Nekromanti Grymmaste rasen i DnD

NC-SXE

Veteran
Vilken ras tycker ni är den absolut grymmaste i hela DnD 3:ed???? Min är i alla fall ghostwise halflings/images/icons/kiss.gif

Zawoud

Veteran
Själv har jag en förkärlek för Hobgoblins. Smarta nog att vara riktigt elaka.

När det gäller monster är annars Ogre Magi eller Rakshasas de roligaste styggingarna.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Mina favoriter

Från Monster Manual är det fantasilöst nog goblins, drow, beholders och mind flayers. Men från Creature Collection I och II är det Slitheren (Skaven i D&D!!!), och Wickerman. När det gäller grymma varelser går det inte att slå Creature Collection I och II (av Sword& Sorcery Studios) /M

ro83rt

Swordsman
I den här frågan är jag ganska konservativ. Jag gillar Drow, Mindflayers och Orcs.

Orcs är fula, dumma, starka, brutala och har hårdrockskläder. med andra ord är de jättetuffa!

Johan Granberg

Swordsman
Med viss tvekan säger jag drow.
Men i denna fråga byter jag åsikt lika ofta som andra människor byter kalsingar.

Balderk

Swashbuckler
Det finns bara en ras som är grymmare än alla andra...
och det är självklart de stentuffa Dvärgarna!!!! /images/icons/grin.gif

Zawoud

Veteran
Av standardraserna är dvärgar mina klara favoriter också. Bara det att de lyckas kvalificera sig som medelstora trots sin ringa längd visar hur grymma de är. /images/icons/grin.gif

NC-SXE

Veteran
Re: fråga

om du inte förklarar vad phb är, måste jag nog säga alla möjliga

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
PHB = Player´s Handbook

En annan förkortning (WotC:s standardförkortningen nuförtiden) för Player's Handbook är "PH". Dungeon Master's Guide = "DMG". Monster Manual = "MM". /M = Magnus

Lord_Crucificer

Veteran
HALFLINGS! HALFLINGS! HALFLINGS!

inte bara töffa, asbra också. jämfört med en human med samma statrolls har de 2 mer i ac, 1 mer i willsave, 2 mer i reflexsave, 4 mer i hide, m.m.
Nackdel? -2 strength.

Halflings passar till alla klasser utom barbarer. Halfling wizard är en favorit, på grund av följande anledningar:
förutom fördelarna ovan, satsar man på att göra acid och alchemist fire som vapen. De blir lätta att träffa med, eftersom de är touch attacks, halflings har bra dex, och de får +1 till ab med kastvapen. dessutom gör acid alltid 1d6 oberoende strength, där försvann det problemet.
De har som sagt var 2 mer i ac än människor (+1 från dexen, +1 size). Utöver detta kan du dessutom summona nån stor bjässe och bara placera honom framför dig.
Är du inte tillräckligt liten redan, finns det en magi som krymper dig ytterligare (kommer inte ihåg vad den heter, den är motsatsen till enlarge, och mycket bättre). Inga större problem att bli tiny.

Sedan en fråga: Det finns säkert någon, men vad är fördelen med alchemist fire jämfört med acid? varför är den dyrare?

Targos

Veteran
Bästa roleplaying: Half Orc´s

Bästa powergaming ras: Elf´s eller Dwar´fs skulle jag vilja påstå.

Men Half Orcs äger allt och alla! Men jag ska ta och uppgradera dom lite till nästa äventyr jag ska spel leda :gremwink:

Duddmannen

Hero
Humans! Vanliga j-la människor så klart.

Den absolut grymmaste rasen i hela D&D är givetvis vanliga människor. Visst kan man snacka om att andra varelser har plus på det eller det, men ingen slår de vanliga människorna i flexibilitet och variationsrik rollspelsupplevelse.

/Duddmannen
Colossal Insider
Pathetic Evil