Nekromanti Gubben i lådan

DiCif3r

Veteran
Bara för att slänga ut en kanot bra sak att ha i äventyr, en så kallad "gubben i lådan" som dyker upp i tid och otid för att prata med RP:na, hjälpa dem eller lura dem för att sedan försvinna ett tag.
I vissa fall kan man juh ha mer än en men det är svårare att aväga när var och en ska dyka upp då eftersom det inte blir kul om de kommer för ofta men de får inte komma för sällan heller..

Quan'talis

Swashbuckler
Ursäkta (OT)

Jag vill inte verka oresonlig eller så, men nu har jag nått min gräns.

<big>DET HETER INTE "JUH", DET HETER "JU"!</big>

Så där ja, nu ska vi väl komma överens igen.

/JPS - ska gå och lägga sig

DiCif3r

Veteran
Re: Ursäkta (OT)

*skrattar* Men det ar JUH jätte bra att du säger till på vad du irriterar dig på JUH, jag tror jag plockade upp JUH av ett ex. JUH men jag vet JUH inte säkert JUH, det kan JUH ha varit nån annan JUH som introduserade mig till JUH eller hur JUH. /images/icons/wink.gif

Quan'talis

Swashbuckler
Re: Ursäkta (OT)

Neeeeej! Mina stackars nerver! Det är för mycket! AAAAaaaaarghhh!!! Det heter inte juh! Nejnejnej neeejj! JUUUHHHHH!!! hhhhh!!! HhHhHhuuuuUuUu! GLGH... chch.... Dhonas 's dholas ort, agus leat-sa!...Ungl...unl...rrhl...chchchc...

/JPS - "I'm OK. Really."

Feuflux

omjonasson.se
Du har händelsevis inte läst sidan 12 i bok 2 till DoD4:s grundregler?
/images/icons/laugh.gif
Där skriver dom om "gubben i lådan"-karaktärer som dyker upp lite till och från. Fast då mer i form utav fiender som dyker upp och konkurrerar med RP:na om att hitta skatten eller vad man nu pysslar med.

DiCif3r

Veteran
Gubben i lådan finns i flera spel, har inte spelat så mycket DoD4 och jag kommer inte ihåg vilka andra spel specifikt som nämner det, sedan nämns det ibland i vissa hjälp publikationer om hur man gör äventyr till olika spel.
Vet att även eng. spel har med "popup characters".
Vet inte var jag snappat upp det men inte för att det spelar nån större roll, skrev bara ut det för att hjälpa folk som ville ha ideer till ävetyr och då är gubben i lådan ett bra element att lägga in, om han så är god eller ond /images/icons/smile.gif
(är inte hundra på det men jag tror "gubben i lådan" nämns i Eon oxå, rätta gärna om detta inte stämmer för jag har inte böckerna till Eon själv utan minns bara och mitt minne kan fel när det kommer till sånt)

Feuflux

omjonasson.se
Oki

Gubben i lådan finns i flera spel

Oki...... jag kunde bara inte låta bli att göra det där inlägget.... kändes bara som om idén med "gubben i lådan" var välkänd och inte behövdes talas om för folk. Fast det kanske har helt fel. Nyare spelare kanske aldrig läst om det här förut. Sorry i så fall.

Insignia

Swashbuckler
Re: Oki

"Nyare spelare kanske aldrig läst om det här förut."

Det finns nog rätt mycket som nya spelare inte har hört talas om :gremwink:

Feuflux

omjonasson.se
Re: Oki

Det finns nog rätt mycket som nya spelare inte har hört talas om :gremwink:

Troligtvis.... men nya spelare läser säkert regelböckerna och om det står om "Gubben i lådan" i många regelböcker (enligt killen som startade tråden) så.......