Nekromanti Guilty pleasures?

Arfert

Facit
Har ni några guilty pleasures som ni ägnar åt i hemlighet? Som My Little Pony innan det blev "ok" att gilla? Som att du gillar:
Gamla Toto skivor
Victorious på Nickelodion
Lost Girl
Romantiska komedier
...eller nåt liknande?
(Jag gillar något eller några av ovanstående, gissa vilket.)
Så kom ut ur garderoben, vad gillar ni?

Cybot

Mest spelbar
Räknas Castle som guilty pleasure?

Annars så är väl Lost girl och Vampire Diaries det enda för tillfället som räknas som guilty pleasure.

Sia

Veteran
Hm. Aldrig något stort fan av MLP.

Här är de guilty pleasures jag kommer på på rak arm:
Manga (och anime) i tonåren.
Fanfiction.
Romantiska noveller.
Vissa dokusåpe-TV för total hjärndödande avkoppling. Efter en timme är jag glad att jag inte är med.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag har nog inget sånt icke-barnförbjudet jag ägnar mig åt i hemlighet på riktigt det viset. Brukar vara ganska öppen med att jag gillar Transformersfilmerna, romcoms och dålig 80-talspop. Känner inte riktigt att jag har något att vinna på att hålla sånt hemligt; den sortens personer som skulle döma mig för dem vill jag ju ändå inte ha som vänner.

Arfert

Facit
Cybot said:

Annars så är väl Lost girl och Vampire Diaries det enda för tillfället som räknas som guilty pleasure.
Ah, de är båda guilty pleasures för mig!
Allt på min lista var det, utom Toto. Jag föredrar Eagles, Styx, Kansas och Journey. :gremwink:. M.fl.

Arfert

Facit
Cybot said:

Jo, Castle räknas.

Sia

Veteran
Arfert said:
Manga och anime är väl inga GP. :gremsmile:
Vet inte... när jag var yngre tyckte jag själv det! Brukade smyga upp när föräldrarna sov för att titta på kl 7 animen på TV! ^^ Och konsumerade en herrejissans massa manga i gymnasiet!

Alla musikggrejer påminner mig om att ja, min GPs omfattar också alla hitlåtar inom pop/pop rock/house de senaste 5 åren...

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Hmm... Jag gillar låten "Schottis på Valhall" med Ultima Thule, det är mitt enda GUILTY pleasure tror jag...

Annars älskar jag att kolla på TV-shop, som ett slags socialt experiment. Man kan lära sig mycket im sin samtid här i Västvärlden genom att se med lite kritiska ögon på tv-shop. Fast det är dessutom underhållning.

Chef Tony FTW!!!

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Efter noggrannt övervägande tror jag att mitt största guilty pleasure kan vara... ketchup. Hemskt ocool grej (man vill ju ha finess), men pommes, falukorv och lite för mycket ketchup... det är på något vis nom liksom.

På rak arm kommer jag inte på så mycket mer. Jag har liksom krank slutat tycka att många saker skulle vara nåt att skämmas för. Jag gillar Meat Loaf och Vaya Con Dios t.ex.

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Asså, jag har nog inga direkta intressen som jag skulle skämmas för eller så. Jag gillar vissa låtar av Britney Spears och Katy Perry. Räknas det? Jag menar, jag har ju ingen distingerad musiksmak i allmänhet :gremtongue: Vet inte vad som är rätt och okej, liksom.

Arfert

Facit
Britney Spears och Katy Perry.
...hmm, Britney ja, Katy Perry, mer ok. Tycker smakdomaren. :gremsmile: Gillade Katys livekonsert på iTunes Festival (London) i höstas. Hon är ju typ Bettie Page som sjunger. Hur fel kan det bli? :gremsmile:

Vimes

Sillkung
Björn Wärmedal said:
Asså, jag har nog inga direkta intressen som jag skulle skämmas för eller så. Jag gillar vissa låtar av Britney Spears och Katy Perry. Räknas det? Jag menar, jag har ju ingen distingerad musiksmak i allmänhet :gremtongue: Vet inte vad som är rätt och okej, liksom.
Katy Perry är nog bland det mest low classiga du kan gilla tror jag! Så det räknas!

slanfan

Hero
I perioder läser jag maniskt på Flashback, jag gillar även U.F.C. Dessa två saker är jag inte helt öppen med mot folk.

Ymir

Liten kantbaron
Jag gillar en massa kinesisk minoritets-kitsch-musik av den typ alla utlänningar, kinesiska hipsters och rastafaris och 'riktiga' minoritetsmusiker som min syrras pojkvän hatar. Här är pojkvännen och ett av hans band, och visst, det är jävla schysst musik liksom, det tycker alla, även de mest pretentiösa...

men varje gång jag hör vanlig, mainstreamig minoritets-kitsch (vilket är väldigt ofta då jag fyllt min mp3-spelare med det) som tex den här klassikern tycker jag liksom i hemlighet att det svänger jävligt bra:

<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/SSzAewS_Tgo&list=RDUVeqg2XmIIE"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/SSzAewS_Tgo&list=RDUVeqg2XmIIE" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>

sen händer det även att jag lyssnar på Girl's Generation (okej, rättelse, kollar på videorna... :gremwhistle: ), vilket är ungefär så lågt man kan sjunka i termer av musiksmak i Kina... :gremblush:

<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/tXZWudcVzEg"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/tXZWudcVzEg" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>

Till sist så älskar jag svulstig, sexistisk FANTASY ART, detta är lite i gränslandet mellan saker jag skäms för och sånt jag är beredd att försvara...

Cybot

Mest spelbar
Ymir said:
<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/SSzAewS_Tgo&list=RDUVeqg2XmIIE"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/SSzAewS_Tgo&list=RDUVeqg2XmIIE" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>
Det är en jäkligt catchig låt (rent objektivt sett är det en bra komposition och en duktig sångare). Men det där med pälsmössa och baraxlad klänning är lite mer tveksamt.