Nekromanti Grymkäft?

anth

Vetefan
Jag har för mig att grimtoth skulle släppas som d20-produkt,
men nu kan jag varken hitta utgivare eller utgivningsdatum.
Någon som vet något?

Oldtimer

Slava Ukraini!
Necromancer Games har med "The Wurst of Grimtooth's Traps" på sin kommande utgivningslista, men utan något spikat datum. Den står som "To be announced".

/Mikael

Carl Ö

Warrior
Jag kan minnas fel, men det har väl spekulerats i att många av de produkter som nyligen har senarelagts, de inväntar D&D 3.5 för att inte riskera att bli omedelbart föråldrade.

Om min kristallkula talar sanning så kommer vi se "lugnet före stormen" under april, maj och juni. Varför ge ut en 3.0-produkt då när kunderna vet att 3.5 snart kommer?

Vissa utgivare har redan fått viss 3.5-information från Wizards så där kan det kanske smita ut 3.5-produkter redan före den stora releasemånaden JULI. Övriga tillverkare får dock lugnt sitta still och vänta tills den uppdaterade SRD:n publiceras.

Alltså, jag gissar att Grymkäft d20 ges ut någon gång i sommar - och då i 3.5-format.

/Carl

anth

Vetefan
Tackar.
Jag försökte hitta den på EN world, men där har de plockat bort den bland Necromancer-titlarna (antagligen för att det inte finns något utgivningsdatum från Necromancer)

Carl Ö

Warrior
Alternativa produkter

Om du inte vill vänta på Grymkäft så finns ju andra liknande böcker.

Traps & Treachery

The definitive resource for traps, puzzles, mazes, and other tricks for D20 System fantasy games. Along with complete descriptions and beautiful illustrations of dozens of traps and puzzles, this 176-page hardcover sourcebook includes complete D20 System rules for designing new traps, guidelines for creating memorable puzzles customized to your campaign, new rogue skills, feats, and equipment, new poisons, including supernatural toxins such as Medusas Tears and Demonblood, and rules for creating and using poisons.

Book of Challenges

A comprehensive source of encounters to challenge characters in any campaign. Book of Challenges is a compendium of traps, encounters, and minidungeons that Dungeon Masters can easily insert into any campaign of any level. It offers all-new material that will show DMs how to add excitement to their adventures.

Hunk

Hero
Den troligaste orsaken är nog att Necromancer Games är notoriskt opålitliga vad gäller utgivningsplaner. Jag skulle inte räkna med att produkten kommer ut före jul. Dock brukar deras produkter hålla en hög standard, så Grymkäft kanske är värd att vänta på...

Carl Ö

Warrior
Fälla: Köptvingande ej prisvärd d20-produkt (CR 8)

"Grymkäfts fällor" är en fälla i sig...

<table width="80%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" align="center"><tr><td bgcolor="svart">/images/hr.gif</td></tr></table>
"Must buy" d20 product: CR 8; psychological trap; awareness trigger; automatic reset; psychological effect (shopaholism, Will save [DC 20] negates); If the target fails he or she must buy the d20 product -- at a shameless price -- even if it gets lousy reviews and is hopelessly outdated when it's released after more than a year's delay; Search (DC 32); Disable Device (DC 32). Cost: 45,500 gp, 3,640 XP.

<table width="80%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" align="center"><tr><td bgcolor="svart">/images/hr.gif</td></tr></table>

:gremgrin: :gremwink: :gremtongue: