Nekromanti Guide to the WRNU

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Inspirerad av min kamrat Krickas frustration i tråden i Offlineforumet har jag börjat försöka bygga en hyfsat kortfattad guide till WRNU "för nybörjare". Tanken är att den ska kompletteras med tydliga bilder, och hållas kort nog för att få plats på typ en liggande A4 eller så.

https://docs.google.com/document/d/1hk9lSlF2eo3FZQHXBJxNipHhSdFomGTCzNw2Fl7vOdQ/edit?usp=sharing

Just nu är den lite osammanhängande, och mest "stödord". Jag tar gärna emot förslag som ni tror kan hjälpa nybörjare.

Übereil

Swashbuckler
Nämn att det är snällt mot användare som använder trådad visning att svara på de inlägg man reagerar på samt att svara på ett inlägg åt gången. Kanske kompletterat med en förklaring av hur trådad visning fungerar.

Übereil

krank

Jag har gjort en första skiss på den grafiska versionen nu. Tanken är ju först och främst att den ska hjälpa användare att hitta saker och komma igång med att använda forumet...

Kanske kan man göra en till senare, med allmänna forumtips/råd, vanliga förkortningar, etc.

(Tanken är att fräsa upp den med ett snyggt "välkommen"-meddelande eller så också, vad det lider. kanske Dantes snygga tärningslogga också.)

Attachments

krank

Version 4. Nu med "Välkommen!" och info om hur man viker ihop kategorier.

Attachments

Max Raven

T12-kultist
Ser bra ut. :gremsmile:

Nu kommer säkert någon med jättebra kritik som jag inte tänkt på, bara för det. :gremwink: