD, EDD, SRR, MUT, nya MUT, undergångens arvtagare, vampire, werewolf, changeling, mage, Eon, dungeons and dragons, advanced dungeons and dragons, warhammer fantasy roleplay, nephelim, abberant m.m.
Men många av dem har jag bara spelat någon enstaka gång.

De spel jag har spelat mest på senare tid är bl.a. Eon, dungeons and dragons 3e och warhammer fantasy roleplay. Men som sagt, jag har inte någon direkt favorit bland rollspel eller genrer. Jag kan inte minnas något rollspel som jag spelat som jag tyckte var direkt dåligt (förutom vissa obskyra hemmakok).

/Pontus

walium

Ganska töntig, faktiskt
På den här sidan och dess forum finner du en del rollspelare(bland annat mig) som spelar i Linköping. Jag är oftast spelledare. Hittills så har det mest blivit Eon och Neotech. Men vi har även många andra spel i våra gömmor.