Nekromanti Gubben i lådan

Ziir

Veteran
Det spelar ingen roll vilka rollpersoner det är, min lille Toche är alltid med. Han är en otroligt störande liten gårdfarihandlare som dykerupp när man minst behöver honom. Någon enstaka gång har han gjort nytta men oftast är han bara i vägen.

Har ni någon liten figur som åter kommer i alla kampanjer?

Storuggla

Champion
Milton. Milton är alltid med, oavsett spel eller setting.
Han har varit uppassare på en oceanångare 1927, irriterande jargisk byråkrat, rysk maffiaboss i N2, Kejserligt Sändebud i Traveller med mera med mera. Ser alltid lika dan ut, olika kläder bara.

Storuggla, skabbig

sarsassel

Veteran
Lilla Silpinge, Sveriges kulturella, millitära och
När jag spelade Chronopia fanns det ett värdshus som hette Gargoylen i magikerkvarteren. Det hade i princip inga konkurrenter, så ägaren kunde gå till vilka ytterligheter som helst...

Betala extra för att inte hållas vaken av skränande gargoyler hela natten, extra nattaxa om man kom in efter mörkrets inbrott, extraavgift om man hade smutsiga stövlar, etc.

När kanske tre eller fyra omgångar karaktärer varit nära att strypa den dryga värdshusvärden lät jag slutligen stället gå i konkurs.

Ziir

Veteran
Låter ju kul, min Toche är bara för eon dock. Men jag har en som heter Julius, han är medd i alla andra spel vi spelar.

WolmerX

Warrior
Har en sån snubbe i Eon och en i Neotech.
I Eon är det en bluffmakare till handelsman med förkärlek för auktioner och i Neotech så finns "Asian slut" (tänk hon som figurerar i full metal jacket typ 45 minuter in eller ngt)

Darkly Noom

Veteran
I våra äventyr så finns det en baron typ ärkeskurk som alltid kommer med ett finger i spelet. På ett sätt eller ett annat...
Han har tex dödat flera RP's under årens lopp...