Nekromanti Guide till att rulla sitt eget WRNU-utseende

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
En av de fantastiska sakerna med internet är att man kan få det att se ut som man vill.

Jag tycker t.ex. inte så mycket om när det är många element på en hemsida, så jag bestämde mig för att plocka bort dem själv istället för att t.ex. störa SPider som ju har mycket viktigare saker för sig.

1. Skaffa Stylish.
Stylish är ett addon till Firefox och Chrome, som låter folk skriva egen CSS som appliceras på specifika hemsidor. CSS är stilmallar, som styr hur saker ser ut (textfärger och så vidare).

2. Skapa en ny stil. I Chrome klickar man först såhär (i Firefox gör man nåt liknande):

Och sen såhär:
Ge din nya stil ett namn i den här rutan:

Jag kallar min "wrnu-cleanify".

Sen bestämmer jag att den bara ska påverka rollspel.nu.

I rutan har jag skrivit "http://188.126.95.149/rollspelnu/forum/forum".

I den stora textrutan har jag sedan skrivit såhär:

Code:
.b-meter, .b-userinfo__additional-info-block, .search-widget, .notice.restore, .page-title-widget {
    display: none;
}
Vilket betyder att de rutor som har namn som ".search-widget" och ".b-meter" inte syns. I praktiken tar jag bort:
  • Hela högerspalten (.search-widget) eftersom jag ändå använder ett bokmärke för att få fram olästa inlägg.
  • Alla användardetaljer utom namn, bild, titel (jag skiter väl i när ni reggade er, behöver jag veta jag jag nog se det i era profiler)
  • Rutan som cälkomnar till nya forumet.
I framtiden kanske jag kompletterar lite...

Om jag ids kanske jag kompletterar ovanstående med info om hur man hittar namnen på saker man vill ta bort...

krank

Ändra-knappen funkar inte, tydligen. Här är en uppdatering av koden:
Code:
 .b-meter, .b-userinfo__additional-info-block, .search-widget, .announcement-widget, .page-title-widget { 	display: none; }
Dante said:
Nu ska ändra-knappen funka igen.

krank

Komplettering...

Först min nya kod för hela forumet. Tillägget tar bort marginalen på högersidan, där rutorna låg:

Code:
.b-meter, .b-userinfo__additional-info-block, .search-widget, .notice.restore, .page-title-widget {
}

div.l-row__fixed--right > .l-col__flex-6 {
   margin-right: 0px;
  font-size: 15pt;
  }
Och så sitter jag just nu med en setup där jag sitter långt från skärmen, så jag byggde en grej som förstorar upp texten åt mig. Framför allt i vrållådan...

Code:
body, s-post__content-text {
  font-size: 120%;
}

.dbtech_vbshout_frame div, .js-post__content-text {
  font-size: 14pt;
}

krank

Lite mer grejer. Denna gång kod som tar bort loggan, flyttar sökrutan till flikgrejen (den med "forum", "bloggar" etc), och gör flikarna något mindre.

Code:
/* HEADERS & FOOTERS */
.wol-widget, #footer-copyright, #footer-tabbar, #header div.header-cell, #breadcrumbs, .widget-header {
}

#header {
    height: 0px;
    position: relative;
}

#header div.toolbar {
    position: absolute;
    padding-top: 2px;
    right: 0px;
  }

/* TABS */
#channel-tabbar, #channel-tabbar li.section-item, #channel-tabbar ul li a {
      height: 30x;
}

#channel-tabbar ul li a {
    font-size: 10pt;
    line-height: 30x;
}
Det ser ut såhär:
http://snag.gy/fqZTI.jpg

Zorbeltuss

Hero
Är det möjligt att göra ett eget färgschema? Den vita bakgrunden gör större inlägg svårlästa, och jag vill inte vänta med att läsa dem tills utseendet är fixat.

/Luna Lovegood

krank

Det går absolut. Bara att leta rätt på vad elementet heter och så skriva egen CSS-kod.