En av de fantastiska sakerna med internet är att man kan få det att se ut som man vill.
Jag tycker t.ex. inte så mycket om när det är många element på en hemsida, så jag bestämde mig för att plocka bort dem själv istället för att t.ex. störa SPider som ju har mycket viktigare saker för sig.
1. Skaffa Stylish.
Stylish är ett addon till Firefox och Chrome, som låter folk skriva egen CSS som appliceras på specifika hemsidor. CSS är stilmallar, som styr hur saker ser ut (textfärger och så vidare).
2. Skapa en ny stil. I Chrome klickar man först såhär (i Firefox gör man nåt liknande):
Och sen såhär:
Ge din nya stil ett namn i den här rutan:
Jag kallar min "wrnu-cleanify".
Sen bestämmer jag att den bara ska påverka rollspel.nu.
I rutan har jag skrivit "http://188.126.95.149/rollspelnu/forum/forum".
I den stora textrutan har jag sedan skrivit såhär:
Vilket betyder att de rutor som har namn som ".search-widget" och ".b-meter" inte syns. I praktiken tar jag bort:
Om jag ids kanske jag kompletterar ovanstående med info om hur man hittar namnen på saker man vill ta bort...
Jag tycker t.ex. inte så mycket om när det är många element på en hemsida, så jag bestämde mig för att plocka bort dem själv istället för att t.ex. störa SPider som ju har mycket viktigare saker för sig.
1. Skaffa Stylish.
Stylish är ett addon till Firefox och Chrome, som låter folk skriva egen CSS som appliceras på specifika hemsidor. CSS är stilmallar, som styr hur saker ser ut (textfärger och så vidare).
2. Skapa en ny stil. I Chrome klickar man först såhär (i Firefox gör man nåt liknande):
Och sen såhär:
Jag kallar min "wrnu-cleanify".
Sen bestämmer jag att den bara ska påverka rollspel.nu.
I rutan har jag skrivit "http://188.126.95.149/rollspelnu/forum/forum".
I den stora textrutan har jag sedan skrivit såhär:
Code:
.b-meter, .b-userinfo__additional-info-block, .search-widget, .notice.restore, .page-title-widget {
display: none;
}
- Hela högerspalten (.search-widget) eftersom jag ändå använder ett bokmärke för att få fram olästa inlägg.
- Alla användardetaljer utom namn, bild, titel (jag skiter väl i när ni reggade er, behöver jag veta jag jag nog se det i era profiler)
- Rutan som cälkomnar till nya forumet.
Om jag ids kanske jag kompletterar ovanstående med info om hur man hittar namnen på saker man vill ta bort...